Permalänk
Medlem

Beställde min igår och tog med i7 bland annat på grund av att de gav kortare leveransdatum än med i5. Måste dock säga att jag är lite skeptisk till att de kan hålla vad de lovat då de säger leverans 14-15/8, låter helt enkelt för bra för att vara sant Förnärvarande säger deras hemsida: "Tillverkningen av din enhet har påbörjats i fabriken" så vi får väl se.

Någon som vet hur/när TNT levererar? Jobbar kväll torsdag-tisdag så det vore lite tråkigt om de försökte leverera kvällstid.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mcgreag:

Beställde min igår och tog med i7 bland annat på grund av att de gav kortare leveransdatum än med i5. Måste dock säga att jag är lite skeptisk till att de kan hålla vad de lovat då de säger leverans 14-15/8, låter helt enkelt för bra för att vara sant Förnärvarande säger deras hemsida: "Tillverkningen av din enhet har påbörjats i fabriken" så vi får väl se.

Någon som vet hur/när TNT levererar? Jobbar kväll torsdag-tisdag så det vore lite tråkigt om de försökte leverera kvällstid.

Det låter som att de skrivit fel då deras fabrik ligger i Kina :-S
De levererar 09-16 måndag-fredag. Når du fått ett spårningsnummer kan du genom deras hemsida ändra leveransdatum.

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Skrivet av Mcgreag:

Beställde min igår och tog med i7 bland annat på grund av att de gav kortare leveransdatum än med i5. Måste dock säga att jag är lite skeptisk till att de kan hålla vad de lovat då de säger leverans 14-15/8, låter helt enkelt för bra för att vara sant Förnärvarande säger deras hemsida: "Tillverkningen av din enhet har påbörjats i fabriken" så vi får väl se.

Någon som vet hur/när TNT levererar? Jobbar kväll torsdag-tisdag så det vore lite tråkigt om de försökte leverera kvällstid.

Det står så på min order med. Dock är jag skeptiskt till att den verkligen hinner komma till angivet datum.
Vi kan alltid hoppas.

Permalänk

Blev en beställning idag trots min tidigare skepsism ang. wifit. Med studentrabatt och dagens erbjudanden landade det på 8900 för:
Svart 13"
i5
126GB
8GB
18h batteri
4 års garanti

Leverans beräknades till 28-29:e. Känns ganska fort, får se om det blir så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pepefatha:

Blev en beställning idag trots min tidigare skepsism ang. wifit. Med studentrabatt och dagens erbjudanden landade det på 8900 för:
Svart 13"
i5
126GB
8GB
18h batteri
4 års garanti

Leverans beräknades till 28-29:e. Känns ganska fort, får se om det blir så.

Är denna veckas Kampanj! gratis extra batteri och 4års garanti? (Sidan visar fortfarande förra veckans kampanj)
Är rädd att jag missat 4års garantin annars, då jag bara klicka igenom den i söndags etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Donhoz:

Är denna veckas Kampanj! gratis extra batteri och 4års garanti? (Sidan visar fortfarande förra veckans kampanj)
Är rädd att jag missat 4års garantin annars, då jag bara klicka igenom den i söndags etc.

Jo gratis uppgradering till 256GB är borta, men gick att välja extra batteritid och 4 års garanti istället.

Kändes bättre för mina behov i alla fall!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mcgreag:

Beställde min igår och tog med i7 bland annat på grund av att de gav kortare leveransdatum än med i5. Måste dock säga att jag är lite skeptisk till att de kan hålla vad de lovat då de säger leverans 14-15/8, låter helt enkelt för bra för att vara sant Förnärvarande säger deras hemsida: "Tillverkningen av din enhet har påbörjats i fabriken" så vi får väl se.

Någon som vet hur/när TNT levererar? Jobbar kväll torsdag-tisdag så det vore lite tråkigt om de försökte leverera kvällstid.

Meh! Jag bokade med i7 den 10:e. Min order har fortfarande inte börjat "tillverkas". Får ringa och kolla hur det går för dom...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divrayo:

Meh! Jag bokade med i7 den 10:e. Min order har fortfarande inte börjat "tillverkas". Får ringa och kolla hur det går för dom...

