Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lumia_tjej_9:

Hej! Det är min första post på forumet. Jag har en Lumia 920 och har varit otroligt nöjd med mobilen hittills. Det är dock något angående inkommande samtal som jag undrar över och hoppas att någon av er kan hjälpa mig.

Med mina tidigare mobiler var det så: om jag pratade i telefon med någon och någon annan ringde, så märkte jag det genom en signal och kunde pausa den ena och ta emot den andra om det behövdes. Men med lumian är jag bara upptagen om någon annan ringer och jag får inte ens ett meddelande om det om personen inte lämnar ett meddelande i röstbrevlådan.
Kan man ändra det på något sätt?

Tack på förhand!

Nätverk+ är det, men om du använder 4G så fungerar inte dom funktioner du menar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk

Snabb fråga, är 1200kr för mycket begärt för en använd 920 med lite mindre repor på skärmen? Eller är det för mycket?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Är det någon som vet hur man för över kontakter från sin lumia 920 till datorn? Eller om det går att överföra dom till en iphone på något sätt, blir tokig :/

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

Är det någon som vet hur man för över kontakter från sin lumia 920 till datorn? Eller om det går att överföra dom till en iphone på något sätt, blir tokig :/

vad för dator? Om du har MS account så finns ju samma kontakter i Windows Live? Annars kan du ju testa appen
"överför mina data" nåt av dessa sätt kanske kan funka?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Vet inte om det är någon inställning, borde det vara. Men på min L920 så funkar det att pausa ett samtal när någon annan ringer.
Så det är antigen en inställning eller om du isf får ringa din operatör.

Tack för svaret, så som Ture skrev var det nog en inställning.

Skrivet av Ture6600:

Under inställningar finns det något som heter nätverk+ går du in där så bör du hitta en inställning som heter "samtal väntar" och du ja välja om den ska vara av/på, jag antar att det är den funktionen du letar efter.

Jag hittade inställningen och nu fungerar det!

Tack för hjälpen!

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

vad för dator? Om du har MS account så finns ju samma kontakter i Windows Live? Annars kan du ju testa appen
"överför mina data" nåt av dessa sätt kanske kan funka?

Har tillgång till både windows och osx, försöker få över mina kontakter till en gammal iphone 4 men går inte så bra, kan man importera kontakter från ett windows live konto på en iphone eller via itunes?

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Kommer GDR3 via vanliga uppdate med?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

Har tillgång till både windows och osx, försöker få över mina kontakter till en gammal iphone 4 men går inte så bra, kan man importera kontakter från ett windows live konto på en iphone eller via itunes?

Har ingen aning, har alldrig flyttat nåt från Iphone srry, appen överför data ? funkade inte den?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

Har ingen aning, har alldrig flyttat nåt från Iphone srry, appen överför data ? funkade inte den?

nej tyvärr

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag tänker rätt nu, därav detta inlägg; om jag lyssnar på ett program på en radiosida, i mobilen, så använder jag min mobilsurf. Men om jag laddar ner samma program i datorn och lägger det i Skydrive, som också finns i mobilen, och lyssnar på det i mobilen, då streamar jag väl ändå inte på min mobilsurf? Typ samma sak som att lyssna på musik på Spotify som man inte laddat hem, och musik som man själv lagt in musik-mappen när man pluggat in luren i datorn. Hemma kan man ju köra genom Wifi, så där är det lugnt, men hur är det annars?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Jag vet inte om jag tänker rätt nu, därav detta inlägg; om jag lyssnar på ett program på en radiosida, i mobilen, så använder jag min mobilsurf. Men om jag laddar ner samma program i datorn och lägger det i Skydrive, som också finns i mobilen, och lyssnar på det i mobilen, då streamar jag väl ändå inte på min mobilsurf? Typ samma sak som att lyssna på musik på Spotify som man inte laddat hem, och musik som man själv lagt in musik-mappen när man pluggat in luren i datorn. Hemma kan man ju köra genom Wifi, så där är det lugnt, men hur är det annars?

Får ursäkta om jag är galet ute, lite tidigt på dagen än. Men oavsett om du streamar ett youtube klipp eller ett radioprogram från internet, eller hämtar / laddar upp till skydrive på internet så använder man ju mobil data?

om du nu inte laddar ner radioprogrammet i din dator som mp3 fil och lagrar i telefonen som en sådan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Stäng av dataanslutningen och testa om du kan lyssna ändå.

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Du behöver en dataanslutning för att koppla dig till Skydrive. Det du sparat på Skydrive ligger på någon fysisk server någonstans och det är genom internet man får kontakt med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Får ursäkta om jag är galet ute, lite tidigt på dagen än. Men oavsett om du streamar ett youtube klipp eller ett radioprogram från internet, eller hämtar / laddar upp till skydrive på internet så använder man ju mobil data?

