Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

procam låter dig ställa in de klassiska inställningar som gäller vid foto och inspelning.
ljuskänslighet (iso, men bara på foto) vitbalans, autofokus. färre inställningar på film och flera på foto.

igår märkte jag dock att det inte går att zooma in lika mycket som med vanliga kameraappen dock, det är lite konstigt.

en riktigt positiv sak med uppdateringen är att övergångarna från mörkt till ljust är fixade nu, tidigare blev det pannkaka om hälften av bilden du filmande gick från väldigt ljust till mörkt nu det blir snygga övergångar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Någon som vet om det går att titta på tvitch live i lumian?Direktstream med andra ord!
sen undrar jag om ni vet att procam tar bättre bilder eller vad gör den speciell?

Prova denna http://www.wpcentral.com/access-your-favorite-twitch-live-str..., har inte provat den själv så jag vet inte om den är bra .

//Alex

Visa signatur

Alex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alex.J:

Prova denna http://www.wpcentral.com/access-your-favorite-twitch-live-str..., har inte provat den själv så jag vet inte om den är bra .

//Alex

Den är svin gut, använder den hela tiden. Se till att ställa in upplösningen på 720p eller mindre bara, annars freakar den ut.

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Har inte fått anledning att prova hur 3G respektive 4G gör skillnad på batteriet då jag alltid har 4G på ,ibland med täckning ibland inte. Min normala dräneringsfart ligger mellan 1-2% snittet något över, då jag alltid kommer på något och fepplar med ditt o datt, men just 4 eller 3 verkar inte vara något större problem. Bilder tagna med procam ser inte sämre ut än dom jag tar med proshot, bara glad att byta då senaste uppdateringen av proshot placerade knappen för af/mf på ett mycket utsatt ställe.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Igår brände jag mig på min lumia 920
den blir OTROLIGT varm om man laddar och kör metrotube 4h musik playlist.

kunde inte hålla telefonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

Har inte fått anledning att prova hur 3G respektive 4G gör skillnad på batteriet då jag alltid har 4G på ,ibland med täckning ibland inte. Min normala dräneringsfart ligger mellan 1-2% snittet något över, då jag alltid kommer på något och fepplar med ditt o datt, men just 4 eller 3 verkar inte vara något större problem. Bilder tagna med procam ser inte sämre ut än dom jag tar med proshot, bara glad att byta då senaste uppdateringen av proshot placerade knappen för af/mf på ett mycket utsatt ställe.

Skickades från m.sweclockers.com

Enbart 3G gör stor skillnad. Jag kör bara 3G nu eftersom Hallon inte erbjuder 4G än. Klarar mig lätt 2 dagar nu. Med 4G och Halebop var man glad om batteriet räckte en dag.

Permalänk
Avstängd

Jag har fått lika bra batteritid med 4g på som jag hade med det avstängt innan amberuppdateringen.

Dessutom kan man ha luren i fickan i en timme efter laddning och fortfarande ha 100% batteri kvar.

Mycket Nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Jag använder TV Guiden Pro. Har provat någon annan, kommer inte ihåg vilken, men TV Guiden Pro är kanonbra.
Finns olika färdiga kanalpaket att välja, man kan lägga till kanaler, redigera vilken ordning man vill ha dem i. Även bra beskrivning om varje program.

Kör med TV-guiden Pro, klart bäst av det jag testat.

Skrivet av Pizzenizze:

Hej igen!

Ångrade mig och skaffade skydrive, sjukt smidigt faktiskt ;-). Har nu fått in böckerna i telefonen. Tack så mycket för hjälpen-

PN

Skydrive är löjligt smidigt, kul att det löste sig.

Skrivet av Ture6600:

Jag har testa både Tv-programmet, tv.nu och Tv Guiden (dock ej pro versionen, är den något du rekommenderar?). Och fastnade för Tv Guiden, snyggaste och stilrenast av dem alla samtidigt som att den ger bäst och mest info enligt mig.

Det ända som var/är tveksam mot är att ikonen/tilen för deras applikation är förbaskat ful, kanske lite överdrivet men den hade iallafall kunnat göras mycket snyggare. Har även på sistone börjat tycka att den startar en aning långsamt, och att några delar i UI och gui kunde för finnas när du vill gå till tablån för en enskild kanal och den kanal tablån inte är lika snygg som översikts tablån.

Tilen till TV-Guiden må vara fulare än till TV-programmet, men den är snabbare i starten och bättre. Kör man den minsta varianten av tile så syns den knappt

Skrivet av linde:

sen undrar jag om ni vet att procam tar bättre bilder eller vad gör den speciell?

Jag har bara testat den lite, men den känns grym att filma med, den spelar in väldigt bra ljud, och då körde jag med alla standard-inställningar. Ändrade inget, men så många olika finesser som den appen har så kan jag lätt tänka mig att man kan göra massor.

Permalänk
Medlem

Har inte varit så uppmärksam på detta med skillnaden mellan 4G och 3G då jag alltid haft 4G aktivt och ändå har haft minst två dagar att köra på mellan laddningarna,, OM jag inte gjort just så mycket mer än kört samtal och lätt surf.

