CoD frys-lagg (ännu ett försök)

Permalänk
Avstängd

CoD frys-lagg (ännu ett försök)

Hej!
(Mina specs, FX 6100, Sapphire 7870 GHz Edition, 16gb ram, moderkort: Gigabyte 970a-ds3.
Jag har ett problem, detta problem har jag haft ända sen jag köpte datorn I december, jag har gjort flera trådar på SC, flera trådar på tomshardware o.s.v..
Men jag har ALDRIG fått ett korrekt sätt att fixa detta.
Problemet är, jag får så fruktansvärda fps drops, frysningar, lagg i CoD4, MW2, MW3, Black Ops 1, World at War.
Även om jag lägger allt på lägsta inställningarna fryser det, laggar det, stuttrar det, även när jag går in i en lobby så laggar det direkt i början.
Jag har uppdaterat både downgradat grafikdrivrutinerna & uppdaterat dom.
Även har jag uppdaterat moderkortsdrivrutinerna.
DET FIXAS ALDRIG, DET FIXAS ALDRIG.

Jag har sökt runt på Google och hittat en samma tråd med samma problem som han har på MW3, han har EXAKT samma processor och EXAKT samma grafikkort.
Vi har pratat ihop om det och han sa att han INTE får problemen i spelen om han använder sitt GT 440, vilket är MYCKET sämre än 7870.
Det är Sapphire 7870 vi har, är det fel på korten som har problem med spelen eller drivrutinerna?
Har aldrig sett någon ha problem med dom andra tillverkarna, bara Sapphire..
Något fel med Sapphire då?

Och ett till problem, jag kan ej alt+taba på något sätt om jag har CoD uppe, det kan jag göra på andras datorer..
Ända sättet är att ta fram aktivitetshanteraren och snabbt trycka på start+tab.

Permalänk
Medlem

Temperaturer?

Permalänk
Medlem

Testat att byta operativsystem? Finns så sjukt många olika faktorer det kan vara så det är i princip att byta del för del. Hur hårt belastat är gpun under spelsekvensen? Vad blir det för temp? Hur hårt belastat är CPUn, tempar?... Minnena är ok antar jag? Nätdelen har du testat att byta?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Både fryslagg i MP och SP?

Fryslagg även om du drar ner grafiken?

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hzup:

Testat att byta operativsystem? Finns så sjukt många olika faktorer det kan vara så det är i princip att byta del för del. Hur hårt belastat är gpun under spelsekvensen? Vad blir det för temp? Hur hårt belastat är CPUn, tempar?... Minnena är ok antar jag? Nätdelen har du testat att byta?

Jag har bytt operativsystem, runt 10 gånger sen jag köpte datorn just för detta problem bara.
Alla temperaturer är normala på GPU & CPU.

Det jag inte fattar är att allt är normalt & inget fryslagg på BO2 & BF3. Kan det vara motorn som är dåligt optimerade för alla CoD fram till MW3?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av friskybob:

Temperaturer?

Kollar upp det nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oaky:

Både fryslagg i MP och SP?

Fryslagg även om du drar ner grafiken?

Yes.

Permalänk
Avstängd

40-65c var temperaturerna på GPUn när jag spela vanligt.

Permalänk
Medlem

Vad är temperturen på processorn då? Om du t.ex. kör prime95.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Läste någon stans på ett forum att det kan vara datormusen som spökar. Testa ändra inställningar och "Polling rate" för musen. Annars kanske en ominstallation borde funka?

Permalänk

Prove med Alt + Esc för att tabba ut ur CoD, fungerar för mig i alla fall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Storebror89:

Prove med Alt + Esc för att tabba ut ur CoD, fungerar för mig i alla fall.

Nepp.. Och det skiter jag i, jag bror mig om frys problem, och när jag väl trycker ctrl+alt+delete så måste jag trycka på starta Aktivitetshantareren sen FORT trycka start+tab.
När jag väl går tillbaka till spelet fryser det & jag får cirka 5-10fps i 10-50 sekunder sen fortsätter frysningen som vanligt.

Permalänk
Inaktiv

Stäng av super-sample AA i ccc och använd multi-sample AA.

Permalänk

Har du testat byta ut grafikkortet i datorn mot ett annat?

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShutteN:

Hahahahahaha, SweClockers...

Ladda ner en helt ny config till t.ex cod4, testa flera gamla och nya drivrutiner till grafikkortet.

Om du startade denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor... så kan du inte utesluta att några andra komponenter, program eller ditt operativsystem är defekta..

Sluta vara kaxig är du snäll, ingen blir glad av det..

Med vänliga hälsningar

Visa signatur

AMD 7600x @eco | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kerus3:

Ladda ner en helt ny config till t.ex cod4, testa flera gamla och nya drivrutiner till grafikkortet.

Om du startade denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor... så kan du inte utesluta att några andra komponenter, program eller ditt operativsystem är defekta..

Sluta vara kaxig är du snäll, ingen blir glad av det..

Med vänliga hälsningar

FPS-configs har jag testat med på CoD4, ingen skillnad.
Har redan testat gamla och nya drivrutiner till grafikkortet, ingen skillnad.

Förlåt för att jag är kaxig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ShutteN:
Skrivet av ShutteN:

Asså snälla, jag får ett problem som ingen kan hjälpa mig med. Känns som jag har det värsta problemet inom datorhistorian eftersom det inte kan fixas?

Skrivet av ShutteN:

Hahahahahaha, SweClockers...

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar bland annat inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Ett annat exempel är att diskussionen för det mesta inte förs framåt av inlägg som enbart innehåller citat eller roliga bilder.

§ 4 Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Skrivet av boniz:

§ 4
Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

§ 5 Anmäl olämpliga inlägg

Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller regelbrottet i tråden. Sker detta trots allt är det inte tillåtet att klaga på anmälaren.

*Inlägg raderade*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Du kan alltid prova att stänga av processorns energisparlägen i bios/uefi. Den kanske klockar upp och ner sig under spelrundan på grund av låg belastning.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch