Hackare skaffade Authenticator

Permalänk
Medlem

Hackare skaffade Authenticator

Hej

Igår när min bror loggade in på Battlenet så såg han att jag loggade in och ut väldigt frekvent , mycket konstigt då jag inte spelat diablo III på minst ett halvår.
När jag försöker logga in får jag följande medelande:

"this account has been banned due to multiple violations of battle.net service policies
-please check the accounts registered email address for more information(error code 52)"

Sen när jag återställer mitt lösenord så får jag upp att jag ska ange authenticator kod, har aldrig skaffat authenticator.

Mitt konto har alltså blivit hackat och det verkar som han skaffat en authenticator, vilket gör att jag inte kan komma in på mitt account alls.

Har försökt hitta vart jag ska vända mig till hos blizzard men blir bara runt slussad till olika password reset sidor utan bot.

Edit: Fråga vart vänder jag mig, adress?

//Simon

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem

Är detta en upplysning och varning eller vill du ha svar du på något ?

Permalänk
Medlem

Skapa en support ticet hos blizzard, då får du bevisa att du är du med ex. bild av serienyckel och ditt namn på samma bild (om du köpte det fysiskt) eller vissa ditt e-kvitto

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Skapa en support ticet hos blizzard, då får du bevisa att du är du med ex. bild av serienyckel och ditt namn på samma bild (om du köpte det fysiskt) eller vissa ditt e-kvitto

Kan inte skapa en ticket utan att logga in:P

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av sipe46:

Ring dem då...

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av sipe46:

Det går, det var vad jag gjorde... my account has been hacked eller nån liknande länk...

Permalänk

https://eu.battle.net/account/support/login-support.html
->>> I think my account may have been hacked.

där står : Here are some common signs:
-->>> There is an authenticator attached to the account, but I didn’t attach one.

så testa där å kör på

Permalänk
Medlem

JA det går men det är en jävla process att hitta sidan där man gör det!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Administrativ avgift

Gör bara ett nytt acc annan mail osv. Sen är det bara du gör ticket med ditt ID + serial om du kan så löser dom det på 1 dag typ ;)!

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Samma sak hände mig. Gjorde en ticket och skickade kort på körkortet så fixade dom det.

Tar 1 min att hitta sidan typ.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Du har inte tänkt på att man kan ringa till support?

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Stötte på detta när jag lirade wow för runt 1,5 år sen.

Ring till Blizzard , prata med någon inkompetent individ i frankrike ( som inte kan göra sig förstådd på engelska ) så ska ditt problem lösa sig.

Dom kommer att be dig göra en "ticket" på battle.net , skicka en bild på ditt ID-Kort och ange serie-nyckeln till Diablo eller något annat Blizz spel som du har aktiverat via ditt konto.

Sen löser det sig

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp, gjorde som nån nämnde och skapade ett till account så jag kunde göra en ticket. Så nu är det bara att vänta o se.

Visa signatur

Permalänk
Lego Master

Hade samma problem vid ett tillfälle, tog ett par dagar och sen hade dom återställt kontot.
Var snabb som fan och skaffade mig en egen authenticator då dock, på mobilen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Har du tur så kanske din hacker även fixat bra grejor åt dig.

Visa signatur

Intel inside ✔ i7 8700K 5GHz | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Fedora Linux

Permalänk
Avstängd

Hahaha vad har du för battletag så vi kan kolla profilen? Tänk om han har värsta feta gearet

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av sipe46:

Hej

Igår när min bror loggade in på Battlenet så såg han att jag loggade in och ut väldigt frekvent , mycket konstigt då jag inte spelat diablo III på minst ett halvår.
När jag försöker logga in får jag följande medelande:

"this account has been banned due to multiple violations of battle.net service policies
-please check the accounts registered email address for more information(error code 52)"

Sen när jag återställer mitt lösenord så får jag upp att jag ska ange authenticator kod, har aldrig skaffat authenticator.

Mitt konto har alltså blivit hackat och det verkar som han skaffat en authenticator, vilket gör att jag inte kan komma in på mitt account alls.

Har försökt hitta vart jag ska vända mig till hos blizzard men blir bara runt slussad till olika password reset sidor utan bot.

Edit: Fråga vart vänder jag mig, adress?

//Simon

Råkade ut för nästan samma sak. Fik identifiera mig genom att ta en bild på mitt körkort och ta en bld på min nyckel som ag hade köpt, sen läste sig allt efter det och jag fick tillbaka mitt konto.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Har du tur så kanske din hacker även fixat bra grejor åt dig.

hehe, det hände min polare. Blev hackad och fick behålla 5 stacks av den mest värdefulla ore i wotlk (titanium tror jag?) plus en hel del annan minning items, som hackaren hade farmat ^.^

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

hehe, det hände min polare. Blev hackad och fick behålla 5 stacks av den mest värdefulla ore i wotlk (titanium tror jag?) plus en hel del annan minning items, som hackaren hade farmat ^.^

Så ska det vara.
Min polare fick massor av pengar i spelet, så han vart nöjd.

Visa signatur

Intel inside ✔ i7 8700K 5GHz | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Fedora Linux

Permalänk
Medlem

Det tråkiga är bara att sakerna på kontot blir accountbound.. Fick mitt konto hackat för kanske 2-3 månader sedan, var även jag snabb att skaffa Authenticator på mobilen.

Hoppas det löser sig för dig sipe46

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Medlem

Var med om det omvända. Någon skickade in en bild på ett ID-kort med mitt namn (jag hade en epostadress med mitt namn) och fick bort authenticatorn. Dock hade personen inte mitt lösenord (hoppas jag). Hade otaliga försök till inloggning via mitt outlook-konto också.

Det var lite läskigt eftersom jag fick mejl om att min authenticator var borttagen. Var ute och promenerade och fick springa hem de sista 3 km i panik eftersom jag var helt säker på att mitt konto höll på att hackas... Som tur var gick det bra att logga in och sätta tillbaka authenticatorn.

Skrämmande att någon kan skicka in ett falsk ID och på så sätt plocka bort skyddet. Gjorde en ny anonym e-postadress som jag nu använder på mitt battle.net-konto.

Jag är alltid väldigt noga med mina inloggningsuppgifter och har olika lösenord överallt, men hos Blizzard lever man ändå farligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Glöm inte att byta lösenord till din e-post och andra tjänster ifall du har samma lösenord på dessa.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP