Höstens grafikkort i SLI och Crossfire

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Jag är väldigt imponerad av 290. Billigt, och snabbt som fan. Det där gjorde AMD ruskigt bra. Nu väntar jag bara på eftermarknadskylare...

Håller med 100% mest prisvärd också

pris 1 st 780 ti 6000+ sli 12000+ http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2339230
pris 1 st 29x 4700+ CF 9400+ http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2286902

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Man kan nästan känna hur pisset kokar i dig, till ingen nytta

Lugna ner dig lite. Visa lite tacksamhet & ödmjukhet för jobbet grabbarna lagt ner.

Ursäkta? Jag förklarade endast för 'pellegj' varför folk blir upprörda, hur tolkar du det som att jag på något vis är upprörd? Du har uppenbarligen misstolkat allt.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Stort tack för test med multiskärmlösning!
Uppskattas stort måste jag säga.

Nu skall jag bara fundera på om det är värt att dyka på crossfire med 290x för mina tre skärmar eller om man skall ta ett och vänta något år till :-\

Vattenkylning som gäller så kylaren är inget jag oroar mig över

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Vänta, du spelar nästan bara Battlefield 4, du köper 2st GTX 780 3GB, vilket klarar Battlefield 4 i 2880x1620 Downsampling på Ultra i 120 FPS+ (120Hz Skärm), sen får du plötsligt för dig att byta upp dig till 2st GTX 780 Ti 3GB istället? För 4000kr mer (ännu mer om du sålt GTX 780 beg, då har det kostat dig närmare 5500-6000kr), som också klarar Battlefield 4 i 2880x1620 Downsampling på Ultra i 120 FPS+ (120Hz Skärm), du betalade alltså 4000kr+ för 0 FPS då 2st GTX 780 säkerligen klarar ~160 FPS stabilt, och 2st GTX 780 Ti klarar då ~185 FPS stabilt, allt över 120 FPS är helt onödigt, alltså har du betalat 4 till 6 tusen kronor för absolut ingen visuell skillnad?

GTX 780 Ti SLI presterar ~15% bättre än GTX 780 SLI, det är 60 > 69 FPS skillnad.

Och det verkar som du gjorde allt detta utan att ha koll på hur dessa kort ens presterar? Du sitter nu med 2st GTX 780 Ti 3GB för 12.000kr+ men verkar inte ha någon aning om hur dom presterar i Battlefield 4 som du spelar dagligen och du nämner att du är mycket intresserad av resultaten, gjorde du ingen som helst research innan du köpte dessa kort?

För övrigt så får man 3st GTX 780 för priset av 2st GTX 780 Ti, du har 1200W nätagg och X79 moderkort så du har inga problem som helst att driva 3st 780, som presterar 50% bättre (60 > 90 FPS). För precis samma peng. Du får dessutom lägre renderingstider.

Det makes no sense. Kan du förklara, försöker bara förstå hur du tänkte inget illa menat alls.

Jag betalade 5899kr st för Mina MSI 780 Lightning's när komplett hade en 8%Rea på dom.
Komplett har öppet köp i 45dagar och jag utnyttjar min ångerrätt. Kostar 100kr att göra återköp.

Båda mina Lightnings har passerat benchmarks i 1400Mhz och visst PCB och kylare är brutala. Men jag har första revisionen av 780 Lighnting och dom är utrustade med dåliga minnesmoduler märke Elhphia och dom klockar som skit. 6465Mhz som högst. 6000Mhz stock.

780Ti är från stock utrustade med 7000mhz minnen och med lite överklockning går det troligtvis att få dom att klocka betydligt högre än så om det är hynix eller samsung minnen. För att inte tala om att 780 måste klockas rätt så mycket för att nå 780Ti's stock prestanda.
Vad tror du händer med 15 istället för 12 Smx kluster med lite överklockning? Mm rätt så mycket kraft.

Mina 2 Evga 780Ti kostar 6300kr st. MSI tillhandahåller inte samma garanti som Evga när det kommer till kylarbyten osv. Jag planerar att vattenkyla senare i vinter så blir fint att ha kvar garantierna.

Så sammanlagt blir det 450kr extra per kort, totalt 900kr. För brutalt mycket mer prestanda och betydligt bättre garantier.

Finns planer på fler skärmar men också planer på högre upplöst singelskärmar. Har inte bestämt mig ännu för vilken linje jag ska gå på.
Lär dröja tills Nvidia släpper Maxwell troligtvis sent hösten 2014 och innan dom gör det kommer fler krävande spel än BF4 dyka upp.

Men vad skaffar man först? 3 skärmar eller 2 grafikkort?
Jag tycker det är givet att man ser till att man har en kraftfull rigg innan man lägger focus på skärmar.

