Nvidia släpper Geforce Drivers 331.58 WHQL för Battlefield 4 och Batman: Arkham Origins

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper Geforce Drivers 331.58 WHQL för Battlefield 4 och Batman: Arkham Origins

En ny drivrutin för Geforce-serien levererar bättre prestanda för den senaste generationens grafikkort och är även en rekommenderad nedladdning inför kommande storspel.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Nvidia levererar som vanligt

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Nice!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 650 Motherboard: Msi D2415 RAM: 6 Gb GPU: Nvidia GeForce GTX 465

Permalänk
Medlem

Blir att testa detta imorgon.

Permalänk

Är man helt redo för Battlefield 4 nu då ?

Visa signatur

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gainward RTX 2070 | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem

Kommer dessa göra någon skillnad gentemot beta-drivrutinerna i battlefield 4 för ett GTS 250 1GB? Testade nämligen betan av spelet och låg på sisådär 20-25 FPS (och ännu lägre i närstrider...), dvs ospelbart. BF3 flyter på finfint med cirka 40 FPS. Spelen har ju samma minimikrav vad jag har sett så tänkte ifall det handlar om optimeringar eller ifall jag blir tvungen att köpa ett nytt grafikkort.

Permalänk
Medlem

Måste väl testa men det slutar säkert med att jag får frysningar i Windows milö precies som med alla andra drivrutiner efter 314.22.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Finns inte att ladda ner för 500-serien, tack Nvidia.

EDIT: Den finns, men manual search gav inget för mig.

Dold text
Visa signatur

C>++

Permalänk
Skrivet av whiskycoke:

Är man helt redo för Battlefield 4 nu då ?

Nja... tror nog du får uppgradera din dator lite va...:P

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
Medlem

Alltså, varför kan inte nVidia släppa en, EN JÄVLA patch för AMD grafikkort så skulle jag fira med allt jag har. So far så fungerar inte mitt andra grafikkort längre i CF efter senaste drivrutiners-patch och nu har jag ett fungerade grafikkort eller ja, fungerande.

Mitt nu, single kort har börjat bete sig konstigt efter ominstallation utav drivrutiner och får att drivrutinerna har kraschat och återställts för att sedan dö ytterligare en gång. Sedan fungerar drivrutinerna tills att jag startar League of Legends där den ytterligare kraschar.

Kontentan är alltså att under nu 4 års tid har jag haft KONSTANT problem med mina drivrutiner med dessa AMD kort;

CrossFire 5870
AMD 6990
CrossFire 7970

Nu ger jag tamejfan upp och köper nVidia när nya Titan kommer eller liknande.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Finns inte att ladda ner för 500-serien, tack Nvidia.

Det gör det allt.

http://www.geforce.com/drivers/results/68499

Permalänk
Medlem

Kanske skulle ha kollat så istället, men manual search gav mig inget.

Dold text
Visa signatur

C>++

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dumsnuten:

Alltså, varför kan inte nVidia släppa en, EN JÄVLA patch för AMD grafikkort så skulle jag fira med allt jag har. So far så fungerar inte mitt andra grafikkort längre i CF efter senaste drivrutiners-patch och nu har jag ett fungerade grafikkort eller ja, fungerande.

Mitt nu, single kort har börjat bete sig konstigt efter ominstallation utav drivrutiner och får att drivrutinerna har kraschat och återställts för att sedan dö ytterligare en gång. Sedan fungerar drivrutinerna tills att jag startar League of Legends där den ytterligare kraschar.

Kontentan är alltså att under nu 4 års tid har jag haft KONSTANT problem med mina drivrutiner med dessa AMD kort;

CrossFire 5870
AMD 6990
CrossFire 7970

Nu ger jag tamejfan upp och köper nVidia när nya Titan kommer eller liknande.

Varför skulle Nvidia släppa en patch eller en drivrutin för AMD grafikkort? Är du full eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Varför skulle Nvidia släppa en patch eller en drivrutin för AMD grafikkort? Är du full eller?