Skickades från m.sweclockers.com

Han har säkert en annan konfiguration t.ex. annan storlek på SSD:n eller 4GB RAM vilket redan finns tillverkad så dom behöver bara leverera den

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk

Då har man som många andra i den här tråden slagit till!
Jag var egentligen ute efter en 13,3" dator i prisklassen max 6-7k, men när jag fick syn på Vaion så kunde jag inte hålla mig
Vart en i5, 8gb ram, gratis uppgraderingen 256gb SSD och utan touch.
Beställde den 9/8 och leverans beräknas mellan den 16/8-21/8 vilket borträknat helgdagar ger en leveranstid på 5-8 dagar.

En en fråga till er som har hunnit få hem era maskiner...
Blir maskinen varm vid vanlig surf, youtube och kolla film etc. och finns det någon typ av luftintag på undersidan av datorn?
Jag har nämligen en mindre bra vana att ligga och surfa med laptop i sängen och skulle vilja veta om detta kan ställa till med problem.
Man vill ju inte ta kol på datorn det första man gör.

Har haft en Fujitsu Lifebook S7110 i många herrans år nu och den maskinen har klarat sängsurfning galant utan några problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av pissnisse:

Då har man som många andra i den här tråden slagit till!
Jag var egentligen ute efter en 13,3" dator i prisklassen max 6-7k, men när jag fick syn på Vaion så kunde jag inte hålla mig
Vart en i5, 8gb ram, gratis uppgraderingen 256gb SSD och utan touch.
Beställde den 9/8 och leverans beräknas mellan den 16/8-21/8 vilket borträknat helgdagar ger en leveranstid på 5-8 dagar.

En en fråga till er som har hunnit få hem era maskiner...
Blir maskinen varm vid vanlig surf, youtube och kolla film etc. och finns det någon typ av luftintag på undersidan av datorn?
Jag har nämligen en mindre bra vana att ligga och surfa med laptop i sängen och skulle vilja veta om detta kan ställa till med problem.
Man vill ju inte ta kol på datorn det första man gör.

Har haft en Fujitsu Lifebook S7110 i många herrans år nu och den maskinen har klarat sängsurfning galant utan några problem

Hej!

Lastar man datorn, benchmark, spel etc, så är fläkljudet påtagligt. Vid mindre krävande användning, surfning, youtube etc, så märker inte jag av fläkten. Den blir lite varm på undersidan, om det är någon fara med sängsurfning vet jag inte. Jag tror att den är ungefär som genomsnittet.

/Martin

Permalänk

Då var min beställd med! Hade egentligen en något stramare budget men det fick bli en vaio pro efter att ha läst igenom tråden och kollat lite närmare på den.

Utan touch
256GB SSD
8GB ram
18h batteri

Ska bli väldigt spännande att få hem den då jag inte sett eller känt på den i verkligheten än. Ska bli intressant att se hur mycket extra batteriet gör samt hur pass mycket den bygger på datorn. Då jag ska ha den för studier och jag kommer pendla och vara borta hela dagar tänkte jag det kunde vara skönt med ett extra batteri. Va tror ni andra som också beställt, kommer datorn bli mycket tyngre/klumpigare med 18h batteriet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tusan också.... Jag som la en beställning på en MBA i helgen och läser om denna nu..... Aja jag blir nog nöjd ändå, Skärmen lät dock riktigt fint.

Hoppas ni alla är nöjda med den! dock så drar paden ner lite för mig ändå!
Men då kanske vi kan jämföra lite?

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Skrivet av Yellowtown:

Tusan också.... Jag som la en beställning på en MBA i helgen och läser om denna nu..... Aja jag blir nog nöjd ändå, Skärmen lät dock riktigt fint.

Hoppas ni alla är nöjda med den! dock så drar paden ner lite för mig ändå!
Men då kanske vi kan jämföra lite?

Kul, jag själv har varit lite velig och undrat om jag gjorde rätt val som gick för Vaio istället för MBA. Trackpadden ska ju vara underbar på MBA och batteritiden likaså. Dock valde jag ju till extra batteri, sen är ju vaio:n något lättare att bära på samt har en bättre skärm. Tror vi blir nöjda bägge två då dom olika har sina fördelar respektive nackdelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För alla färskingar som planerat att köpa Vaio PROn nu så kan jag rekommendera deras outlet där datorerna har sänkts med ett par tusenlappar.

https://outlet.sony.se/shop/VAIO-barbara-PCs/VAIO%AE-Pro-11-13

Edit: Verkar som att studentrabatten ändrats till 5% nu.
http://campaign.odw.sony-europe.com/wm/offers/vaio_pro_sv_SE....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick precis ett mail från Sony där det stod att leveranstiden för min SVP har ändrats från den 21-26 till den 18-23, en trevlig överraskning

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

För alla färskingar som planerat att köpa Vaio PROn nu så kan jag rekommendera deras outlet där datorerna har sänkts med ett par tusenlappar.

https://outlet.sony.se/shop/VAIO-barbara-PCs/VAIO%AE-Pro-11-13

Edit: Verkar som att studentrabatten ändrats till 5% nu.
http://campaign.odw.sony-europe.com/wm/offers/vaio_pro_sv_SE....