Det har du helt rätt i, jag fick för mig att själva filen kom närmare mig när den placerats i min Skydrive, och det har den ju på ett sätt, men som du säger så krävs det ändå data för att komma åt den.

Citat:

om du nu inte laddar ner radioprogrammet i din dator som mp3 fil och lagrar i telefonen som en sådan.

Det är det jag gör, laddar ner det i datorn i annat format och det kommer jag åt via mobilen, men jag har fram tills nu haft det i Skydrive, men om jag tar ett steg till, och som du säger, även slussar över det i luren, ja då vet jag att ingen data krävs. Inte lika smidigt, men dock finns det en klar poäng med det.

Men att ha det i Skydrive, som jag bara måste säga är ruskigt smidigt och grymt integrerat, så fort jag lagt över det i Skydrive-mappen i burken, så hittar jag det i Skydrive-appen i luren. Dock så krävdes det WiFi, och det drar ju ingen data-surf, vilket ger mig ett svar jag är nöjd med, då detta är aktuellt främst när jag är hemma, och nu vet jag att det går via Wifi. Det belastar alltså inte mängden på min månadssurf.

Skrivet av stelex:

Stäng av dataanslutningen och testa om du kan lyssna ändå.

Det kunde jag inte, trots att det ska gå att komma åt Skydrive offline numera i W8.1. Men WiFi är perfekt, det äter inte på min mobila surf-kaka

I Flygplansläge (allt avstängt) så kan man lyssna på Spotify offline och den inlagda musiken som finns i musik-mappen.

Sedan kan man ju föra över filerna in i mobilen, så som man pluggar in musik, och då vet jag att man inte behöver varken Wifi eller mobil data.

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Det kunde jag inte, trots att det ska gå att komma åt Skydrive offline numera i W8.1. Men WiFi är perfekt, det äter inte på min mobila surf-kaka

Skydrive kommer man aldrig åt utan dataanslutning. Det är en internettjänst som gör att du kan ha saker lagrade ute på just internet så att man kommer åt samma filer från flera olika devices, tex din telefon eller dator, oberoende var du befinner dig. I W8.1 har man integrerat Skydrive på ett mycket smidigare sätt i operativsystemet men man behöver fortfarande en dataanslutning för att tanka upp eller ner. Det är bara det som man lagrat lokalt på sin dator/lur man kan komma åt offline.

Edit: "offline" funktionen i Skydrive betyder bara att filer tankas ner automatiskt till din lur eller dator så att du i ett senare skede kan använda dem offline. Men du behöver fortfarande en dataanslutning för att tanka ner dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Skydrive kommer man aldrig åt utan dataanslutning

Ok?

Citat:

så att du i ett senare skede kan använda dem offline.

Just det.

Citat:

Men du behöver fortfarande en dataanslutning för att tanka ner dem.

Men inte efteråt, när man placerat dem så man når dem offline.

Skydrive funkar väl lite som Spotify där, typ.

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Skydrive funkar väl lite som Spotify där, typ.

Exakt.

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa en ny telefon snart, och har funderat på en 920. Just nu har jag en Iphone 4s. Jag letar efter en mobil med lagom stor skärm, bra batteritid (ska räcka en dag), bra kamera och allting ska flyta på. Elgiganten har en deal nu på 920 och säljer den för 2222, är det värt att köpa den?

Det som gör mig lite skeptisk är att telefonen börjar bli gammal och att det kanske är värt att vänta på andra windows phone som kommer snart? Jag gör i och för sig inget krävande på telefonen, brukar mest surfa och kolla på youtube.

Tips och råd uppskattas :).

Permalänk
Medlem

Well för 2222 kr är riktigt bra pris för nokia 920 det är bra telefon och gör du inget avancerat så är det bra deal!

Visa signatur

AMD Ryzen 9950x, med Rog Hero X870e
Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 Vengeance
Intel Arc B580 Special Edition
Corsair Force MP700 Pro M .2 NVMe 2.0 Gen 5 1TB och en 2TB & 4TB SSD Samsung
Operativsystem är - Arch Linux!!!

Permalänk
Medlem

Vad ska man göra om telefonen inte vill starta efter en återställning?

Kugghjulen höll på i en timme sen gav vi upp, startade om den med Volym ner + power.

Nu händer

1. Batteriet visar rött och inget mer
2. Nokia loggan visas, sen blir det svart, sen visas den igen och sen blir det svart. etc etc

What to do? Behöver akut hjälp! Arg bro som jag sålde den till Nu har jag inte testat det själv. Har bara guidat via telefon som jag hatar. Men vilka alternativ har jag?

