Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Kika först så alla extra USB-kontrollers är aktiverade i BIOS. Kan vara så enkelt att de av någon anledning är deaktiverade som standard i ditt nya BIOS.

De var aktiverade, eller rättare sagt, det fanns bara en enda och den var aktiverad. Testade ju som sagt även med det andra bioset (inte rört sedan fabrik!) och det är samma sak där. Datorn tar även längre tid att starta. Ska ta lite bilder, återkommer inom 10 min.

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Postar 3 bilder, skulle egentligen bara kunna skriva koderna, men vad skulle jag då ha för användning av min iphöne?

Dold text

Koderna B4 och 9C har tillkommit, innan stod det bara A2 ett litet tag, men nu tar B4 flera sekunder varje boot hjälp uppskattas

Visa signatur

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Fick nu höra att det ska finnas två skivor med drivers - en separat för BT och WiFi, har du testat den? Borde vara samma som på hemsidan, tycker jag själv, men ändå.

Jepp testat dessa, På skivan med Bluetooth och wifi så kan jag ej klicka på bluetooth:

Tar jag bort Wifi från enhetshanteraren så gråas den med, så bluetooth verkar saknas eller är sönder på kortet?
Har även testat att ladda hem de senaste drivrutinerna till wifi och bluetooth direkt från Intel utan resultat

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Najsisen:

Postar 3 bilder, skulle egentligen bara kunna skriva koderna, men vad skulle jag då ha för användning av min iphöne?

Koderna B4 och 9C har tillkommit, innan stod det bara A2 ett litet tag, men nu tar B4 flera sekunder varje boot hjälp uppskattas

Om det fungerade innan får jag nästan lov att be dig flasha till ett äldre BIOS. Det gör du i M-Flash med en BIOS-fil på ett USB-minne, Live Update låter dig inte flasha till äldre BIOS. Skulle inte heller det fungera har USB-kontrollern antagligen begått harikiri.

Skrivet av Lutop:

Jepp testat dessa, På skivan med Bluetooth och wifi så kan jag ej klicka på bluetooth:
http://i.imgur.com/LXUvvUG.png

Tar jag bort Wifi från enhetshanteraren så gråas den med, så bluetooth verkar saknas eller är sönder på kortet?
Har även testat att ladda hem de senaste drivrutinerna till wifi och bluetooth direkt från Intel utan resultat

Funkar det ingenstans är det förmodligen Bluetooth-modulen som är trasig. Det "lustiga" är att Bluetoothen är inbyggd på samma krets som WiFit, alltså ska det finnas där rent fysiskt åtminstone. Jag rekommenderar en retur till din återförsäljare för ett utbyte.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Har nu testat och kommit fram till att det inte funkar att flasha alls längre. Datorn bara hänger sig och efter cirka 45 minuter stängde jag av den. Innan har det ju bara tagit någon sekund innan den börjar, men den kommer inte till det steget längre. Den hittar usb minnet och filen om jag inte har usbminnet i någon av de felande portarna. Allt innan windows tar för övrigt cirka 30 sekunder att starta, men när det väl är igång startar windows, loggar in, och startar alla program på under 15 sekunder... börjar bli väldigt irriterande. Hoppas du kommer på någon smart lösning, och du får ursäkta mig om jag låter gnällig, men har haft problem med mitt chassi, mitt grafikkort, min cpukylare (viktigt att poängtera är att min cpu aldrig blivit för varm, utan kylaren bara låter mycket!) och nu mitt moderkort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

GTX 780 Lightning

Skrivet av Meantek:

Hej MSI.

Välidgt många på www.oveclock.net säger att 780 Lightning har Bios problem. Många hävdar också att MSI inte gör något åt saken.
är det här någonting som ni vet om eller kan bekräfta?

Har MSI släppt någon ny bios sedan release med en fungerade powerlimit som är stabil?
Många vänder sig till hemma fixare för en bra bios och så ska det inte behöva vara.

http://www.overclock.net/t/1422953/official-msi-gtx-780-light...

