Call of Duty: Ghosts - nästa del i spelserien!?

Permalänk

FOV mod finns nu ute från en pålitlig utvecklare.
Dock är det inte säkert att IW/Activision tycker det är OK att man använder sig av det.

http://www.mapmodnews.com/

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem
Skrivet av röksvamp:

FOV mod finns nu ute från en pålitlig utvecklare.
Dock är det inte säkert att IW/Activision tycker det är OK att man använder sig av det.

http://www.mapmodnews.com/

kikade lite på den, måste man starta spelet via den eller sparar den fov ändringen i cfg filen?

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

kikade lite på den, måste man starta spelet via den eller sparar den fov ändringen i cfg filen?

Du måste starta via applikationen. Men du ska ha steam igång.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem
Skrivet av röksvamp:

Du måste starta via applikationen. Men du ska ha steam igång.

Tackar, blir väl att testa när man lirar nästa gång.
Köpte precis en ny 24" och kör på 1920 x 1080 så det borde bli prefekt med en fov på 80-90

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Tackar, blir väl att testa när man lirar nästa gång.
Köpte precis en ny 24" och kör på 1920 x 1080 så det borde bli prefekt med en fov på 80-90

Yea. Jag kör 90 på en 24" i 1080p. Spelet känns mycket mer fartfyllt också.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk

Någon som är med på klanmatch? Vi behöver en spelare till, gärna 15+ Iallafall

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av röksvamp:

Yea. Jag kör 90 på en 24" i 1080p. Spelet känns mycket mer fartfyllt också.

Ja FOV hjälpte till den dalande trenden jag hade. 90 är väl kanske lite väl "Formel 1" känsla... 85? eller så är det väl jag som har suttit och plågat mig själv på standard tills idag och inte vant mig riktigt än att nu ser man "hela" skärmen

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Ja FOV hjälpte till den dalande trenden jag hade. 90 är väl kanske lite väl "Formel 1" känsla... 85? eller så är det väl jag som har suttit och plågat mig själv på standard tills idag och inte vant mig riktigt än att nu ser man "hela" skärmen

Du kan ju lätt ställa in din fov i spelet med numpaden + och - så ser du direkt hur just den foven ser ut.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Du kan ju lätt ställa in din fov i spelet med numpaden + och - så ser du direkt hur just den foven ser ut.

Jo jag har testat mig fram lite, inte hittat optimalt för mig än.. men hey.. allt är ju bättre än vad det var innan

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Skrivet av Juicis:

Jo jag har testat mig fram lite, inte hittat optimalt för mig än.. men hey.. allt är ju bättre än vad det var innan

Det bästa är att välja något mellan 85-90 (personligen hade jag inte gått lägre) och bara låta det vara och spela på tills du vänjer dig. Jag brukade ha 85, men startade med 90 och har vant mig vid det istället.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte att Nvidia inte kan släppa en SLI-profil nån gång. Dåligt.

Köpte Resident Evil 5 sålänge (har helt missat det spelet) är askul

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Att öka FOV-värdet i Ghost är ju bara mupp. Jag har alltid kört på 85-90. Men i Ghosts är 80 max för min del och det ser ändå ut som att man siktar genom ett ärtrör när man sniprar. Hur fan tänkte dom?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Att öka FOV-värdet i Ghost är ju bara mupp. Jag har alltid kört på 85-90. Men i Ghosts är 80 max för min del och det ser ändå ut som att man siktar genom ett ärtrör när man sniprar. Hur fan tänkte dom?

Jag vet ärligt talat inte, känns bara.... meh... spelade ett par timmar nu i kväll och det gick väl så där men det fanns ingen spelkänsla eller glädje i det.
Ett nödvändigt ont i brist på annat. Pulade med FOV i tron att det var precis det som behövdes men nää, spelet är rent utsagt uselt. Kartorna är under all kritik.
Har över 800 speltimmar på Blops 2 och 300 på mw3 men jag tvivlar på att det här spelet kommer få så mycket tid som 100 timmar.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Jag vet ärligt talat inte, känns bara.... meh... spelade ett par timmar nu i kväll och det gick väl så där men det fanns ingen spelkänsla eller glädje i det.
Ett nödvändigt ont i brist på annat. Pulade med FOV i tron att det var precis det som behövdes men nää, spelet är rent utsagt uselt. Kartorna är under all kritik.
Har över 800 speltimmar på Blops 2 och 300 på mw3 men jag tvivlar på att det här spelet kommer få så mycket tid som 100 timmar.

