Permalänk
Medlem

Nytt ljudkort!

Tja!

Jag skulle vilja köpa ett nytt ljudkort då mitt Asus Xonar DX gick i graven.. ( http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/1228377-aer-mitt-lju... )

Jag kommer ihåg att jag var väldigt nöjd med det ljudkortet och programvaran var bra, men är det värt att köpa ett likadant igen? Vad finns det för andra alternativ?

Har detta headset http://www.inet.se/produkt/6606177/sennheiser-pc-360-g4me-hea...

och dem här högtalarna http://www.inet.se/produkt/6303384/edifier-s330d-svart-2-1

Jag lyssnar mycket på musik och spelar en del!

Vad rekomenderar ni?

Visa signatur

🎮 → 5700X3D • ROG STRIX B550-E GAMING • RTX 5080 16GB Ventus 3X OC
🖥️ → 2550x1440P Xiaomi 27" 27i Gaming Monitor G Pro Mini LED QHD 180Hz
⌨️ → Logitech G915 TKL Tactile
🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → ASUS ROG Delta II

Permalänk
Medlem

Hjälp någon?

Visa signatur

🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → ASUS ROG Delta II

Permalänk
Medlem

Creative Sound Blaster Z

Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC

Permalänk
Medlem

Ljudkort kommer inte göra mycket för din setup förutom kanske mindre brus. Köp ett annat Asus kort som du tycker har nog med funktioner etc. Oftast funkar onboard till det du har.

Personligen skulle jag undvika Creative produkter...

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Beror på budget, vill du lägga samma pengar är ju ett till D1/DX bra val. Du kan du gå upp ett steg och köpa STX om du vill ha mer punch i basen men ljudet är i princip detsamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Ljudkort kommer inte göra mycket för din setup förutom kanske mindre brus. Köp ett annat Asus kort som du tycker har nog med funktioner etc. Oftast funkar onboard till det du har.

Jo det kommer göra en hel del. Mer crisp, fluffighet samt bättre separation. Och den större skillnaden märker man när man drar på volymen, alla onboard ala realtek osv fallerar fatalt när man drar upp volymen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgis:

Creative Sound Blaster Z

Varför? åsikt :)?

Skrivet av Commander:

JO det gör stor skillnad! Hade ju ett Asus Xonar dx förut och det va som natt och dag jämfört med det inbyggda Varför är Creative dåligt?

Skrivet av Silcan:

Beror på budget, vill du lägga samma pengar är ju ett till D1/DX bra val. Du kan du gå upp ett steg och köpa STX om du vill ha mer punch i basen men ljudet är i princip detsamma.

Ja jag funderar ju på ett DX igen! Nja känns inte riktigt värt att gå upp till ett STX! Om ljudet är detsamma så DX it is

Visa signatur

🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → ASUS ROG Delta II

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Varför är Creative dåligt?

De hade en radda med produkter som var totalt defekta, icke fungerande drivisar, och de vägrade erkänna att det var ett problem. Det tar lång tid att bygga upp ett bra rykte, att solka ner det går på en grisblink, kunder brukar vara jävligt långsinta.

Visa signatur

Min dator
Storrökande, astmatisk hamster i ett rostigt hamsterhjul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dCipher:

De hade en radda med produkter som var totalt defekta, icke fungerande drivisar, och de vägrade erkänna att det var ett problem. Det tar lång tid att bygga upp ett bra rykte, att solka ner det går på en grisblink, kunder brukar vara jävligt långsinta.

Hmm aja då undviker jag nog creative! Blir ett Asus kort då!

Visa signatur

🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → ASUS ROG Delta II