Några 780 Lightnings ägare.
Quote Rakunvar
Well went and flashed back to the old 300% bios to mess with them and seeming to get better OC's atm but seems abit odd to me.. Going to reflash to Sky's again later maybe just a random issue. With no actual MSI bios release yet etc still really debating returning these for now...

Quote Lukas626 /Sep 15
realy makes me sad, but this time around MSI is losing big time...
still no new news / support / bios / programs / updates from MSI btw - where is the conclusion of this so called conference ?

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Ska jag skicka tillbaka moderkortet till Dustin home (tror jag köpt det där, ska kolla ), börjar bli trött på att vänta :/

Visa signatur

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Tobbbe__:

Hej MSI.

Välidgt många på www.oveclock.net säger att 780 Lightning har Bios problem. Många hävdar också att MSI inte gör något åt saken.
är det här någonting som ni vet om eller kan bekräfta?

Har MSI släppt någon ny bios sedan release med en fungerade powerlimit som är stabil?
Många vänder sig till hemma fixare för en bra bios och så ska det inte behöva vara.

http://www.overclock.net/t/1422953/official-msi-gtx-780-light...

Några 780 Lightnings ägare.
Quote Rakunvar
Well went and flashed back to the old 300% bios to mess with them and seeming to get better OC's atm but seems abit odd to me.. Going to reflash to Sky's again later maybe just a random issue. With no actual MSI bios release yet etc still really debating returning these for now...

Quote Lukas626 /Sep 15
realy makes me sad, but this time around MSI is losing big time...
still no new news / support / bios / programs / updates from MSI btw - where is the conclusion of this so called conference ?

Jag ska höra efter - NVIDIA har en del att säga till om vad gäller BIOS på kort med deras GPU:er.

Skrivet av Najsisen:

Ska jag skicka tillbaka moderkortet till Dustin home (tror jag köpt det där, ska kolla ), börjar bli trött på att vänta :/

Om du inte kan flasha BIOS och kortet inte funkar som det ska är en reklamation till din ÅF det i princip enda som kvarstår.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

FX 9590 bios för 990FXA-GD80

Hej. Villket bios rekomnderar du för FX 9590 till en 990FXA-GD80 bräda? mvh kyro2

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Föredetting
Skrivet av kyro2:

Hej. Villket bios rekomnderar du för FX 9590 till en 990FXA-GD80 bräda? mvh kyro2

V13.5 ska fungera utmärkt: http://www.msi.com/product/mb/990FXA-GD80.html#/?div=BIOS

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Man tackar för hjälpen Då var den nya cpu`n beställd

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Hej MSI!

Jag undrar var man ska vända sig om man söker sponsring till ett medelstort LAN? Runt 80 pers

MVH
Sushifrukt

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Hej Meantek!

Jag fick för mig att jag skulle testa Audio Genie, efter detta har jag haft en hel del problem med ljudet. Jag antar att programmet ändrar inställningar i någon form av equalizer system för windows/ljudkort.

Problemen innebär att vissa ljud inte spelas upp, eller spelas upp onormalt lågt med resten av ljuden, t.ex. så hörs inte rösterna på film medans musik etc hörs perfekt. I spel (har bara märkt av det i Legue of Legends, spelar inte så mycket annat) kan det bitvis inte spelas upp något ljud alls (detta kanske inte har med AudioGenie dock, kan vara en bugg i spelet).

Frågan är väl egentligen hur jag nollställer det som AudioGenie ändrade!

Mitt moderkort är MPower (Z77) med Realtek ALC898 (som används, har inget dedikerat ljudkort, kör med Windows 8 som OS).

CrossPorter

Visa signatur

Chassi: Define R4, Moderkort: MSI Z77 MPower, Processor: i7 3770k, Grafikkort: MSI 660TI PE, PSU: be Quiet L8 630W, SSD: Intel 335 180 GB, HDD: 1 TB Seagate Barracuda.

Permalänk
Medlem

Hej MSI!

Har precis köpt ett Z87M-G43 kort (som jag använder tillsammans med en 4670k) men kan inte få HDMI-porten att fungera (alltså tillsammans med den inbyggda grafiken). DVI och VGA fungerar utan problem, men jag kan inte hitta någonstans att antingen aktivera eller byta till HDMI. Finns det eller har jag fått ett defekt kort?
Jag kör Win 8.1 och har testat med nya och äldre versioner av grafikdrivrutinen. Har även ett grafikkort i (men utan HDMI) om det skulle spela någon roll.