Samma här. En kompis fick till och med lämna tillbaka sitt spel för Cdon, så jag hörde med Webhallen och fick som väntat ett nej där. Jag lägger mitt hopp på Battlefield 4 och senare i vår på Titanfall som utvecklats av MW2-gänget.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Moderator
Moderator

Patch idag på omkring 455MB.

Bland annat ska den ha bättre stöd för SLI och Changed the less than 6Gb RAM minimum spec. fence from a blocking error to a warning screen.

Changelog
http://community.callofduty.com/thread/200795177#.Uou10OI4w40

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Patch idag på omkring 455MB.

Bland annat ska den ha bättre stöd för SLI och Changed the less than 6Gb RAM minimum spec. fence from a blocking error to a warning screen.

Changelog
http://community.callofduty.com/thread/200795177#.Uou10OI4w40

Äntligen. Får testa ikväll. Verkar dock som alla fortfarande har problem med lagg efter patchen, om man läser lite på deras community.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv

Sällar mig till skaran som fortfarande har problem med lagg, nästan mer än vad jag hade innan patchen faktiskt. Kan i och för sig bero på att det bara är strax över 10k spelare online, och merparten verkar av kartan att döma vara lokaliserade i Nordamerika, varpå man helt sonika matchas mot spelare med sinnessjuk uppkopplingsfördel. Det verkar nästan vara ett genomgående tema för Ghosts; ju sämre uppkoppling desto större fördel in-game=/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon136741:

Sällar mig till skaran som fortfarande har problem med lagg, nästan mer än vad jag hade innan patchen faktiskt. Kan i och för sig bero på att det bara är strax över 10k spelare online, och merparten verkar av kartan att döma vara lokaliserade i Nordamerika, varpå man helt sonika matchas mot spelare med sinnessjuk uppkopplingsfördel. Det verkar nästan vara ett genomgående tema för Ghosts; ju sämre uppkoppling desto större fördel in-game=/

Det kan inte vara så att det är en host ifrån NA?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kevve1:

Det kan inte vara så att det är en host ifrån NA?

Jo, det var det jag syftade på=) Var lite otydlig, det jag menar är att eftersom att NA utgör den absoluta majoriteten av spelare är sannolikheten stor att man hamnar i en session där hosten är ifrån NA. Är det så, så har hosten och övriga NA-spelare ett galet övertag när det gäller ping osv. Problemet är väl kanske inte egentligen att serverrelaterat, utan snarare är det kanske så att det är alldeles för få spelare inom EU vilket resulterar i att man sällan eller aldrig får njuta av en bra uppkoppling och en laggfri match=/

Permalänk

Är så sjukt besviken på kartorna. Riktigt dåliga faktiskt.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon136741:

Sällar mig till skaran som fortfarande har problem med lagg, nästan mer än vad jag hade innan patchen faktiskt. Kan i och för sig bero på att det bara är strax över 10k spelare online, och merparten verkar av kartan att döma vara lokaliserade i Nordamerika, varpå man helt sonika matchas mot spelare med sinnessjuk uppkopplingsfördel. Det verkar nästan vara ett genomgående tema för Ghosts; ju sämre uppkoppling desto större fördel in-game=/

Lagget/stutering/what ever, blir inte bättre av patchen. Ljudet är dessutom typ laggigt. IW borde bli anmälda för bedrägeri. Kan inte säga att IW tillnärmelsevis (nu efter 2v) levererat det som man gjorde reklam för.

Första veckan hade jag översyn, men nu känner jag mig mer och mer lurad, då Ghosts fortfarande fungerar så fruktansvärt illa!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Svårt att leva mej in i allas problem då jag endast spelat en enda match där de lagga. De var den första matchen jag klev in i efter installation.

