Permalänk

Spelheadset - 1000kr

Jag behöver ett nytt "spelheadset".

Jag har en budget på runt 1000kr, åtminstone för att kunna få några bra valmöjligheter.

Innan hade jag detta: Corsair Vengeance 1500 Dolby 7.1 USB Gaming Headset

Det var rätt okej men det var vissa grejer jag inte gillade med det. För det första, det var sladdat. För det andra, "fluffet" runt lurarna drog till sig smutts värre än kläder under sängen! Och för det tredje, även om jag uppskattade att lurarna faktiskt höll sig runt öronen (alltså att de var heltäckande) så var dem för stora och nästan hängde på örontopparna vilket gjorde det väldigt obekvämt efter ett par timmar.

Detta är vad jag värdesätter i ett headset (lurarna).

1. Komfort

2. Bra ljud

3. Design

4. Funktioner

Man skulle kunna säga att Komfort och Bra ljud kommer på delat första och Design samt Funktioner kommer på delat andra.
Komfort - Hur lurarna sitter på öronen och hur-o-vida det är bekvämt under längre perioder.
Bra ljud - Säger sig självt.
Design - Vad för slags material som omger lurarna, vad för material själva "huvudbonaden" är konstruerat av.
Funktioner - Knappar, möjligheten att klicka på mute osv... Samt hur-o-vida man kan vrida på lurarna, veckla in dem eller liknande.

Detta är vad jag värdesätter i ett headset (mikrofonen).

1. Bra ljud

2. Brus reducerande

3. Design

4. Funktioner

Samma sak här. Bra ljud och Brus reducerande mikrofon kommer på delat första plats och Design samt Funktioner kommer på delat andra plats.
Bra ljud - Säger sig självt.
Brus reducerande - Säger sig självt.
Design - Vart mikrofonen sitter. Materialet som mikrofonen är konstruerad av osv...
Funktioner - Mute-knapp, böjda headsetet osv...

Jag hoppas att jag lämnade nog med information för att ni ska kunna hjälpa mig på bästa sätt! Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6304882/qpad-qh-90-closed-gaming-h... ska tydligen va redigt bra för sin prisklass

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Skrivet av Seetela:

Ja det verkar vara jättebra!! I alla fall enligt recensioner vilket är ett plus.

Då har jag ett förslag med sladd. Finns det något sladdlöst i min prisklass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr1Result:

Ja det verkar vara jättebra!! I alla fall enligt recensioner vilket är ett plus.

Bästa trådlösa headset: www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_360/127104-logitech_wireles...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Polarn har ett par sånna här grymt sköna och inte så dyra finns i alla färger..

https://www.inet.se/produkt/6606428/steelseries-siberia-v2-fr...

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Corsair Vengeance RGB RT 32GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: ASUS TUF Gaming VG34VQL3A & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Sensei

Permalänk
Medlem

Jag har haft ganska många headset genom åren och i våras tog jag steget till ett trådlöst Logitech G930 då jag ville ha möjligheten att gå runt och fortfarande vara "connected". Det fyllde sitt syfte och var okej ljud samt funktion... Dock bröts ljudet ibland även när jag satt vid datorn i 2-3 sekunder innan det kom tillbaka. Detta har lett till att mitt G930 nu ligger i garderoben och jag har gått tillbaka till sladd. Så idag med lite erfarenhet av sladd/sladdlös så är min rekommendation sladd alla gånger.

Jag rekommenderar också Qpad då jag gillar deras kvalitet i övrigt och jag har bara hört gott om QH90.
Lycka till med letandet

Visa signatur

Chassi NZXT Phantom Limited Ed. || PSU NZXT HALE90 850W || Moderkort MSI Z68A-GD65-G3
CPU Intel i5 2500K || GPU MSI GTX 580 Twin Frozr || RAM 16GB Corsair Vengeance
SSD Intel 520 SSD 120 GB || HDD 2x 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Polarn har ett par sånna här grymt sköna och inte så dyra finns i alla färger..

https://www.inet.se/produkt/6606428/steelseries-siberia-v2-fr...

Om man vill ha bra ljud ska absolut inte välja Siberia, mitt 300kr headset har bättre ljud än det.

Skrivet av Nr1Result:

Kolla på Creatives tactic3D headsets, finns ett par trådlösa och dom har ganska bra ljud.

Permalänk

Jag köpte Corsair Vengeance 2000 headsetet.

Allting funkar som det ska förutom att det inte går att öppna headsetets "kontrollpanel". Det finns också en annan grej. Jag vet inte om det ska vara så eller om det är en defekt.
Som det är nu är mikrofonen vid munnen men precis bredvid. Om jag sätter den framför munnen så att jag pratar rätt in i den så kan jag höra vad jag säger i mina egna lurar.
Är det normalt?