Permalänk

Är det någon här som har koll på om man kan få tillstånd att öppna sin MSI-laptop för att installera en SSD utan att bränna garantin?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Sushifrukt:

Hej MSI!

Jag undrar var man ska vända sig om man söker sponsring till ett medelstort LAN? Runt 80 pers

MVH
Sushifrukt

Jag sköter den biten - jag får dessvärre tacka nej redan med en gång då våra budgetar för resten av året är spenderade. Generellt sett deltar vi inte i mindre LAN heller.

Skrivet av CrossPorter:

Hej Meantek!

Jag fick för mig att jag skulle testa Audio Genie, efter detta har jag haft en hel del problem med ljudet. Jag antar att programmet ändrar inställningar i någon form av equalizer system för windows/ljudkort.

Problemen innebär att vissa ljud inte spelas upp, eller spelas upp onormalt lågt med resten av ljuden, t.ex. så hörs inte rösterna på film medans musik etc hörs perfekt. I spel (har bara märkt av det i Legue of Legends, spelar inte så mycket annat) kan det bitvis inte spelas upp något ljud alls (detta kanske inte har med AudioGenie dock, kan vara en bugg i spelet).

Frågan är väl egentligen hur jag nollställer det som AudioGenie ändrade!

Mitt moderkort är MPower (Z77) med Realtek ALC898 (som används, har inget dedikerat ljudkort, kör med Windows 8 som OS).

CrossPorter

Jag måste säga att jag har sämre koll på just AudioGenie, men jag skulle först avinstallera applikationen, sedan installera om ljudkortets drivrutiner om det inte hjälper. (Svaret är lite av en snabblösning, jag är ute på drift utan tillgång till våra tekniker just för tillfället.)

Skrivet av hunterxx:

Hej MSI!

Har precis köpt ett Z87M-G43 kort (som jag använder tillsammans med en 4670k) men kan inte få HDMI-porten att fungera (alltså tillsammans med den inbyggda grafiken). DVI och VGA fungerar utan problem, men jag kan inte hitta någonstans att antingen aktivera eller byta till HDMI. Finns det eller har jag fått ett defekt kort?
Jag kör Win 8.1 och har testat med nya och äldre versioner av grafikdrivrutinen. Har även ett grafikkort i (men utan HDMI) om det skulle spela någon roll.

HDMI-porten ska inte kräva några drivrutiner, du ska kunna få bild i UEFI-miljö redan med HDMI om du så vill. Det kan eventuellt finnas en restriktion att du inte kan köra HDMI och DVI samtidigt (troligen inte - men prova med endast HDMI ut). Funkar inte HDMI-porten är det förmodligen defekt, returnera det till din återförsäljare för utbyte.

Skrivet av Lyckokaka:

Är det någon här som har koll på om man kan få tillstånd att öppna sin MSI-laptop för att installera en SSD utan att bränna garantin?

Det får du göra, förutsatt att du inte skadar övriga komponenter i datorn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har hållit på att bygga dator på ett Mpower Max M87 i kväll. När jag skulle montera en mSATA-SSD så blev det rätt märkligt:
För att kunna skruva fast SSD-kortet så måste man böja det ner mot moderkortet så att kortet böjs i en liten båge. Det känns inte alls rätt. Jag hade förväntat mig att det skulle ligga parallellt med moderkortets yta när man satt i det och vikt ner det.
Är detta ett känt fel? Eller är det något jag har förbisett? (I manualen hittar jag bara att det står var mSATA-porten är någonstans men inga vidare instruktioner som påvisar att jag gjort fel.)

Mvh,

/J

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Föredetting
Skrivet av d97jro:

Hej!

