Vilken konsol kommer du att köpa? PS4 eller Xbone (Omröstning)

Permalänk
Medlem

Vilken konsol kommer du att köpa? PS4 eller Xbone (Omröstning)

Kort och gott undrar jag vilken konsol ni kommer köpa. Motivera gärna ditt val!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

När det nu blir en ny konsol, blir det X1.
Gillar Xbox, kontrollerna..

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Kört mycket Xbox (orginalet samt 360) i mina yngre dar, köpte en PS3 superslim för att spela lite exklusiva spel (är pc människa egentligen) och föredrar gränssnittet och kontrollerna.

Tror Ps4 kommer vara ett steg i rätt riktning.

Permalänk
Medlem

Blir ingen Xbox One här till att börja med, om enns någonsin, Sist jag köpte ett spel till Xbox 360 vart också 3 år sedan nu, har inte kommit något jag vill ha som varit exklusivt till den plattformen sedan 2010.

Har dock förbokat en PS4'a, dock alla spel jag verkligen vill ha kommer inte fören ett par månader efter konsol släppet till den konsolen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Antar att det kommer nya Buzz och Soulcalibur till PS4

Permalänk
Medlem

PS4. Jag kommer mest ha den för sportspel och lite tredjepersonsspel. PS4 kommer tidigare, och den är billigare. Hade det varit samma pris på Xbox one och ps4 och kommit samtidigt så hade jag nog köpt xbox just för att jag gillar deras kontroller och att Forza är bästa racing spelet.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

PS4 men jag väntar till nästa höst eller så.

Permalänk
Medlem

Ingen, är så nöjd med min dator. Men skulle jag köpa en så vore det nog Ps4

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
99:e percentilen

Finns ingen möjlighet att jag (med den ekonomi jag har idag) tänker köpa en konsol så länge PC finns.

Men det hade blivit en PS4 om jag fick välja. Den verkar bättre på allt. T o m kontrollen verkar vara användbar nu.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Xbox one på grund av Halo

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Har bokat en ps4a på den lokala gamestop butiken dock kommer jag få den 2014 då jag er sent ute och missar första batchen :(.

Permalänk

Wii U! Sen kanske det blir en ps4 om nåt år. Kommer inte bli xbox one som det ser ut nu i alla fall.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Inledningsvis Xbox One för att jag måste spela Forza 5 och även Halo senare, sen är jag svag för kontrollerna Men blir säkert även PS4 efter kanske ett år

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Lägg till PC som alternativ.
Men om jag skulle välja så skulle jag ta Xbox one då jag bojkottar Sony.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Om jag köper en så blir det antagligen ps4 för den är den starkare maskinen o har bättre (enligt mig) exklusiva titlar förutoim Dead rising 3. Antagligen blir det dock ingen för varken mig eller mina 5-10 ps3 kompisar, vi finner det inte okej att ta ut en månadsavgift för att spela online. Dom flesta av dom äger bara 3 spel ( fifa, nhl och cod). Att betala en kostnad varje månad för att spela 1 eller 2 spel med sina vänner är så fel det bara kan bli.
Låt dom andra tjänsterna som musik o film osv vara låsta till månadskostnaden så ska vi se hur många som är villiga att betala.

Edit: Självklart så skulle jag ändå inte köpa en konsol utan att känna på både xbone och ps4. Test i närmsta butik eller hos kompis för att avgöra om det är något o ha.

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen xbox kontrollen, men jag tror jag kommer att köpa båda, har båda idag också. Dock kommer jag att avvakta och inte köpa direkt.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Steam OS.

Permalänk
Medlem

Blir en PS4 dag 1, varit nöjd med PS3 and PS+. Hoppas på de utökar mediacenter funktionaliteten ännu mer, använder ändå PS3 70% till bluray och netflix.

Visa signatur

CPU: 5800X3D| Mobo: AORUS X570|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus Prime 9070 XT OC |Chassi: FD Define C |SSD: Samsung 970 EVO 4TB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: Corsair 850W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk

Ingen, det enda spelet jag verkligen saknar på PC är NHL. Skulle jag dock köpa en konsol skulle det vara PS4.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Kommer köpa ett Xbox One, så otroligt bra launchspel Killer Instinct, Dead Rising 3, Crimson Dragon, Ryse, Forza 5 och Zoo Tycoon. Men är även taggad som fan för Kinect Sports Rivals, Quantum Break, Sunset Overdrive, Below, D4, Fable Legends och så klart det nya Halo senare.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Om jag får så mycke pengar som planerat efter mina datorbyggen kommer jag att köpa både xbox one och ps4 men annars kommer jag att köpa xbox one eftersom jag har kört på xbox i alla tider.

Permalänk
Medlem

Som sagt det blir nytt grafikkort till pcn i nästa månad så man kan spela de nya multiplatformtitlarna på max sen blir det en ps4 nästa höst. Ser ingen anledning till att köpa en just nu. Det är för få exklusiva titlar som lockar. Dessutom är det massa fina spel till Wii U i höst också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Båda... givetvis.

Varför? Jo eftersom jag vill spela de "exklusiva" spelen till båda konsolerna.

EDIT: Dock finns det ingen som helst anledning till att skaffa någon av dem på releasedagen... väntar man så kommer man slippa eventuella "barnsjukdomar", får ett lägre pris och en mängd fler billiga spel.

Exakt. Man kan gott vänta ett år. Så spännande exklusiva releasetitlar är där inte till ngn av konsollerna.

Permalänk

Ouya verkar intressant...
x)

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Playstation 4.

Hoppas stenhårt på den nya designen på handkontrollen.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Du borde lägga till båda och ingen som röstningsalternativ.
Jag skulle vilja ha båda, men det känns lite överflödigt när jag har byggt en dator.

Permalänk
Inaktiv

Playstation 4 till att börja med, vet inte ens om det blir en xbox one sen...

Playstation 4 eftersom den kommer tidigare, har bättre specs och är billigare.. Har kört xbox 360 sen det kom ut så kommer nog vara lite lost it deras gränssnitt och sånt, men playstation är riktat till gamers, medans xbox är mer utav en mediakonsol...

Permalänk
Medlem

xbox one för mig, tror att de kommer leverera en bättre spelupplevelse/gränssnitt än playstation, de har ju gjort det hittills tycker jag!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk

Om jag nu ens ska skaffa en konsol så blir det nog PS4 (till att börja med). Det är dels den kraftfullare hårdvaran, dels eventuella 'naughty-dog'-titlar så som intresserar mig samt att det enda som intresserar mig med X1 skulle vara Halo eller Fable varav inget av dom kommer vid släpp.

Permalänk
Medlem

Lite lustigt att i kommentarerna så är det typ 75% xbone, 25%ps4. I omröstningen är det 80%ps4 20%xbone... Verkar som om Ps4 folket inte känner behov av att rättfärdiga valet

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010