Vet inte om amber gjorde någon skillnad på den fronten, men jag har alltid tagit för vana "ovana" ?? att kolla dräneringsfart på batteriet och ligger jag mellan 1-2 % idle så vet jag att två dagar minst är lätt fixat. Men som sagt det var så ända från förra julen då jag flashade in 4G i min Norska E-G lur. så jag har på alla sätt varit jättenöjd med batteribiten.

Det som möjligen har fått mig att uppmärksamma just detta med dräneringsfart är att jag upplevt som om appar ibland "hänger" sig och luren jobbar hårdare och vid dom tillfällena har jag helst sonika startat om. Hade inte varit fel och se aktiva processer med cpu belastning!!.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk

Efter uppdateringen klarar jag mig iaf i 2 dagar med 4G på utan problem. Surfat, kört lite spotify, några sms och samtal. Funkar fint!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Amber var en trevlig uppdatering, tog ett tag att uppdatera men allt gick bra, så bara att ha lite tålamod

Har dock två problem som ni kanske vet något om?

1. Hur blockar man nummer, har försökt googla och det ska ligga under Extras + Info som jag förstod det men där finns inget?
2. Får ingen info om uppdateringar sedan en månad tillbaka, så måste söka upp apparna i storen vilket tar tid och är bökigt, något som haft något liknande?

Edit:
Angående fråga 2 så hittade jag detta, så har testat det och får se om det fungerar!
http://forums.wpcentral.com/windows-phone-8-guides-how-tos/23...

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Igår brände jag mig på min lumia 920
den blir OTROLIGT varm om man laddar och kör metrotube 4h musik playlist.

kunde inte hålla telefonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Min 920 blir varm med metrotube i porträttläge. I landskapsläge är det däremot bara lite ljummet. Mytube blir varm i båda lägena. Vet inte vad jag vill ha sagt med detta men det är bara några observationer jag gjort.

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Amber var en trevlig uppdatering, tog ett tag att uppdatera men allt gick bra, så bara att ha lite tålamod

Har dock två problem som ni kanske vet något om?

1. Hur blockar man nummer, har försökt googla och det ska ligga under Extras + Info som jag förstod det men där finns inget?

1. Tror att du söker samtal+SMS-filter. Finns längst ner i listan på inställningar/system. Har inte testat själv dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Amber var en trevlig uppdatering, tog ett tag att uppdatera men allt gick bra, så bara att ha lite tålamod

Har dock två problem som ni kanske vet något om?

1. Hur blockar man nummer, har försökt googla och det ska ligga under Extras + Info som jag förstod det men där finns inget?
2. Får ingen info om uppdateringar sedan en månad tillbaka, så måste söka upp apparna i storen vilket tar tid och är bökigt, något som haft något liknande?

Edit:
Angående fråga 2 så hittade jag detta, så har testat det och får se om det fungerar!
http://forums.wpcentral.com/windows-phone-8-guides-how-tos/23...

2. Har haft samma fel en längre tid, provat alla förslag men inget har funkat för mig förutom en total återställning. Problemet har sedan återvänt så har
gjort samma sak igen. Får se om Amber löser detta. Har funkat sen förra helgen än så länge med Amber.

Permalänk
Medlem

Vart tusan laddar jag hem NSU ren EXE fil? antingen är det en jädrans "Ladda hem vårat program först för att ladda hem" eller så är det en trojan.. blir galen!

Permalänk

Efter Amber uppdatering funkar inte Wlan längre. När jag slår på det så hänger sig "knappen" och man kan ej slå av det.
Det dyker heller inte upp några Wlan. Har provat att göra en reset (vilket tog hela dagen då kugghjulet stått och snurrat).

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av subaru_impreza:

Efter Amber uppdatering funkar inte Wlan längre. När jag slår på det så hänger sig "knappen" och man kan ej slå av det.
Det dyker heller inte upp några Wlan. Har provat att göra en reset (vilket tog hela dagen då kugghjulet stått och snurrat).

Hände mig en gång ,direkt efter amberuppdateringen var klar, men efter vanlig omstart så har det funkat som det skall dock,, inga sådana bekymmer efter det så har inget råd att komma med.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Amber var en trevlig uppdatering, tog ett tag att uppdatera men allt gick bra, så bara att ha lite tålamod

Har dock två problem som ni kanske vet något om?

1. Hur blockar man nummer

Inställningar->samtal+sms-filter-> där hittar du hur du blockar samtal och/eller sms.

Skrivet av downup:

Vart tusan laddar jag hem NSU ren EXE fil? antingen är det en jädrans "Ladda hem vårat program först för att ladda hem" eller så är det en trojan.. blir galen!

Sök efter den så måste du hitta den?

Testa denna http://www.windows8downloads.com/win8-nokia-software-updater-...

