Permalänk
Medlem

Konstigt lagg! BBB

Hejsan har haft Bredbandbolagets ADSL nu i ca 3 månader nu.
Varit ostabilt ända sen början.
Tog dom 4v att söka och kolla upp problemet och lösningen vart 1 exra interleave filter.
Vilket resulterade i en svarstid på uppemot 50ms, självklar accepterad jag inte detta eftersom jag mest lirar cs Go och vill ha så liten svarstid som möljigt. Så jag bad dom försöka stänga av o få ner min ms.
Resultatet blev 12.4mb 0.78mb och 11-14ms.
Det fungerade sisådär i 3-4v sen började det krångla igen med packetloss och svajig connection.
Sen ringde jag in varje dag i 1 vecka och dom ställde både ner och upp hastigheten, av och på med interleaveraten.
Fick till slut ett "nytt" modem, Det första som kom var ett modem som dom inte ens skickade ut nåmera... Så det hade blivit nå "fel" =p
Sen fick jag vänta ytterligare 3 dagar på ett annat modem. När det väl kom i Fredags så var det ett exakt likadant modem som jag fick från allra första början.
Fungerade fint i början så jag ringde in och bad dom ställa av interleaveraten och sätta den på inställningen som jag hade haft innan "den som funkade bra i 3-4v, innan allt börja krågla".
Nu ikväll när jag ska in o spela så har jag mellan 8-16% loss och min pingplotter sen inte bra ut alls =p
´
Här e i spelet http://imgur.com/ZqafDua,RqmWfFv
Sen pingplotter http://imgur.com/xjXWoIB

Vad finns att göra? ge gärna tips snälla
//Gh0sTy^

Permalänk
Medlem

Be dem slänga på interleaven igen, den finns där av en anledning. Den är speciellt användbar vid dåligt kopparpar mellan ditt modem och stationen då det händer att yttre eller inre störningar på kopparn gör att vissa paket blir korrupta. Med tillräcklig interleave får modemet och stationen tillräckligt lång tid på sig att rätta till (med checksummanj i slutet av paketet) istället för att behöva skicka om paketet.

Interleave gör alltså förbindelsen lite "långsammare" men mer stabil. Vill du bli av med problemet be dem fixa ut en tekniker som felsöker kopparparet och be dem undersöka om det finns nåt bättre du kan få. Detta kommer troligtvis inte hända eftersom du bara är privatkund och förmodligen inget som ingår i ditt avtal, såvida du inte säger att du är villig att betala för teknikern själv. Detta borde landa på nånstans runt 2000 kr. Om kopparparet är rent kan det vara porten i stationen som spökar, men då är iofs felen mer störande än de du beskriver ovan.

Eller flytta till ett ställe med fiber.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vipers:

Be dem slänga på interleaven igen, den finns där av en anledning. Den är speciellt användbar vid dåligt kopparpar mellan ditt modem och stationen då det händer att yttre eller inre störningar på kopparn gör att vissa paket blir korrupta. Med tillräcklig interleave får modemet och stationen tillräckligt lång tid på sig att rätta till (med checksummanj i slutet av paketet) istället för att behöva skicka om paketet.

Interleave gör alltså förbindelsen lite "långsammare" men mer stabil. Vill du bli av med problemet be dem fixa ut en tekniker som felsöker kopparparet och be dem undersöka om det finns nåt bättre du kan få. Detta kommer troligtvis inte hända eftersom du bara är privatkund och förmodligen inget som ingår i ditt avtal, såvida du inte säger att du är villig att betala för teknikern själv. Detta borde landa på nånstans runt 2000 kr. Om kopparparet är rent kan det vara porten i stationen som spökar, men då är iofs felen mer störande än de du beskriver ovan.

Eller flytta till ett ställe med fiber.

DSL är väldigt känsligt för störningar, det finns exempel på en hel del saker som kan störa ut DSL.

