FreeNAS 9.1.0 , Hur i hel...ke får jag transmission att fungera

Permalänk
Avstängd

FreeNAS 9.1.0 , Hur i hel...ke får jag transmission att fungera

Okej tog steget igår och uppgraderade till FreeNAS 8.3.1 och det fungerade till en början! Sen slutade transmission att fungera.

Så jag provade nu 9.1.0

Allt går bra förutom Jail och plugins. Någon som satt upp en fungerande Freenas 9 med fungerande Transmission??

Behöver hjälp snarast!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

prova sänk MTU till 1470

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 100mbit:

prova sänk MTU till 1470

Jag installerade om Transmission och då funkade det tills jag skapade två nya mappar till downloads
Och en till Watch. Nu stängs alla Torrents av efter några sekunder. Jag har satt chown 1001:transmission /usr/BTDownloads och satt chmod 755 /usr/BTDownloads .

Samma med Watch mappen. Fattar inte varför det inte funkar. Har även bytt sökvägen i transmission.

Det lustiga är att när jag byter tillbaks så fungerar inte det heller.

*EDIT* Okej jag har ett jobbigt problem. När torrent filerna stoppas så står det permission denied i Transmission remote Gui.
Hur gör jag? Är som sagt ingen unix/Linux guru. Vill bara få skiten att fungera men transmission har inte rättigheter att skriva till någon mapp jag väljer. Jag vet inte om det är hela problemet men någon här inne kanske kan hjälpa mig?

Och folk tycker Windows suger......

Visa signatur

Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Avstängd

Okej vi tar detta från början.

Jag skapade en User= jag och satte denna som user ID 1000
Jag gav denna profil Wheel

Nu till problemet. Jag vill flytta Downloadmappen ovanför Jail och mitt filsystem ser ut såhär

Nuvarande
Download = /mnt/HD1/Plugins/Jail/customplugin_1/usr/pbi/transmission-amd64/etc/transmission/home/Download
Watch = /mnt/HD1/Plugins/Jail/customplugin_1/usr/pbi/transmission-amd64/etc/transmission/home/Download

Jag vill att det ser ut såhär

Download= /mnt/HD1/Downloads
Watch= /mnt/HD1/Watch

/mnt/HD1 är start

hur ger jag rätt permissions och hur ändrar jag allt så det fungerar?
Snälla någon. Sett en del som kör 9.1.0 så någon borde veta?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Gick över till NASforfree istället och vilken skillnad när det kommer till strul och icke strul! Nu har jag bara problem att ta bort nerladdade torrents via nätverket. I Transmission remote gui kan jag däremot ta bort filerna!

Förväntar mig dock inte få någon hjälp angående detta! Mer som en hint till andra för att slippa strul

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Jag installerade om Transmission och då funkade det tills jag skapade två nya mappar till downloads
Och en till Watch. Nu stängs alla Torrents av efter några sekunder. Jag har satt chown 1001:transmission /usr/BTDownloads och satt chmod 755 /usr/BTDownloads .

Samma med Watch mappen. Fattar inte varför det inte funkar. Har även bytt sökvägen i transmission.

Det lustiga är att när jag byter tillbaks så fungerar inte det heller.

*EDIT* Okej jag har ett jobbigt problem. När torrent filerna stoppas så står det permission denied i Transmission remote Gui.
Hur gör jag? Är som sagt ingen unix/Linux guru. Vill bara få skiten att fungera men transmission har inte rättigheter att skriva till någon mapp jag väljer. Jag vet inte om det är hela problemet men någon här inne kanske kan hjälpa mig?

Och folk tycker Windows suger......

har du usr monterad på en annan hårddisk? prova att spara filerna till din home katalog.
den ska ha rättigheter där annars är det ju nått riktigt fel.
om du använder vpn ska din mtu vara ca 1470 som mest annars blir det problem.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.