Skickades från m.sweclockers.com

ären inte ips ? (trött har inte sovit än)

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Beställt idag. Stora batteriet + 4års garanti "gratis"

Köpte med en vga-dongel, landade på 9067 med studentrabbatt.

Är litet orolig över att min order inte syns under mitt sony-konto. Det blir ett tekniskt fel när jag går in på den sidan.

Någon som upplevt detsamma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

ären inte ips ? (trött har inte sovit än)

Förstår inte frågan. Formulera den lite bättre snälla, även om du är trött

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av coupas:

Beställt idag. Stora batteriet + 4års garanti "gratis"

Köpte med en vga-dongel, landade på 9067 med studentrabbatt.

Är litet orolig över att min order inte syns under mitt sony-konto. Det blir ett tekniskt fel när jag går in på den sidan.

http://i.imgur.com/ZMyX5f3.png

Någon som upplevt detsamma?

Ring in till de istället pch beställ. Deras server överbelastas, då efterfrågan på deras varor verkar väldigt högt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kollar jag statusen på min beställning på Sony.se så står det att den är skickad sedan några dagar tillbaka. Däremot så kan jag inte hitta något kollinummer på TNT-försändelsen någonstans.
Jag har heller inte fått något ytterligare mail från Sony sedan det första ordererkännandet.

Någon som vet hur/var man får reda på detta kollinumret?

EDIT: Såg i min signatur att det inte är varje dag jag postar här )) Oldschool

Visa signatur

Sony VAIO PRO 13 SVP1321C5E; 13.3 IPS fullHD Triluminos, i5-4200U, Intel HD 4400, 256 GB SSD, 8 GB RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pissnisse:

Då har man som många andra i den här tråden slagit till!
Jag var egentligen ute efter en 13,3" dator i prisklassen max 6-7k, men när jag fick syn på Vaion så kunde jag inte hålla mig
Vart en i5, 8gb ram, gratis uppgraderingen 256gb SSD och utan touch.
Beställde den 9/8 och leverans beräknas mellan den 16/8-21/8 vilket borträknat helgdagar ger en leveranstid på 5-8 dagar.

En en fråga till er som har hunnit få hem era maskiner...
Blir maskinen varm vid vanlig surf, youtube och kolla film etc. och finns det någon typ av luftintag på undersidan av datorn?
Jag har nämligen en mindre bra vana att ligga och surfa med laptop i sängen och skulle vilja veta om detta kan ställa till med problem.
Man vill ju inte ta kol på datorn det första man gör.

Har haft en Fujitsu Lifebook S7110 i många herrans år nu och den maskinen har klarat sängsurfning galant utan några problem

Säger som maroli. Du kan förmodligen surfa i sängen, men med en HD-film kan den nog bli lite varm. Om du har det extra batteriet så lyfts datorn upp lite, vilket underlättar för utblåset, men det borde inte vara några problem annars heller.

Skrivet av kletgunnar:

Då var min beställd med! Hade egentligen en något stramare budget men det fick bli en vaio pro efter att ha läst igenom tråden och kollat lite närmare på den.

Utan touch
256GB SSD
8GB ram
18h batteri

Ska bli väldigt spännande att få hem den då jag inte sett eller känt på den i verkligheten än. Ska bli intressant att se hur mycket extra batteriet gör samt hur pass mycket den bygger på datorn. Då jag ska ha den för studier och jag kommer pendla och vara borta hela dagar tänkte jag det kunde vara skönt med ett extra batteri. Va tror ni andra som också beställt, kommer datorn bli mycket tyngre/klumpigare med 18h batteriet?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker inte datorn blir klumpigare. Kolla bilderna jag la upp på sida 1(högerklicka och välja öppna bild på ny flik)

Skrivet av Yellowtown:

Tusan också.... Jag som la en beställning på en MBA i helgen och läser om denna nu..... Aja jag blir nog nöjd ändå, Skärmen lät dock riktigt fint.