Edit: Här har du den http://bitshare.com/?f=rs4nacel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lizardboy:

1. Tror att du söker samtal+SMS-filter. Finns längst ner i listan på inställningar/system. Har inte testat själv dock.

Hmm har inte det tillvalet, kanske det är en separat uppdatering som jag inte fått då den är Nokia specifik? I och med att jag den inte hittar uppdateringar i storen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zyriak:

Hmm har inte det tillvalet, kanske det är en separat uppdatering som jag inte fått då den är Nokia specifik? I och med att jag den inte hittar uppdateringar i storen?

Hade du tålamod att vänta på alla uppdateringarna, 3 st separata, och de omstarterna som krävdes?

Jag trodde min var klar efter första och började titta men då saknades olika saker som skulle finnas i Amber, alltså la jag ifrån mig telefonen och lät den bli färdig.

Började man rota för tidigt innan allt var klart kanske det blir problem.

Var din telefon orörd innan, eller hade du meckat med egna uppdateringar?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Hmm har inte det tillvalet, kanske det är en separat uppdatering som jag inte fått då den är Nokia specifik? I och med att jag den inte hittar uppdateringar i storen?

Det finns inte i Store.

Antingen har du kvar Lumia Pusher eller så fixar du den nya Nokia Collection. Där kan du själv kolla om du har en liggande update som väntar på att trilla in. Klicka runt där på inställningssidan och kolla och då tror jag du hittar några updates. Samtal+SMS kom inte på momangen, utan den kom nog sist. Men checka där så ser du om du har något som väntar.

Permalänk
Medlem

Har märkt en bugg/miss på min 920(kanske gäller alla) När man skall filma ett videoklipp så kan man som sagt hålla 920:in lite hur man vill (dvs antingen med de fysiska knapparna uppåt eller nedåt). Innan man sätter igång o börjar filma så roterar ikonerna samt timernvisaren (som står på 0:00 då) automatiskt så inte filmen blir upponer. När man sedan ser på klippet från kamerarullen så är det som det skall. (syftar nu på att man har filmat när knattsattserna pekar nedåt)
Men inte på Nokia video trimmer eller Mediadelningsappen(så man kan se klippen via tv:n) då blir klippen upponer. Någon annan som har samma problem?
visst man kan hålla mobilen "rätt" men vad är då grejen med att den roterat då?

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen amber för min del, hur länge kommer det att dröja någon som hat kännedom av det..

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk

Lumia 920 Country variant 1232.5957.1308.0002 Coming soon

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Fortfarande ingen amber för min del, hur länge kommer det att dröja någon som hat kännedom av det..

du kanske har en norsk variant? Om så, kolla på nokias sida. Deras norska sida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Inställningar->samtal+sms-filter-> där hittar du hur du blockar samtal och/eller sms.

Sök efter den så måste du hitta den?

Testa denna http://www.windows8downloads.com/win8-nokia-software-updater-...

Edit: Här har du den http://bitshare.com/?f=rs4nacel

Tack för sista länken, den förra testade jag innan men den gav "trojan varning"
Laddar ner den stora nu

Tråkigt att amber inte kommit ännu! Samma som dig @Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Hade du tålamod att vänta på alla uppdateringarna, 3 st separata, och de omstarterna som krävdes?

Jag trodde min var klar efter första och började titta men då saknades olika saker som skulle finnas i Amber, alltså la jag ifrån mig telefonen och lät den bli färdig.

Började man rota för tidigt innan allt var klart kanske det blir problem.

Var din telefon orörd innan, eller hade du meckat med egna uppdateringar?

Skrivet av Telepati:

Det finns inte i Store.

Antingen har du kvar Lumia Pusher eller så fixar du den nya Nokia Collection. Där kan du själv kolla om du har en liggande update som väntar på att trilla in. Klicka runt där på inställningssidan och kolla och då tror jag du hittar några updates. Samtal+SMS kom inte på momangen, utan den kom nog sist. Men checka där så ser du om du har något som väntar.

Tack för era svar, på info säger den att jag har Amber och den hittar inga nya uppdateringar. Lät telefonen uppdatera "ifred", dock osäker på om det var tre omstarter, minns bara två.

Inte hela världen, får se vad jag kan göra!

Edit:

Löste det genom att använda SysApp Pusher och sedan uppdatera extras+info, då trillade call+sms filter in! Tack!

Permalänk

Har fortfarande problem med Wlan. Ska man ta kontakt med Nokia eller återförsäljaren först?
Verkar bara gå att få kontakt med Nokia via sociala medier?

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Medlem

Tror jag väntar på den riktiga update, NSU ville radera allt

MEN!
Lumia 920 Country variant 1232.5957.1308.0002 Coming soon

Var Waiting for approval igår!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Löste det genom att använda SysApp Pusher och sedan uppdatera extras+info, då trillade call+sms filter in! Tack!

SysApp Pusher är ju är bättre variant av Lumia Pusher och Nokia Collection tillsammans. Grymt. Där kan du kolla med systemapparna om de går att uppdatera, så ligger du steget före. Jag brukar kolla dem några gånger i veckan.

Gott att det löste sig för dig.