Min bygglogg
http://www.sweclockers.com/forum/143-projektloggar/1240855-ca...
Min tråd. Som du ser är jag inte helt blåst
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?t=1254074

Du ser jag har en baktanke med bytet, som jag förstår inte framgick i mitt första inlägg
Och om jag köper en rigg för 35-40k så är väl pengar inget jag har någon speciell fokus på

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Skrivet av Kärlekstrollet:

Besviken på AMD hur Tomb Raider, spel med starkt stöd från AMD presterar så uruselt både till FPS och frame time.

Med tanke på hur Tomb Raider var till pc tvekar jag på att det är mer optimerat efter någon form av PC hårdvara än vad bananen på skrivbordet bredvid mig är. En otroligt usel konsolport som jag inte förstår vad den har i ett prestanda test att göra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Besviken på AMD hur Tomb Raider, spel med starkt stöd från AMD presterar så uruselt både till FPS och frame time.

Uff, mitt livs sämsta köp.
Spelade det kanske i 15 minuter innan jag tröttnade, och då pratar jag inte ens om hur dåligt optimerat spelet är.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StegeSWE:

Håller med 100% mest prisvärd också

pris 1 st 780 ti 6000+ sli 12000+ http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2339230
pris 1 st 29x 4700+ CF 9400+ http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2286902

Jag tänkte på 290 utan X. Det kostar från 3290 kr. Med tanke på hur mycket prestanda man får så är priset helt oslagbart.
Två kort för 6600 kr ungefär. Inte alls en dålig deal får jag säga.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Testpilot

Det har inte slagit folk att det inte kommer några BF4 tester pga. vissa faktorer?
tex.

1. krascher, krascher och mer krascher.
2. Att det inte hittats någon "optimal" slinga att testa spelet som det förtjänar (både för GPU och spelet), samt att drivarna inte är mogna till 100% än för ett sådant fullt utförligt test.
De säger ju till och med själva att det är svårt att testa CF/SLI just för alla nya faktorer att ta i beaktning, såsom värme/ljud baserad OC osv.

Och det finns ju trots allt recensioner som täcker alla GPU'er utom just 780Ti här på SWEC, och med lite simpel matte och/eller logiskt tänkande baserat på kortet och tester som redan gjorts i andra titlar så borde man kunna "gissa" på ett ungefärligt hur pass 780Ti kommer te sig i spelet, krävs ingen brainiac för det.
Sätt er ner, ta ett djupt andetag och bara vänta så ska ni se att det kommer BF4 recensioner på alla kort så småning om. Alla sajter som stressat ut sina tester har i princip fått göra om dem och har lagt ut nya recensioner eller uppdaterat gamla.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jonas1972:

Nu kanske det inte är så premierat att testa ett spel som efter 3 veckor fortfarande kraschar för gemene man oavsett hårdvara:(
Jag testade betan och det verkar ju som att det kraschar mer nu när det är officiellt släppt?
Har vi en kandidat till 2013 års buggigaste spel kanske?
Det blir att köpa på rea framöver:)
Men testet var skitbra.Tack sweclockers:)

Det kanske inte går att genomföra en benchmark i BF4 på grund av att det kraschar hela tiden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av €lysian:

Jag tänkte på 290 utan X. Det kostar från 3290 kr. Med tanke på hur mycket prestanda man får så är priset helt oslagbart.
Två kort för 6600 kr ungefär. Inte alls en dålig deal får jag säga.

Håller helt med. 290 är ett fruktansvärt prisvärt kort. Synd bara att kylaren är så pass kass som den är.. Däremot med en eftermarknadskylare på den så borde det inte vara några problem. Förutsatt att AMD fortsätter att leverera väldigt klockvänliga kort så kan det bli årets produkt i grafikkortsväg.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pellegj:

Ni som inte gör annat än bara gnäller borde skämmas. Här lägger de ner en massa jobb bara för att ni sedan ska komma och gnälla. Ni ska vara tacksamma att de faktiskt lägger ner sig så mycket som de gör. Bara för att de väljer att inte testa med BF4 ska ni inte komma här och spy galla över dem. Det är upp till dem vilka tester de gör, och inte er. Om ni sedan inte är nöjda, så gå någon annanstans och gnäll eller försök skapa en liknande sida själva och gör era egna tester får ni se vad kul det är när folk bara gnäller.

Mycket bra jobb Jonas & Emil.