Parabolantenn, lågenergilampa, spik genom slingan i huset/lägenheten, någon av grannarna på samma nod har dragit spik genom slingan, dåliga ledningar, fel på porten i dslammen, dåligt modem, fel i synktabellen osv, jag har säkert missat något.
Tyvärr så gör inte BBB särkilt mycket åt dessa fel, men om du kopplar bort hela slingan i huset/lägenheten och enbart kör med första jacket och deras modem och det fortfarande är störningar så ska du absolut kräva att dom skickar ut en tekniker, säg att du är villig att betala om felet skulle bero på dig. Men eftersom du kopplat bort hela slingan från första jacket och enbart kör med inkommande trådar och deras egna utrustning som du fått utbytt kan det omöjligt vara ditt fel.

Jag skulle gissa på att det skulle hjälpa att byta nod och synka om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

DSL är väldigt känsligt för störningar, det finns exempel på en hel del saker som kan störa ut DSL.

Parabolantenn, lågenergilampa, spik genom slingan i huset/lägenheten, någon av grannarna på samma nod har dragit spik genom slingan, dåliga ledningar, fel på porten i dslammen, dåligt modem, fel i synktabellen osv, jag har säkert missat något.
Tyvärr så gör inte BBB särkilt mycket åt dessa fel, men om du kopplar bort hela slingan i huset/lägenheten och enbart kör med första jacket och deras modem och det fortfarande är störningar så ska du absolut kräva att dom skickar ut en tekniker, säg att du är villig att betala om felet skulle bero på dig. Men eftersom du kopplat bort hela slingan från första jacket och enbart kör med inkommande trådar och deras egna utrustning som du fått utbytt kan det omöjligt vara ditt fel.

Jag skulle gissa på att det skulle hjälpa att byta nod och synka om.

Fick hjälp efter typ 2 veckor med att koppla bort alla andra jack i huset. Så modemet sitter i första jacket och jag har varken någon ip-telefon eller vanligt telefon inkopplad hemma.
Grejen är ju att jag har en "inställning" hos BBB som funkade superbra i 3-4 veckor som var helt utan interleaverate och stabil lina.
Sen helt plötsligt började det spöka med packet loss och hackigt nät.
Fick nytt modem, "samma märke o samma skit Zyxel" Bad dom sätta igång samma inställning som jag klart och tydligt kunnat haft innan men nu med komplikationer.
Ska ringa till dom ikväll och begära en förklaring till hur det kan funka 3-4 veckor och sen går det helt plötsligt inte enligt dom.
Utan dom tycker att jag måste ha interleave raten på. Det innebär en ökning på svarstiden från 13-15ms till 30-35ms =p

Hade man fått annorlunda resultat med Telia tror ni?
Kanske dom har bättre utrustning än vad BBB kör med?

Tacksam för alla hjällp
//Gh0sTy

Permalänk
Skrivet av Gh0sTy^:

Hejsan har haft Bredbandbolagets ADSL nu i ca 3 månader nu.
Varit ostabilt ända sen början.
Tog dom 4v att söka och kolla upp problemet och lösningen vart 1 exra interleave filter.
Vilket resulterade i en svarstid på uppemot 50ms, självklar accepterad jag inte detta eftersom jag mest lirar cs Go och vill ha så liten svarstid som möljigt. Så jag bad dom försöka stänga av o få ner min ms.
Resultatet blev 12.4mb 0.78mb och 11-14ms.
Det fungerade sisådär i 3-4v sen började det krångla igen med packetloss och svajig connection.
Sen ringde jag in varje dag i 1 vecka och dom ställde både ner och upp hastigheten, av och på med interleaveraten.
Fick till slut ett "nytt" modem, Det första som kom var ett modem som dom inte ens skickade ut nåmera... Så det hade blivit nå "fel" =p
Sen fick jag vänta ytterligare 3 dagar på ett annat modem. När det väl kom i Fredags så var det ett exakt likadant modem som jag fick från allra första början.
Fungerade fint i början så jag ringde in och bad dom ställa av interleaveraten och sätta den på inställningen som jag hade haft innan "den som funkade bra i 3-4v, innan allt börja krågla".
Nu ikväll när jag ska in o spela så har jag mellan 8-16% loss och min pingplotter sen inte bra ut alls =p
´
Här e i spelet http://imgur.com/ZqafDua,RqmWfFv
Sen pingplotter http://imgur.com/xjXWoIB