För de lyckas med att göra fungerande drivrutiner (som vissa andra inte klarar av) och jag vill att det ska fungera?

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dumsnuten:

Alltså, varför kan inte nVidia släppa en, EN JÄVLA patch för AMD grafikkort så skulle jag fira med allt jag har. So far så fungerar inte mitt andra grafikkort längre i CF efter senaste drivrutiners-patch och nu har jag ett fungerade grafikkort eller ja, fungerande.

Mitt nu, single kort har börjat bete sig konstigt efter ominstallation utav drivrutiner och får att drivrutinerna har kraschat och återställts för att sedan dö ytterligare en gång. Sedan fungerar drivrutinerna tills att jag startar League of Legends där den ytterligare kraschar.

Kontentan är alltså att under nu 4 års tid har jag haft KONSTANT problem med mina drivrutiner med dessa AMD kort;

CrossFire 5870
AMD 6990
CrossFire 7970

Nu ger jag tamejfan upp och köper nVidia när nya Titan kommer eller liknande.

Medan andra inte verkar ha samma problem. Kan kanske ha och göra med något på din dator som stör eller någon kombination av din hårdvara och drivrutiner.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Medan andra inte verkar ha samma problem. Kan kanske ha och göra med något på din dator som stör eller någon kombination av din hårdvara och drivrutiner.

Har testat grafikkort(en) på olika setups, rensade drivrutiner och nyinstallerat OS. Lyckades sudda ut ett litet problem genom att använda äldre drivrutiner.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Finns inte att ladda ner för 500-serien, tack Nvidia.

Det är samma drivrutin som 600/700 serien <.<

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Aja testade dessa och värt att notera, Blåskärmar och krasher sedan 214.22 är inte fixade med 560 TI korten jag har, båda har exakt samma problem.

Blir hejdå Nvidia för stunden på fredag, bara för trött på det här.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumsnuten:

För de lyckas med att göra fungerande drivrutiner (som vissa andra inte klarar av) och jag vill att det ska fungera?

Haha var glad att AMD i alla fall inte försöker ta död på dina kort. Nvidia släppte en drivrutin som försökte förstöra mitt 8600m GT och nu har de i fem månader släppt drivrutin efter drivrutin som kan förstöra mitt GTX570.

Skrivet av MugiMugi:

Aja testade dessa och värt att notera, Blåskärmar och krasher sedan 214.22 är inte fixade med 560 TI korten jag har, båda har exakt samma problem.

Blir hejdå Nvidia för stunden på fredag, bara för trött på det här.

Japp, det blir AMD för mig också.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Det är samma drivrutin som 600/700 serien <.<

Säkert, men om man söker drivrutiner manuellt på 500-serien så borde den finnas där.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Fire_Ice:

Haha var glad att AMD i alla fall inte försöker ta död på dina kort. Nvidia släppte en drivrutin som försökte förstöra mitt 8600m GT och nu har de i fem månader släppt drivrutin efter drivrutin som kan förstöra mitt GTX570.

Japp, det blir AMD för mig också.

Omg, det va 1 DRIVARE som kunde gö så att dom gick sönder.

Fan kört Nvidia och AMD sedan jag va 10 bast.

Oftast är det skit bakom spakarna som gör att datorn går SKIT.

Inte något just mot dig men fan direkt när man får en BSOD eller crash så behöver det fan inte alltid vara GPU eller drivare.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av Hardstyler:

Nja... tror nog du får uppgradera din dator lite va...:P

skulle inte tro det, hans specs räcker på alla sätt

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Omg, det va 1 DRIVARE som kunde gö så att dom gick sönder.

Fan kört Nvidia och AMD sedan jag va 10 bast.

Oftast är det skit bakom spakarna som gör att datorn går SKIT.

Inte något just mot dig men fan direkt när man får en BSOD eller crash så behöver det fan inte alltid vara GPU eller drivare.