Hoppas ni alla är nöjda med den! dock så drar paden ner lite för mig ändå!
Men då kanske vi kan jämföra lite?

Skulle vara kul att jämföra

Skrivet av Donhoz:

Ring in till de istället pch beställ. Deras server överbelastas, då efterfrågan på deras varor verkar väldigt högt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, deras PRO verkar åtminstone vara hett eftertraktad ;D

Skrivet av Nilber:

Kollar jag statusen på min beställning på Sony.se så står det att den är skickad sedan några dagar tillbaka. Däremot så kan jag inte hitta något kollinummer på TNT-försändelsen någonstans.
Jag har heller inte fått något ytterligare mail från Sony sedan det första ordererkännandet.

Någon som vet hur/var man får reda på detta kollinumret?

EDIT: Såg i min signatur att det inte är varje dag jag postar här )) Oldschool

Du får kollinumret direkt produkten kommit till Europa. Den skickas ju från Kina, så tar några dagar.(jag ringde till Sony/TNT något år sedan när jag undrade över samma sak)

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem

Jag får min om någon vecka.
Men till alla andra som har deras sköning i famnen redan: Har ni provat installera Linux system på datorn och hur går det ihop?
(Tröttnat på Windows och vill ha något nytt)
Testade Ubuntu och blev kär i vad man kunde göra jämfört med W7 men denna gång får det bli en lite mer "avancerad" distro.(arch kanske)

Så gärna om någon experimenterat lite med det och kan berätta.
Jag har kollat lite guides etc för det men de är lite gamla så jag undrar om det i dagens läge är bättre med driverutinerna till svpn. (Vågar inte trixa med en sån skönhet när jag är ganska ny till linux)

Tacksam för mer aktuella guides också om det är något jag missat eller inte hittat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Jag får min om någon vecka.
Men till alla andra som har deras sköning i famnen redan: Har ni provat installera Linux system på datorn och hur går det ihop?
(Tröttnat på Windows och vill ha något nytt)
Testade Ubuntu och blev kär i vad man kunde göra jämfört med W7 men denna gång får det bli en lite mer "avancerad" distro.(arch kanske)

Så gärna om någon experimenterat lite med det och kan berätta.
Jag har kollat lite guides etc för det men de är lite gamla så jag undrar om det i dagens läge är bättre med driverutinerna till svpn. (Vågar inte trixa med en sån skönhet när jag är ganska ny till linux)

Tacksam för mer aktuella guides också om det är något jag missat eller inte hittat.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har en i famnen, men har inte testat något annat än win8. Jag kan hänvisa dig till att söka i notebookreview-forumet. Ska gå att leta i tråden så att du slipper läsa 120 sidor.

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem

finns TPM i denna? i US shop kan man lägga till det men jag hittar ingen info i den svenska shoppen.

EDIT: såg nu, lägger man till win 8 pro så får man med TPM

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

finns TPM i denna? i US shop kan man lägga till det men jag hittar ingen info i den svenska shoppen.

EDIT: såg nu, lägger man till win 8 pro så får man med TPM

TPM?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Trusted Platform Module
Användbart vid t.ex full disc encryption.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av coupas:

Beställt idag. Stora batteriet + 4års garanti "gratis"

Köpte med en vga-dongel, landade på 9067 med studentrabbatt.

Är litet orolig över att min order inte syns under mitt sony-konto. Det blir ett tekniskt fel när jag går in på den sidan.

http://i.imgur.com/ZMyX5f3.png

Någon som upplevt detsamma?

hur fick du studentrabbat?

jag letade efter det

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

hur fick du studentrabbat?

jag letade efter det

På mecenat eller här: https://shop.sony.se/shop/b2c/education.do?shop=SST_SE_SV

Samm rabatt, men olika vägar.

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem

Bara jag som önska jag beställde denna färg istället?
(Vill inte spoila denna unika SVP så kika på videon för att se vad ni också missat)

http://m.youtube.com/watch?feature=related&v=zJ0KzaX_v7I

Edit: eller inte då den kostar skjortan haha.

http://store.sony.com/p/Core-i7,-VAIO-Red,-Premium-Laptop/en/...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zibbi02:

På mecenat eller här: https://shop.sony.se/shop/b2c/education.do?shop=SST_SE_SV

Samm rabatt, men olika vägar.

jag har ett csn kort men jag har redan köpt min kan jag göra något åt det?

vad är rabatten?

jag köpte pro 13 carbon black i7 8 gb ram 256 gb ssd inga program