Vad finns att göra? ge gärna tips snälla
//Gh0sTy^

I just Cs go så ska det vara rate 128000 cl_cmdrate 128 och cl_upderate 128, testa dessa inställningar! jag kör på dessa om harf noll i i loss och choke.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

I just Cs go så ska det vara rate 128000 cl_cmdrate 128 och cl_upderate 128, testa dessa inställningar! jag kör på dessa om harf noll i i loss och choke.

Kör med 128 i allt får fortfarande skiten =p
kanske min dator som är för kass just för spelet skull med loss o choke...
Men med pingplotter borde det inte vara så mycket packet loss som jag får

Permalänk
Skrivet av Gh0sTy^:

Kör med 128 i allt får fortfarande skiten =p
kanske min dator som är för kass just för spelet skull med loss o choke...
Men med pingplotter borde det inte vara så mycket packet loss som jag får

Vad har du för specs på datorn?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Vad har du för specs på datorn?

Gammalt skit

http://www.samsung.com/se/consumer/computer-peripherals/noteb...

Permalänk

Visst det lär påverka det också.. men inte så pass mycket så det inte går att spela..

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Visst det lär påverka det också.. men inte så pass mycket så det inte går att spela..

Hmm nää får se vad BBB säger ikväll när jag får ringa dit.

Permalänk
Hedersmedlem

Gamla telefonledningar är ett skit. Det kan finnas ett antal gamla kopplingspunkter mellan dig och telestationen som är gamla och har oxiderat. Normalt är det som är ihopkopplat rätt ganska beständigt mot yttre påverkan, men till slut kryper oxiden in även där, särskilt om det är fuktigt.

Så om jag skulle ge ett tips så skulle du ha någon att kolla de kopplingspunkter man kan hitta mellan ditt hus och telestationen.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av giplet:

Gamla telefonledningar är ett skit. Det kan finnas ett antal gamla kopplingspunkter mellan dig och telestationen som är gamla och har oxiderat. Normalt är det som är ihopkopplat rätt ganska beständigt mot yttre påverkan, men till slut kryper oxiden in även där, särskilt om det är fuktigt.

Så om jag skulle ge ett tips så skulle du ha någon att kolla de kopplingspunkter man kan hitta mellan ditt hus och telestationen.

Men om det är ledningarna ser ju både BBB och Telia det när kör sina mätningar av ledningarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gh0sTy^:

Fick hjälp efter typ 2 veckor med att koppla bort alla andra jack i huset. Så modemet sitter i första jacket och jag har varken någon ip-telefon eller vanligt telefon inkopplad hemma.
Grejen är ju att jag har en "inställning" hos BBB som funkade superbra i 3-4 veckor som var helt utan interleaverate och stabil lina.
Sen helt plötsligt började det spöka med packet loss och hackigt nät.
Fick nytt modem, "samma märke o samma skit Zyxel" Bad dom sätta igång samma inställning som jag klart och tydligt kunnat haft innan men nu med komplikationer.
Ska ringa till dom ikväll och begära en förklaring till hur det kan funka 3-4 veckor och sen går det helt plötsligt inte enligt dom.
Utan dom tycker att jag måste ha interleave raten på. Det innebär en ökning på svarstiden från 13-15ms till 30-35ms =p

Hade man fått annorlunda resultat med Telia tror ni?
Kanske dom har bättre utrustning än vad BBB kör med?