Permalänk
Skrivet av Nemran:

Tänkte köpa en ny telefon snart, och har funderat på en 920. Just nu har jag en Iphone 4s. Jag letar efter en mobil med lagom stor skärm, bra batteritid (ska räcka en dag), bra kamera och allting ska flyta på. Elgiganten har en deal nu på 920 och säljer den för 2222, är det värt att köpa den?

Det som gör mig lite skeptisk är att telefonen börjar bli gammal och att det kanske är värt att vänta på andra windows phone som kommer snart? Jag gör i och för sig inget krävande på telefonen, brukar mest surfa och kolla på youtube.

Tips och råd uppskattas :).

Jag har en 920 sen några veckor tillbaka, köptes då för 2490, nu säljer de den för 2222...otroligt bra pris för en så bra telefon.
Jag har en Note 2 också, men den samlar damm nu. WP 8 flyter mycket bättre än Android och IOS är så trist.
Gör ett klipp och köp denna. Har inte ångrat mitt köp en sekund. Det man behöver göra i början är att optimera lite så får
man väldigt bra batteritid också. Synkar dessutom perfekt med windows 8.1.

Lycka till

/P

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Kugghjulen höll på i en timme sen gav vi upp, startade om den med Volym ner + power.

Nu händer

2. Nokia loggan visas, sen blir det svart, sen visas den igen och sen blir det svart. etc etc

What to do? Behöver akut hjälp! Arg bro som jag sålde den till Nu har jag inte testat det själv. Har bara guidat via telefon som jag hatar. Men vilka alternativ har jag?

Prova den här länken:
http://www.wpcentral.com/suffering-spinning-cogs-issue-nokia-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Nu händer

Hade exakt det problemet för några dagar sedan. Löste det genom hårdvarureset med Volym upp->Volym ner->Power->Volym ner. Om inte det funkar får man försöka flasha om den.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellberg:

Hade exakt det problemet för några dagar sedan. Löste det genom hårdvarureset med Volym upp->Volym ner->Power->Volym ner. Om inte det funkar får man försöka flasha om den.

Inte testat den ännu, men vart exakt ska man trycka den kombon?

hörde att man skulle köra den när man får fram ett ! på skärmen. Men fick aldrig fram något sådant. Eller kan man köra den kombon på andra ställen med?

Så den har jag inte testat.

Permalänk
Avstängd

2 222 kr nu! Köpläge? Dags att sälja sin Galaxy S3 eller uppdayera sin sambos Lumia 800?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Tjena på er, någon som har någon idé om hur man bör gå tillväga om man vill bakdatera sin telefon. Jag har idag 3049.0000.1330.0006 och skulle vilja 3047.0000.1326.2020, som är Amber, och senare gå vidare därifrån. Så, hur sjutton bakdaterar man? Jag har gjort en hard reset, för att sedan försöka pilla in Amber via NSU och NCS, men inte lyckats.

Anledningen till detta är att uppdateringen jag valde efter Amber, var en nordisk, men inte svensk, och det verkar ställa till vissa problem nu med en ny lur.

Jag har en ren Amber-fil, svensk, men jag hittar inte RM-821 i NCS. Märkligt. Det är väl därifrån jag behöver hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Inte testat den ännu, men vart exakt ska man trycka den kombon?

hörde att man skulle köra den när man får fram ett ! på skärmen. Men fick aldrig fram något sådant. Eller kan man köra den kombon på andra ställen med?

Så den har jag inte testat.

.,,,,,
telefonen startade idag helt a sig själv.. Bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Tjena på er, någon som har någon idé om hur man bör gå tillväga om man vill bakdatera sin telefon. Jag har idag 3049.0000.1330.0006 och skulle vilja 3047.0000.1326.2020, som är Amber, och senare gå vidare därifrån. Så, hur sjutton bakdaterar man? Jag har gjort en hard reset, för att sedan försöka pilla in Amber via NSU och NCS, men inte lyckats.

Anledningen till detta är att uppdateringen jag valde efter Amber, var en nordisk, men inte svensk, och det verkar ställa till vissa problem nu med en ny lur.

Jag har en ren Amber-fil, svensk, men jag hittar inte RM-821 i NCS. Märkligt. Det är väl därifrån jag behöver hjälp.

är Inte en ominstallation helt oberoende av vad man installerat? Det gamla raderas och nya in?
ot,,vad är 3049??

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Elgiganten har ett bra erbjudande just nu. Någon som vet om det fortfarande är den Norska varianten?

Permalänk
Medlem

Tror knappt att jag kan stå emot elgigantens erbjudande. Hur är kameran och batteriet nu efter alla uppdateringar? De flesta recensioner gjordes precis när telefonen släpptes så känns som att det hänt en del sen dess