Windows 8.1 Fel vid installation

Permalänk
Skrivet av Jonas79:

Funkade inte för mej, funderar på ifall de här med min internetuppkoppling, ska testa när jag ska åka hem till mor där internetet är lite rappare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Här är Microsofts tips till mig så testa detta istället.

Jag heter Robert och jag har tagit hand om ditt ärende gällande Windows 8.1

Jag provade även ringa dig.

Gör följande för att säkerställa att dina windows filer är intakta:

1. Klicka på START knappen.

2. I Start menyn skriver du CMD på ditt tangentbord.

3. Högerklicka nu på "Kommandotolken" i sök resultatet.

4. Välj längst ner "Kör som administratör".

5. I dos fönstret som kommer upp så du nu skriva följande:

dism /online /cleanup-image /checkhealth

6. Klicka sedan på Enter på ditt tangentbord.

7. Nu skriver du detta kommando när den är klar med det första:

Dism /online /cleanup-image /restorehealth

8. Klicka sedan på Enter på ditt tangentbord.

9. När den är klar så skriver du följande kommando:

Sfc /scannow

10. Klicka sedan på Enter på ditt tangentbord.

11. När kommandot har slutfört, den ska säga att den är klar då startar du om datorn.

Gör nu en ren uppstart av Windows:

1. Högerklicka längst nere i vänstra hörnet och välj Kör (eller tryck ner Windowstangenten och R på tangentbordet samtidigt)

2. Skriv: msconfig och tryck Enter eller klicka på Ok.

3. Välj alternativet Selektiv Start och ta sedan bort bocken framför "Läs in autostart objekt"

4. Gå sedan in på fliken Tjänster och bocka i rutan "Dölj alla Microsoft tjänster" nere i vänstra hörnet, klicka sedan på knappen Inaktivera alla.

5. Klicka nu på Ok och starta om datorn när du blir tillfrågad.

Testa nu om du har samma bekymmer?

För att återställa ändringarna utför du följande steg:

1. Högerklicka längst nere i vänstra hörnet och välj Kör (eller tryck ner Windowstangenten och R på tangentbordet samtidigt)

2. Skriv: msconfig och tryck Enter eller klicka på Ok.

3. Välj alternativet Normal Start

4. Klicka nu på Ok och starta om datorn när du blir tillfrågad.

Återkom sedan med resultatet.

Funkade inte nu är jag helt lost

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Medlem

Tydligen så fixade det sig när jag avinstallerade grafikdrivers samt ominstallerade mitt nätverkskort!

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Jag åkte på denna felkod: 0xC1900101-0x40017

Skrivet av jamakika:

Får error 0xC1900101-0x30018 no clue on what to do =(

Är rätt säker på att det där är ett IRQ-fel, dvs att något går fel när den ska initiera hårdvara. Har ju uppdaterats en del sånt iom win 8.1, så avinstallera eller uppdatera drivrutinerna till alla expansionskort innan ni kör uppgraderingen och kolla om det löser felet.

Fick själv plocka ur trådlösa nätverkskortet ur burken för att få igenom det, för att det inte finns några uppdaterade drivrutiner till det och det inte finns någon källkod att bygga om med. Mest troligt uppstår felet för att tillverkarna inte har skapat/fått godkänt några WHQL-certifierade drivrutiner för windows update att skicka ut vid uppgraderingen. Microsoft släppte ju win 8 developer preview ett år innan det blev tillgängligt för alleman (consumer preview exkluderad). Perspektiv:

Skrivet av Wikipedia:

Windows 8
Initial release August 1, 2012; 14 months ago [info]
General availability October 26, 2012; 11 months ago [info]
Microsoft unveiled more Windows 8 features and improvements on the first day of the Build Conference on September 13, 2011.[21] Microsoft released the first public beta build of Windows 8, Windows Developer Preview (build 8102) at the event.
...
Windows 8.1 was released to OEM hardware partners on August 27, 2013, and released publicly as a free download through Windows Store on October 17, 2013.

Ta det bara lugnt en stund och håll ett öga på windows update/tillverkarnas hemsidor för uppdateringar, såvida ni inte sitter på hårdvara ni misstänker inte kommer uppdateras.

Permalänk
Medlem

Kan säga att det inte var helt smärtfritt att få in 8.1
fick böka med en del dos commandos och några timmar innan det ville bota igen.
Har man nån drivers som inte stöds då startar inte skiten......
för en vanlig svensson måste detta vara en mardrömm..

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamakika:

Får error 0xC1900101-0x30018 no clue on what to do =(

Hittade min lösning av problemet genom att avinstallera WiFi-kortet (ASUS PCE-N53) på:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-w....

Åtgärden känns ok eftersom samma lösning fungerade för två separata maskiner.

Permalänk

Har hittat lösningen på 0x80070003 nu Hittade lösningen på en tysk hemsida.

Tryck på Windows knappen + R, skriv sedan regedit, HKeyLocalMachine \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Services \ Schema. Markera sedan Start i listan som du får upp, där ska du ändra värdet från 4 till 2, starta sedan om datorn och kolla ifall de funkar!

Lite luddig beskrivning men förhoppningsvis fattar ni

Permalänk
Skrivet av johanhel:

Hittade min lösning av problemet genom att avinstallera WiFi-kortet (ASUS PCE-N53) på:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-w....

Åtgärden känns ok eftersom samma lösning fungerade för två separata maskiner.

Det funkade för mig med, var dock tvungen att faktiskt plocka ut kortet ur datorn. Tur att jag ändå inte använde det.