Microsoft släpper uppdatering mot musproblem i Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Det enklaste vore väl att spela BF istället.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Jippi det fixade muslagget i tribes ascend.

Permalänk
Avstängd

Jag har musproblem...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bullen181:

Det enklaste vore väl att spela BF istället.

Varför spela världens buggigaste spel?

Det enda som faktiskt är värre och slöare än cod?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Hur vore det med en uppdatering som gör att man kan installera det på sin laptop? för tillfället får jag bara blackscreen när jag uppdaterar och får installera om hela skiten. Ska tydligen ha något att göra med intels drivisar. Någon som vet om det här är åtgärdat än eller har samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sladhued:

man behöver en uppdatering från windows uppdate för att win 8.1 ska visa sig i store

Installera ren installation då.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Härligt microsoft! Någon som vet var man kan få tag på en billig ÄKTA nyckel? Ska köpa mitt första operativsystem......någonsin....
Kanske har med åldern att göra? Får man köpa OS när man har fyllt gubbe (30) ? hehe

Permalänk
Medlem

Uppskattas enormt. Får börja testa lite och se om det hjälpte.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk

Skönt! Nu kommer förhoppningsvis Steelseries Engine 2 att fungera inom kort (12 November beräknat).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Vad specifikt menar du med nätverksproblem?

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Nice... Då skall man bara vänja bort sig från kompensationen som man vant sig vid nu då :P... Ett par dagar som man kommer missa allt i CS:GO igen då innan man börjar sätta skotten

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Varför spela världens buggigaste spel?

Det enda som faktiskt är värre och slöare än cod?

Dröm vidare att om att CoD är bättre.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

Dröm vidare att om att CoD är bättre.

Spellar hellre BO2 än BF3/4 men spelar hellre BF3/4 än Ghosts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishy:

8.1 ligger i windows store inte i windows update om det är det du menar.

Förstår dock inte riktigt hur MS har tänkt sig att detta ska gå till på ett företag. Ska alla sitta i Storen och välja update?
Kan de inte bara trycka ut den som vanlig SP istället.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sladhued:

tack, men de verkar inte gå... får dehär meddelandet:

Error: 1009

Registret är skadat.

The DISM log file can be found at C:\Windows\Logs\DISM\dism.log

när jag försöker köra dism /online /cleanup-image /restorehealth

Då har du ett betydligt värre status på ditt operativ, Med andra ord ditt register är skadat, Skulle rekommendera en full ominstallation vid det här laget. Finns egentligen inte mycket som går att göra åt saken då något i registret har som sagt va blivit korrupt.

Har du tur kanske du dock har en återställnings punkt bakåt i tiden som du kan testa att använda dig av.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr_Lazy:

Förstår dock inte riktigt hur MS har tänkt sig att detta ska gå till på ett företag. Ska alla sitta i Storen och välja update?
Kan de inte bara trycka ut den som vanlig SP istället.

Nej Windows 8.1 finns inte i Windows Store eller Windows Update om man kör Windows 8 Enterprise. Att uppgradera version av Windows på ett företag kräver en del planering och är inte något man vill att användarna själva ska göra när de känner för det.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iksu:

Härligt microsoft! Någon som vet var man kan få tag på en billig ÄKTA nyckel? Ska köpa mitt första operativsystem......någonsin....
Kanske har med åldern att göra? Får man köpa OS när man har fyllt gubbe (30) ? hehe

Kanske Jag betalade första gången för W8 också, i samråd med frugan beslutade vi at det kanske var dags.... (pigg 37 åring) Fast hon hadde invändingar, det är samma som att ge efter för byråkraternas politik menade hon.. Men vi är ju av den åldrande skaran datorentusiaster och gamers. Fast när vi blir äldre slipper vi gå och starta om modemet själv när det laggar, vi skickar vårdhemspersonalen til sånt och nu får barnbarnen ta över den politiska kampen.... Så det blev motstridigt et par lisenser på oss...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Då har du ett betydligt värre status på ditt operativ, Med andra ord ditt register är skadat, Skulle rekommendera en full ominstallation vid det här laget. Finns egentligen inte mycket som går att göra åt saken då något i registret har som sagt va blivit korrupt.

Har du tur kanske du dock har en återställnings punkt bakåt i tiden som du kan testa att använda dig av.

Okej, ska prova köra en reperation först bara, tack :/

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-3570K 3.4GHz. CPU Fläkt: Xigmatek Aegir. Moderkort: Asus P8Z77-V Pro. Grafikkort: Gigabyte Nvidia GTX 680 Windforce X3 RAM: G.Skill Ripjaws x 1600Mhz. Chassi: Cooler Master HAF X. Nätaggregat: FSP Aurum 700W 80-Plus Gold. Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB SATA-3. Mus: Saitek Cyborg R.A.T 7. Tagentbord: Saitek Cyborg V7. Musmatta: Champion Black. Monitor: LG IPS225V Ca 10700:- för datorn utan tillbehör

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Iksu:

Härligt microsoft! Någon som vet var man kan få tag på en billig ÄKTA nyckel? Ska köpa mitt första operativsystem......någonsin....
Kanske har med åldern att göra? Får man köpa OS när man har fyllt gubbe (30) ? hehe

Jag antar att du menar köpa ditt första operativsystem separat för att undvika ett endaste datorköp i ditt 30-åriga liv tror jag banne mig inte du har lyckats med?

Hur som helst så är det väl det här det billigaste prisetsom finns för oss svenskar: http://www.webhallen.com/se-sv/mjukvara/182977-microsoft_wind...

Själv är man student och har förmånen att kunna köpa Windows 8 Pro för 550kr vilket man kanske borde dra nytta av snart!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jag inser att det kanske är lite sent nu, men denna fix blir aktiv för hela systemet så fort en applikation som finns med i fixen eller registret körs, så om du startar CS:GO så kommer också alla andra program bli fixade medans du har CS:GO igång, därför så kan man lägga till valfri bakgrunds program som tex explorer.exe till registret och då ha fixen aktiv hela tiden, funkar för mig och det känns skönt med en fungerande mus igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bullen181:

Dröm vidare att om att CoD är bättre.

Det är ju bättre nu iallafall spelmässigt och du har skyhög fps jämfört med bf4 buggfesten som bara blir mer bug och bug och bug efter varje patch.Helt obegripligt hur man kan introducera fler problem efter varje patch i bf4??
Bf4 har nog genererat flest problemtrådar någonsin på sweclockers,det dyker ju upp flera varje kväll hela tiden?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Det är ju bättre nu iallafall spelmässigt och du har skyhög fps jämfört med bf4 buggfesten som bara blir mer bug och bug och bug efter varje patch.Helt obegripligt hur man kan introducera fler problem efter varje patch i bf4??
Bf4 har nog genererat flest problemtrådar någonsin på sweclockers,det dyker ju upp flera varje kväll hela tiden?

Beror ju helt på person. Inte alls problemfyllt för mig. CoD är ju bara drygt när spelets skapare använder 10 år gammal teknologi och när singleplayer delen innefattar nygamla omgjorda sektioner. Frånsett alla buggar i Battlefield så är det helt begripligt, och spelbart jämfört mot ett spel där 12-åringarna invaderar i massor.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11