Tacksam för alla hjällp
//Gh0sTy

Initilalt skulle du få samma problem med Telia, skillnaden är dock att Telia löser problemet. Telia går väldigt långt i sina försök att lösa det och ger inte upp förräns det är löst. BBB däremot har outsourcad support som inte bryr sig ett skit om att försöka lösa problemet utan försöker trötta ut dig. BBB supporten har inga befogenheter heller att skicka tekniker.

Oavsett om BBB löser ditt problem eller inte så har du rätt till ersättning av dom.

När jag hade problem med Telia ADSL tog det 14 dagar att lösa problemet, fick då 800kr avdrag på priset. Mitt tappade uppkopplingen lite då och då, i genomsnitt 20ggr per dygn enligt Telia själva plus att det var packetloss.
Först mätte dom ledningarna, dom var godkända, fick hämta ut nytt modem i teliabutiken.
Sen skickade tekniker som kopplade bort alla jack utom första, det hjälpte inte så då kom en ny tekniker som hade en hemgjord mätare som mätte upp strålning från olika saker men inget var så starkt att det skulle påverka modemet. Under tiden som han mätte strålning så hade han någon sorts dosa som han kopplade in på inkommande ledning, även han tappade synk och fick packetloss precis som mitt modem. Han åkte då ut till stationen och böt ett kretskort i dslammen vilket inte heller hjälpte. Efter det böt han noden jag satt på, då tappade jag inte synken på 24h men sen började det igen och då först skickade man frågan vidare till teknikerna som sysslar med synktabellen, efter det fungerade det felfritt i flera år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Initilalt skulle du få samma problem med Telia, skillnaden är dock att Telia löser problemet. Telia går väldigt långt i sina försök att lösa det och ger inte upp förräns det är löst. BBB däremot har outsourcad support som inte bryr sig ett skit om att försöka lösa problemet utan försöker trötta ut dig. BBB supporten har inga befogenheter heller att skicka tekniker.

Oavsett om BBB löser ditt problem eller inte så har du rätt till ersättning av dom.

När jag hade problem med Telia ADSL tog det 14 dagar att lösa problemet, fick då 800kr avdrag på priset. Mitt tappade uppkopplingen lite då och då, i genomsnitt 20ggr per dygn enligt Telia själva plus att det var packetloss.
Först mätte dom ledningarna, dom var godkända, fick hämta ut nytt modem i teliabutiken.
Sen skickade tekniker som kopplade bort alla jack utom första, det hjälpte inte så då kom en ny tekniker som hade en hemgjord mätare som mätte upp strålning från olika saker men inget var så starkt att det skulle påverka modemet. Under tiden som han mätte strålning så hade han någon sorts dosa som han kopplade in på inkommande ledning, även han tappade synk och fick packetloss precis som mitt modem. Han åkte då ut till stationen och böt ett kretskort i dslammen vilket inte heller hjälpte. Efter det böt han noden jag satt på, då tappade jag inte synken på 24h men sen började det igen och då först skickade man frågan vidare till teknikerna som sysslar med synktabellen, efter det fungerade det felfritt i flera år.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska ringa till dom om en stund och fråga vad dom sysslar med.
Dels blivit lovad 12-24 mb/s får knappt ut 12,5 och står på deras sida att dom ska klara 0-3200 m till telestionen och jag bor ca 1400 m.
Tycker man borde få bättre resultat då.
Sen lovar dom att ringa upp men det skiter dom i totalt.
Har blivit lovad att bli uppringt x antal gånger men har slutat med att jag själv fått ringa tillbaka och kolla mitt ärende efter nån dag.
Sen nu som sista ärendet jag har hos dom ringde jag in och klagade på för ungefär 1 vecka sen igår.
Fick sms i torsdags förra veckan där dom beklagade att dom inte hade påbörjat mitt ärende som utlovat. Men att jag skulle vara anträffbar nästkommande dag då dom skulle kontakta mig.
Åter igen ingen som hörde av sig.
Sen helt plötsligt så hade dom ändrat hastighet och pingfilter på min linan utan att höra av sig eller förvarna på något sätt.
Ringde till dom i måndags och fick då till svar att han sitter och testar olika hastigheter och inställningar men ska återkomma med svar.
Gått 48 timmar nu och fortfarande inte hört nått ifrån dom jävla idioterna.