Jag har hållit på att bygga dator på ett Mpower Max M87 i kväll. När jag skulle montera en mSATA-SSD så blev det rätt märkligt:
För att kunna skruva fast SSD-kortet så måste man böja det ner mot moderkortet så att kortet böjs i en liten båge. Det känns inte alls rätt. Jag hade förväntat mig att det skulle ligga parallellt med moderkortets yta när man satt i det och vikt ner det.
Är detta ett känt fel? Eller är det något jag har förbisett? (I manualen hittar jag bara att det står var mSATA-porten är någonstans men inga vidare instruktioner som påvisar att jag gjort fel.)

Mvh,

/J

mSATA-portarna funkar ungefär som SO-DIMM-portar - du sätter i SSD:n, sedan viker du ner den. Det ska gå väldigt lätt, det ska inte behövas någon som helst kraft för att "vika" ner SSD:n, utan en fingerpåläggning ska räcka. Det är inte så att du har böjda pinnar i mSATA-porten? Ta gärna en bild om du har möjlighet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

mSATA-portarna funkar ungefär som SO-DIMM-portar - du sätter i SSD:n, sedan viker du ner den. Det ska gå väldigt lätt, det ska inte behövas någon som helst kraft för att "vika" ner SSD:n, utan en fingerpåläggning ska räcka.

Absolut, och det stämmer. Den går i som den ska och vika ner den går hur lätt och fint som helst. Och fastskruvningshålet kommer precis ovanför infästningspunkten, så allt sådant stämmer. Men om mSATA-kortet ligger parallellt med moderkortet, 90°, så är det 3 mm (jag mätte i dag) mellanrum ner till infästningspunkten.

Det är svårt att fotografera, så jag har ritat en illustration av det hela:

(Bild på http://imgur.com/1LZCRc9.)

1. Kortet trycks in ordentligt i porten, inga problem, inget motstånd, känns helt rätt.
2. Kortet viks ner mot infästningspunkten. Inga problem, inget motstånd, känns helt rätt.
3. Kortet är parallellt med moderkortet, infästningspunkten är rätt, men det är 3 mm glapp mellan kortet och infästningspunkten!

Sista rutan är hur kortet skulle bli om man skruvade ner det i moderkortet. Och det känns inte alls rätt att göra så.

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Medlem

...så vad jag egentligen skulle behöva är en 7 mm lång skruv med rätt (smala) gängning att använda i stället för den lilla tumskruven som följer med. Då kan kortet ligga parallellt med glappet mot infästningspunkten och allt vara fast i och med den svaga spänning som blir när kortet är (tillräckligt) nervikt.

Så egentligen kanske detta kokar ner till: vad är det för dimension och gängning på den lilla skruven som används för infästningen? Så kan jag köpa en som funkar.

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Föredetting
Skrivet av d97jro:

...så vad jag egentligen skulle behöva är en 7 mm lång skruv med rätt (smala) gängning att använda i stället för den lilla tumskruven som följer med. Då kan kortet ligga parallellt med glappet mot infästningspunkten och allt vara fast i och med den svaga spänning som blir när kortet är (tillräckligt) nervikt.

Så egentligen kanske detta kokar ner till: vad är det för dimension och gängning på den lilla skruven som används för infästningen? Så kan jag köpa en som funkar.

Jag ställde mig och skruvade på några fler moderkort - grejen är att "skruven" du har haft loss från moderkortet egentligen är tvådelad - i moderkortet sitter ett gängat fäste, i den skruvas sedan den räfflade "basen", eller navet, och i den sitter sedan en separat mycket liten skruv. Jag misslyckades själv med att förstå att allt inte skulle lossna på en och samma gång, utan den räfflade spacern ska sitta kvar på moderkortet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Jag ställde mig och skruvade på några fler moderkort - grejen är att "skruven" du har haft loss från moderkortet egentligen är tvådelad - i moderkortet sitter ett gängat fäste, i den skruvas sedan den räfflade "basen", eller navet, och i den sitter sedan en separat mycket liten skruv. Jag misslyckades själv med att förstå att allt inte skulle lossna på en och samma gång, utan den räfflade spacern ska sitta kvar på moderkortet.

AHA! Det förklarar en hel del. Detta ska undersökas snarast. Manualen reflekterar inte riktigt det (den är nog från hur det kan ha sett ut på lite äldre moderkort). Tack!