Aldrig någonsin upplevt lagg or wahtever. Datorn är ju inget direkt monster, långt därifrån. Steam och Ghost ligger dessutom på WD disken dvs inte på SSD'n...

(Datorn i sign. Oklockad å 20/20 fiber lina).

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Asså..jag orkar inte mer. har fortfarande blinkande texturer med SLI, lagget är dock lite mindre i single player och menuerna är snabbare. Multi är dock superlagg och extrema hit-detection delays. Skiter i dehär nu. Kanske kan spela klart SP om nån månad.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur server systemet funkar, vem som blir host o.s.v.
För ibland hinner jag inte ens se folk innan jag e död.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Någon som vet hur server systemet funkar, vem som blir host o.s.v.
För ibland hinner jag inte ens se folk innan jag e död.

http://www.twitlonger.com/show/n_1rs4dv6

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med mouse jittering? Hittar många med samma problem på google men INGA av alla jävla fixes gör ett piss skillnad. Sensitivityn ändras hela tiden mellan normalt och typ en miljon så att man helt plötsligt vänder sig 11 varv på en millisekund.

Skrivet av anon136741:

Jo, det var det jag syftade på=) Var lite otydlig, det jag menar är att eftersom att NA utgör den absoluta majoriteten av spelare är sannolikheten stor att man hamnar i en session där hosten är ifrån NA. Är det så, så har hosten och övriga NA-spelare ett galet övertag när det gäller ping osv. Problemet är väl kanske inte egentligen att serverrelaterat, utan snarare är det kanske så att det är alldeles för få spelare inom EU vilket resulterar i att man sällan eller aldrig får njuta av en bra uppkoppling och en laggfri match=/

Sänk maxping i config-filen från 800 yill typ 100 eller något så får du antagligen vänta lite längre på matcher men du slipper servrardär du har upp till 800 i ping

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Bara jag som har problem med mouse jittering? Hittar många med samma problem på google men INGA av alla jävla fixes gör ett piss skillnad. Sensitivityn ändras hela tiden mellan normalt och typ en miljon så att man helt plötsligt vänder sig 11 varv på en millisekund.

Sänk maxping i config-filen från 800 yill typ 100 eller något så får du antagligen vänta lite längre på matcher men du slipper servrardär du har upp till 800 i ping

Stäng ner fraps, dxtory osv. Ändra prioritet till normal. Jag har läst att det ska hjälpa att sänka mouserate också.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av deadich:

Bara jag som har problem med mouse jittering? Hittar många med samma problem på google men INGA av alla jävla fixes gör ett piss skillnad. Sensitivityn ändras hela tiden mellan normalt och typ en miljon så att man helt plötsligt vänder sig 11 varv på en millisekund.

Sänk maxping i config-filen från 800 yill typ 100 eller något så får du antagligen vänta lite längre på matcher men du slipper servrardär du har upp till 800 i ping

Problemet är att som det är nu verkar det mer eller mindre omöjligt att bli matchad mot en server om du sänker pingtoleransen till 100, är alldeles för få spelare online=/

Någon som vet hur det kommer sig att det är så fruktansvärt få spelare online förresten? Mer än att det här är en av de absolut sämsta konsolportningarna i mannaminne=P

Permalänk
Medlem

Jag provade sänka till 60 men tyckte inte det kändes ok, så provade 30 vilket inte de heller hjälpte.
Upplever även få spelare då man får sitta i lobbyn lite för länge, det gäller främst kill confirmed.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Ändrade till 100 maxping och hittade server på 1 sekund, verkade inte lagga heller.

Skrivet av kevve1:

Stäng ner fraps, dxtory osv. Ändra prioritet till normal. Jag har läst att det ska hjälpa att sänka mouserate också.

Ändrat allt det där. Inget hjälper. Inte ändrat polling rate för det verkar inte gå. EDIT: ändrade report rate till 8ms istälelt för 1ms, samma sak som polling rate fast i annan form, möjligtvis fixadedet problemet. får se.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595