En sak till är att dom ville skicka ett nytt modem till mig, efter 2 dagar fick jag hem ett annat modem än det jag har idag.
Kopplade in det men fick inte igång wifi på den så ringde support. Då säger personen i telefon att det där modemet ska du inte ha, det är ett gammalt som vi använder av oss längre. Du ska få ett annat om 2-5 arbetsdagar.
Vafan är det liksom att skicka ut modem som dom inte ens använder sig av!
Jävla fån.
Masten som ligger här i Tollarp är inte ens deras utan dom hyr in sig här och antar att dom inte skickar ut nå folk för att kolla på det, utan att dom skickar vidare ärendet till dom som har masten och dom skiter förmodligen i att"Kalle Persson" har problem med sitt nät

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

I just Cs go så ska det vara rate 128000 cl_cmdrate 128 och cl_upderate 128, testa dessa inställningar! jag kör på dessa om harf noll i i loss och choke.

Vet du om ifall cs go använder sig av Telenors nät eller något?
Det blir mer packet loss när jag är inne och spelar speciellt mot telenors ip adresser... T.ex 146.172.19.178 Jag kör pingplotter och pingar mot sunet.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gh0sTy^:

Ska ringa till dom om en stund och fråga vad dom sysslar med.
Dels blivit lovad 12-24 mb/s får knappt ut 12,5 och står på deras sida att dom ska klara 0-3200 m till telestionen och jag bor ca 1400 m.
Tycker man borde få bättre resultat då.
Sen lovar dom att ringa upp men det skiter dom i totalt.
Har blivit lovad att bli uppringt x antal gånger men har slutat med att jag själv fått ringa tillbaka och kolla mitt ärende efter nån dag.
Sen nu som sista ärendet jag har hos dom ringde jag in och klagade på för ungefär 1 vecka sen igår.
Fick sms i torsdags förra veckan där dom beklagade att dom inte hade påbörjat mitt ärende som utlovat. Men att jag skulle vara anträffbar nästkommande dag då dom skulle kontakta mig.
Åter igen ingen som hörde av sig.
Sen helt plötsligt så hade dom ändrat hastighet och pingfilter på min linan utan att höra av sig eller förvarna på något sätt.
Ringde till dom i måndags och fick då till svar att han sitter och testar olika hastigheter och inställningar men ska återkomma med svar.
Gått 48 timmar nu och fortfarande inte hört nått ifrån dom jävla idioterna.

En sak till är att dom ville skicka ett nytt modem till mig, efter 2 dagar fick jag hem ett annat modem än det jag har idag.
Kopplade in det men fick inte igång wifi på den så ringde support. Då säger personen i telefon att det där modemet ska du inte ha, det är ett gammalt som vi använder av oss längre. Du ska få ett annat om 2-5 arbetsdagar.
Vafan är det liksom att skicka ut modem som dom inte ens använder sig av!
Jävla fån.
Masten som ligger här i Tollarp är inte ens deras utan dom hyr in sig här och antar att dom inte skickar ut nå folk för att kolla på det, utan att dom skickar vidare ärendet till dom som har masten och dom skiter förmodligen i att"Kalle Persson" har problem med sitt nät

Usch, väcker gamla minnen till liv från tiden då jag hade BBB fiber som strulade något helt galet, dom fixade aldrig felet så jag betalade för en månad och bråkade varje månad i 11 månader så jag slapp betala något mer under resterande bindningstid. Det slutade med att jag ha gratis BBB 10/10 som jag inte använde, körde med Telia ADSL 8/1 istället för det var stabilare ping.
Nu sitter jag med BBB fiber ändå, men efter att Telenor köpte BBB så har dom mer bandbredd och mindre problem med pingen på dessa abonnemang.