Nej! Jag har bland dessa 108 sidor:
https://forums.geforce.com/default/topic/544882/official-nvid...
Läst att alla 320.xx drivrutiner kan förstöra kort ur 500 serien och äldre. Vad som är vanligast är dock BSOD och andra former av krascher/frysningar.
Du har även en del sidor här:
https://forums.geforce.com/default/topic/550032/nvidia-driver...

Och det finns mer, men jag orkar inte lusläsa internet för din skull just nu när jag har en tenta imorgon. Vill bara påpeka att det inte är ett litet problem och Nvidia har misslyckats med att fixa det i ca 5 månader nu. Jag tror att de bara kommer sopa det under mattan och pensionera mitt 570 långt i förväg.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Omg, det va 1 DRIVARE som kunde gö så att dom gick sönder.

Fan kört Nvidia och AMD sedan jag va 10 bast.

Oftast är det skit bakom spakarna som gör att datorn går SKIT.

Inte något just mot dig men fan direkt när man får en BSOD eller crash så behöver det fan inte alltid vara GPU eller drivare.

Dock problemen med video drivare och drivare nyare än 314.22 är allmänt känt där ute, han är långt ifrån de enda, jag är också en av de drabbade, jag har även TVÅ kort som har exakt samma problem, Även testat korten på andra system hjälper inte de blå skärmar vilken burk som helst med nya drivare.

Nvidia har fixat några av problemen, de första drivarna som hade problem krashade så got som bara att ha firefox igång, dock vissa av buggarna finns kvar, och en hel del av dom berör inte enns den webbläsaren.

Problem biten är nvlddmkm mer eller mindre, också orsaken till blåskärm.

Fler och fler börjar raportera samma problem med denna drivar versionen också https://forums.geforce.com/default/topic/624802/geforce-drive...

Åter igen, detta är ett grymt vanligt problem med 4xx samt 5xx kort, vanligaste förekommande är 560 TI.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Ni som har problem med drivers till 500 serien så måste det vara fel på korten eller dylikt... Eller s.b.s. som sagt... Inte haft ett enda problem med varken beta eller whql drivers de senaste åren. Använder alltid dom senaste.

... roger and over...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Och fortfarande ingenting till Rome II... SLI tack..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Aja testade dessa och värt att notera, Blåskärmar och krasher sedan 214.22 är inte fixade med 560 TI korten jag har, båda har exakt samma problem.

Blir hejdå Nvidia för stunden på fredag, bara för trött på det här.

Inte möjligtvis Gigabyte kort? Hade samma problem 2011, ett par veckor efter jag köpt dem. Kontaktade INET och fick dem utbytta mot ett 7970 istället. Detta var precis vid lanseringet av 7970.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollebro:

Inte möjligtvis Gigabyte kort? Hade samma problem 2011, ett par veckor efter jag köpt dem. Kontaktade INET och fick dem utbytta mot ett 7970 istället. Detta var precis vid lanseringet av 7970.

Nej äger inga Gigabyte kort, ett är ett Asus det andra är ett MSI. Samt stabilitets problem finns enbart med nyare drivare än 314.22. Denna och alla äldre funkar problemfritt. Problemet är att det nu gått över ett halvår sedan denna drivare och den börjar bli väldigt gammal. Du kan t.e.x inte ens köra Windows 8.1 ( vill uppgradera ) men 314.22 finns inte för denna version.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Ni som har problem med drivers till 500 serien så måste det vara fel på korten eller dylikt... Eller s.b.s. som sagt... Inte haft ett enda problem med varken beta eller whql drivers de senaste åren. Använder alltid dom senaste.

... roger and over...

Om det vore så lätt, Även Nvidia har uttalat sig en del om problemen, du kan läsa om dom här https://forums.geforce.com/default/topic/621899/geforce-drive... men de är långt ifrån fixade.

Värt dock att notera att det tog Nvidia 9 månader att FATTA att problemet finns.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.