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Medlem

Sådär! Undersökt och färdigt, och för att citera julevangeliet: "allt var precis så, som det sagts dem".
Perfekt! Nu blev monteringen superperfekt.

Jag vill framföra ett varmt tack för oerhört snabb och bra respons! Riktigt bra och kul att ni hårdvarutillverkare finns tillgängliga i forumen här och servar kunderna! Där har många andra företag och branscher mycket att lära!

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Medlem

Hej Jonas,

Sitter och funderar pa en GT60 2OC. Men jag har lite fragor, och hoppas att du kan salja mig helt pa den.

Jag bor i Ryssland, och kommer darfor kopa den har. Antagligen. Ifall jag inte hittar den i Sverige nar jag val ar dar.

Jag skulle vilja veta lite mer om vad jag kan forvanta mig. Prestanda, kanda "barnsjukdommar", har ni hort nagot vanligt aterkommande problem? Hur fungerar det med garantin? Skulle den tex braka ihop i Sverige, ifall jag koper den har i Ryssland, kan jag da skicka in den till eran Infocare? Eller maste jag da vanta tills jag kommer tillbaka till Ryssland? Har du hort nagot om hur det fungerar har i Ryssland? Jobbar som saljare har, och vet att servicekanslan manga ganger lika med noll.

Modellen jag har tittat pa har 128gb sdd. Hur fungerar det ifall jag skulle vilja uppgradera det? Efter att ha last igenom hela traden sa vet jag hur ni staller er till det. Men om jag har forstatt det ratt sa ar det antagligen 2x64gb i raid. Ar det bara plug and play med tex 2x256gb?

Hoppas du kan ta dig tid att svara for dumt nog maste man bestalla den pa internet, sa har ingen mojlighet att riktigt kanna och klamma pa den innan jag val bestammer mig. Sist jag gjorde det akte jag pa ett mandags exemplar som BSOD redan forsta dagen. Och otaliga resor till butik och tillverkarens RMA.

Och till sist en lank:
http://www.svyaznoy.ru/catalog/notebook/1738/1723465/specs#ma...

Forstar att det kanske inte riktigt ar ratt forum med tanke pa att det ror ryssland, men de reviews jag hittar pa ryska ger inte mycket mer an "bra kop".

Mvh,

Carl

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Carlj:

Sitter och funderar pa en GT60 2OC. Men jag har lite fragor, och hoppas att du kan salja mig helt pa den.

Låt mig försöka. Det blir dock dessvärre en lite hastig lista med svar, eftersom jag sitter lite tokigt till. Hursom, en sammanfattning:

* GT60 med Haswell är en vidareutveckling av samma chassi vi hade för Ivy Bridge-baserade byggen. Den enda skillnaden är lite biffigare kylning, det är ett beprövat koncept som är relativt solitt.
* Garantin är två år, world-wide - gäller oavsett vart du köper den och vart du befinner dig.
* Du får byta RAM/SSD utan att förverka garantin - förutsatt att du inte orsakar skada på övriga komponenter medan du gör det. Vi snackar alltså uppenbara fysiska skador, typ att dra mejseln i moderkortet och riva loss komponenter. Byter du ut SSD:erna blir du tvungen att bygga en ny RAID, men det gör du med kontrollerns UI på ett fåtal sekunder vid uppstart av datorn. Inga konstigheter.

Ledsen att det blev lite grovhugget, men ungefär så ser det ut. Är det något annat du undrar ska jag försöka svara snarast möjligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Låt mig försöka. Det blir dock dessvärre en lite hastig lista med svar, eftersom jag sitter lite tokigt till. Hursom, en sammanfattning:

* GT60 med Haswell är en vidareutveckling av samma chassi vi hade för Ivy Bridge-baserade byggen. Den enda skillnaden är lite biffigare kylning, det är ett beprövat koncept som är relativt solitt.
* Garantin är två år, world-wide - gäller oavsett vart du köper den och vart du befinner dig.
* Du får byta RAM/SSD utan att förverka garantin - förutsatt att du inte orsakar skada på övriga komponenter medan du gör det. Vi snackar alltså uppenbara fysiska skador, typ att dra mejseln i moderkortet och riva loss komponenter. Byter du ut SSD:erna blir du tvungen att bygga en ny RAID, men det gör du med kontrollerns UI på ett fåtal sekunder vid uppstart av datorn. Inga konstigheter.