Skrivet av Gh0sTy^:

Vet du om ifall cs go använder sig av Telenors nät eller något?
Det blir mer packet loss när jag är inne och spelar speciellt mot telenors ip adresser... T.ex 146.172.19.178 Jag kör pingplotter och pingar mot sunet.se

Du borde få bättre ping och mindre packetloss när du kör mot Telenor eftersom BBB ägs av Telenor och använder Telenors nät.
För skojs skull pingade jag mot www.sunet.se från min BBB anslutning som då är fiber, men även DSL ska vara stabilt.

Ping statistics for 192.36.171.156:
Packets: Sent = 1000, Received = 1000, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 1ms, Maximum = 2ms, Average = 1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Usch, väcker gamla minnen till liv från tiden då jag hade BBB fiber som strulade något helt galet, dom fixade aldrig felet så jag betalade för en månad och bråkade varje månad i 11 månader så jag slapp betala något mer under resterande bindningstid. Det slutade med att jag ha gratis BBB 10/10 som jag inte använde, körde med Telia ADSL 8/1 istället för det var stabilare ping.
Nu sitter jag med BBB fiber ändå, men efter att Telenor köpte BBB så har dom mer bandbredd och mindre problem med pingen på dessa abonnemang.

Du borde få bättre ping och mindre packetloss när du kör mot Telenor eftersom BBB ägs av Telenor och använder Telenors nät.
För skojs skull pingade jag mot www.sunet.se från min BBB anslutning som då är fiber, men även DSL ska vara stabilt.

Ping statistics for 192.36.171.156:
Packets: Sent = 1000, Received = 1000, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 1ms, Maximum = 2ms, Average = 1ms

Ja man kan ju tycka att jag borde ha stabilare mot telenors servrar då.. men det är just dom som är mest problem.
Kör ju med programmet pingplotter och där är det Telenors servrar som blir röda var o varannan minut

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gh0sTy^:

Ja man kan ju tycka att jag borde ha stabilare mot telenors servrar då.. men det är just dom som är mest problem.
Kör ju med programmet pingplotter och där är det Telenors servrar som blir röda var o varannan minut

Ring till konsumentvägledaren i din kommun om BBB fortsätter förhala problemet.

Ställ krav att dom ska skicka ut en tekniker, ring direkt till huvudkontoret istället för den outsourcade supporten som uppenbarligen inte kan hjälpa dig. Du skrev att dom hade nån kille som testade olika hastigheter, det betyder att dom inte har kunskapen att göra några andra ändringar än att ändra till olika abonnemang, det kommer aldrig hjälpa dig om dom synkat upp dig på fel sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Ring till konsumentvägledaren i din kommun om BBB fortsätter förhala problemet.

Ställ krav att dom ska skicka ut en tekniker, ring direkt till huvudkontoret istället för den outsourcade supporten som uppenbarligen inte kan hjälpa dig. Du skrev att dom hade nån kille som testade olika hastigheter, det betyder att dom inte har kunskapen att göra några andra ändringar än att ändra till olika abonnemang, det kommer aldrig hjälpa dig om dom synkat upp dig på fel sätt.

Ringde nyss supporten.. fick sitta och vänta 30min innan jag kom fram.
När jag kom fram så frågade jag om ärendet är klart eller hur länge till han ska sitta och hålla på med olilka inställningar.
Fick till svar att det hade ju blivit mycket bättre nu än innan när jag fick runt 1000-15000 packet loss.
Sa till han att jag sitter och kör pingplotter nu medans vi pratar och jag upplever samma problem som innan massa packet loss mot just telenor servrarna.
Det tyckte han var väldigt konstigt för han såg ingenting när han kikade.
Så sa dom innan med när jag ringde in om ärendet den 1 Oktober att enligt deras mätningar så kunde dom inte se några packet loss, men sen då när teknikern själv gjort tester mot modemet så påstår dom att det gått 1000-15000 packet loss helt plötsligt.
Han skulle kolla och göra andra inställningar och höra av sig imorgon hur läget ser ut.

Jag bad dom att göra detta till ett chefs ärende och att jag vill avsluta mitt avtal.
Chefen skulle höra av sig imorgon innan 15:30. Varit med om det innan att en "chef" skulle ringt men gjorde inte det på utlovad tid/dag.
sen när jag väl fick ett samtal från "chefen" så påstod han att han har försökt ringa med ett antal gånger men inte kommit fram.
Sa då till han att det är ju konstigt att jag varken fått missat samtal eller sms eller mail från han.
Då blev han tyst.

Aja som läget är nu ska jag vänta tills imorgon och få prata med dom och se vad dom har tänkt att erbjuda för att jag överhuvudtaget ska stanna kvar hos dom som bredbandskund.
Återkommer imorgon med mer information om hur det har gått i ärendet.

//Gh0sTy^

Ps: Vill bara tillägga att jag för 5min sen stängde av wifi på modemet och skillnaden är lika med 0!

Permalänk
Skrivet av Gh0sTy^:

Vet du om ifall cs go använder sig av Telenors nät eller något?
Det blir mer packet loss när jag är inne och spelar speciellt mot telenors ip adresser... T.ex 146.172.19.178 Jag kör pingplotter och pingar mot sunet.se

oj! Det har jag faktiskt ingen aning om tyvärr..

Har du testat att sänka grafiken lite?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

oj! Det har jag faktiskt ingen aning om tyvärr..

Har du testat att sänka grafiken lite?

Har allt på low =p

Permalänk

Om du kör pingplotter mot sunet så är det egentligen bara relevant vad du har för packetloss mot sunet. Om din tabell ser ut som den lite förenklare jag ritade upp nedan så betyder det bara att telenorroutrarna har viktigare saker för sig än att svara på ping, de routar ju uppenbarligen fortfarande den viktiga trafiken vidaare eftersom du inte har PL även mot sunet.

Din router 0%
Telenorserver 15%
Telenorserver 30%
Sunet 0%

Permalänk
Medlem

Ursäkta för att jag lånar tråden lite!

Flyttade till lägenhet för 4 veckor sen och skaffade bbb adsl 24, har haft rätt stora problem med pingspikes och packetloss hela tiden.
Kör man t.ex. black ops 2 på ps3an så blir det mycket Connection interrupted eller så timar man ut från servern ..

Har kört pingplotter och såhär ser resultatet ut från den.

http://imgur.com/yK2ZsDs

Något problem hos oss eller ligger det hos bredbandsbolaget ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellee:

Ursäkta för att jag lånar tråden lite!

Flyttade till lägenhet för 4 veckor sen och skaffade bbb adsl 24, har haft rätt stora problem med pingspikes och packetloss hela tiden.
Kör man t.ex. black ops 2 på ps3an så blir det mycket Connection interrupted eller så timar man ut från servern ..

Har kört pingplotter och såhär ser resultatet ut från den.

http://imgur.com/yK2ZsDs

Något problem hos oss eller ligger det hos bredbandsbolaget ??

Du har bara 10 samples i den översta grafen (dvs 10s mätning) vilket är för lite för att få med några drops.
Öka antal samples till minst 1200.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av pellee:

Hmm, svårtolkad. Du har packet drops men din pingplott pekar inte tydligt ut var felet ligger.
Skulle nog behöva en ännu längre mätning, typ 2 timmar (7200 samples).

Men får jag gissa så är det ditt tredje hopp som har problem, dvs din operatörs ansvar.

Edit: jag kollade själv mot ping.sunet.se och även jag har drops dit. Så jag är inte längre säker på att du har något fel utan det är nog deras server som strular.

Edit2: Kör mot www.sunet.se, den verkar gå bra just nu. Eller www.google.com.

Permalänk
Medlem

Hmm okej, såhär ser det ut på 7500 samples

http://imgur.com/uqghiwg

Finns det någon annan server som är bättre att mäta mot?