Ledsen att det blev lite grovhugget, men ungefär så ser det ut. Är det något annat du undrar ska jag försöka svara snarast möjligt.

Tackar for svar!

Ang kylning, ar det sa orondanade som man har hort talas om under load? sitter med en kylplatta till min nuvarande och den ar.. ja inte tyst iallafall.

Hur pass portabel ar den? 3,5kg for laptopen, men stromsladdar och liknande?

Sen en fraga om prestandan. Den har allt fint, i7, GTX 7 serien, ssd, allt lulull som man vill ha. Men jag har aldrig spelat med en dator som har liknande specc. Vad kan jag forvanta mig?

Tack an en gang for svar. Blir nog att jag knallar och bestaller datorn under morgondagen.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Hej MSI!
Har ett problem med erat ljudkort (förmodar jag) eller moderkortet. Det är erat Z87 G45 som krånglar. Kan ej få min mikrofon att fungera. Får inget ljud över huvudtaget ur den. Har testat alla möjliga saker! Avinstallerad realtek t.om. för att testa med windows egna saker men inget funkar. Sen det sjukaste av allt, när jag byter till ett annat headset så kan man höra mig men då hör jag mig själv hela tiden också. jag fattar verkligen ingenting. Dem hörlurar som "inte funkar" funkade dagen innan jag byggde ihop datorn utan problem.

Permalänk
Medlem

Hej MSI! Kan ni ta emot och svara på PM på forumet? Vet att vissa företag ej kan, så jag inte skickade i onödan

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Anorrgre:

Hej MSI!
Har ett problem med erat ljudkort (förmodar jag) eller moderkortet. Det är erat Z87 G45 som krånglar. Kan ej få min mikrofon att fungera. Får inget ljud över huvudtaget ur den. Har testat alla möjliga saker! Avinstallerad realtek t.om. för att testa med windows egna saker men inget funkar. Sen det sjukaste av allt, när jag byter till ett annat headset så kan man höra mig men då hör jag mig själv hela tiden också. jag fattar verkligen ingenting. Dem hörlurar som "inte funkar" funkade dagen innan jag byggde ihop datorn utan problem.

Vilka headset är det som spökar? Vi har avhandlat det här lite tidigare, men inte riktigt fått klarhet i det hela, vi har även testat ett moderkort som rapporterats felaktigt på just det sätt du beskriver utan att ha lyckats replikera felet.

Skrivet av iSw3de:

Hej MSI! Kan ni ta emot och svara på PM på forumet? Vet att vissa företag ej kan, så jag inte skickade i onödan

Vi kan ta emot och svara på PM, men väljer att inte göra det, förutom i de fall vi faktiskt ber specifika användare om PM gällande enskilda fall. Vi har helt enkelt inte tid att sitta och kolla igenom PM, som till 95% består av frågor som bäst tas i den här tråden där svaret kan hjälpa alla, resterande 5% är "jag bygger en dator, skicka gratis prylar". Dessvärre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Vilka headset är det som spökar? Vi har avhandlat det här lite tidigare, men inte riktigt fått klarhet i det hela, vi har även testat ett moderkort som rapporterats felaktigt på just det sätt du beskriver utan att ha lyckats replikera felet.

Vi kan ta emot och svara på PM, men väljer att inte göra det, förutom i de fall vi faktiskt ber specifika användare om PM gällande enskilda fall. Vi har helt enkelt inte tid att sitta och kolla igenom PM, som till 95% består av frågor som bäst tas i den här tråden där svaret kan hjälpa alla, resterande 5% är "jag bygger en dator, skicka gratis prylar". Dessvärre.

Då förstår jag! Bra att veta detta så man ej väntar på svar, då frågar jag publikt i tråden då
Jag undrar vem man ska kontakta eller prata med om sponsring för projekt e.t.c.