Klart det är bra arbete, men det borde ju köras uppdaterad hårdvara med uppdaterad mjukvara. Eller varför inte göra en benchmark i SNES emulator med Super Mario Bros 2, med ett Titan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tack Jonas och Emil för en mycket intressant och välskriven recension!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse p400 | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD/ 2x4TB & 3X8TB Seagate IronWolf | Kylning: Deepcool Captain 240 EX RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

AMD har tveklöst mest prestanda för pengarna just nu

Har dom väl alltid varit men på bekostnad av kass kylning och dra mer ström

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Har dom väl alltid varit men på bekostnad av kass kylning och dra mer ström

Du kan lägga till flera hundra på eftermarknadskylare och fortfarande ha bättre prestanda per krona

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Har dom väl alltid varit men på bekostnad av kass kylning och dra mer ström

Fram till HD7900 serien så drog AMDs kort mindre ström än Nvidias motsvarighet och deras referenskylare har inte varit direkt dåliga, inte bra men inte dåliga heller. Nvidias var fram till GTX Titan exakt lika plastiga och "värdelösa" som AMDs.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Håller helt med. 290 är ett fruktansvärt prisvärt kort. Synd bara att kylaren är så pass kass som den är.. Däremot med en eftermarknadskylare på den så borde det inte vara några problem. Förutsatt att AMD fortsätter att leverera väldigt klockvänliga kort så kan det bli årets produkt i grafikkortsväg.

Ja, det är verkligen ett av de bästa korten på flera år i de avseenden. Ska bli ett sant nöje att lägga vantarna på ett sånt. Blir nog en 8350 också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Ja, det är verkligen ett av de bästa korten på flera år i de avseenden. Ska bli ett sant nöje att lägga vantarna på ett sånt. Blir nog en 8350 också.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej nu ska väl din nya GPU inte lida av en dålig CPU? Slå till på ett 4670k istället.

http://cdn.hardwarepal.com/wp-content/uploads/2013/11/BF-4-19...

Värdelösare än 8350 blir det inte.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xelithium:

Nej nu ska väl din nya GPU inte lida av en dålig CPU? Slå till på ett 4670k istället.

http://cdn.hardwarepal.com/wp-content/uploads/2013/11/BF-4-19...

Värdelösare än 8350 blir det inte.

Ja.. eller hur?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Ja.. eller hur?

Där var du!

Du ser själv....

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Där var du!

Du ser själv....

Sant, den prollen är inget att hänga i julgran!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xelithium:

Där var du!

Du ser själv....

Det är en stor skillnad mellan "Värdelös" och "Sämre än konkurrenten".

Skrivet av Tobbbe__:

Sant, den prollen är inget att hänga i julgran!

Gör den inte värdelös för det. 8350 är inte den bästa på marknaden men att kalla den värdelös som personen ovan gjorde är ju komiskt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det är en stor skillnad mellan "Värdelös" och "Sämre än konkurrenten".

Gör den inte värdelös för det. 8350 är inte den bästa på marknaden men att kalla den värdelös som personen ovan gjorde är ju komiskt.

Med tanke på vad den tävlar mot (4670k) så är den helt värdelös. Speciellt när AMD kort gillar högre IPC än fler cores.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xelithium:

Med tanke på vad den tävlar mot (4670k) så är den helt värdelös. Speciellt när AMD kort gillar högre IPC än fler cores.

Du ser allt i svart och vitt eller hur? GTX 760 är ett värdlöst kort.. Varför? Jo, för den presterar inte som ett GTX Titan. Ser du hur fånigt det låter?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Du ser allt i svart och vitt eller hur? GTX 760 är ett värdlöst kort.. Varför? Jo, för den presterar inte som ett GTX Titan. Ser du hur fånigt det låter?

Hmmm. 8350 kostar lika mycket som 4670k. 760 kostar inte i närheten lika mycket som ett Titan.

Your point is invalid.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xelithium:

Hmmm. 8350 kostar lika mycket som 4670k. 760 kostar inte i närheten lika mycket som ett Titan.

Your point is invalid.

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/processor/amd-so...

Vad snackar du om?

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/176532-intel_core_i5-...

Skiljer nästan 400:- mellan dessa två CPUer. Dessutom handlade detta inte om pris utan att du för absolut ingen anledning eller bevisföring kallade 8350 för en värdelös processor med det enda argumentet att 4670K presterade bättre.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

sweclockers test läser jag inte de har alltid en enorm skillnad emot alla andra testare därute.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flopper:

sweclockers test läser jag inte de har alltid en enorm skillnad emot alla andra testare därute.

Alla sidor har olika tester och olika testresultat. Det beror helt enkelt på att hårdvara inte är helt identiska och det kan skilja mellan exemplar. Vanligvis brukar det inte skilja enormt mycket mellan Sweclockers och tex. Anandtech. Vissa sidor förlitar sig på benchmarks medan Sweclockers kör in game tester. Detta kan ge olika resultat även det. Jag brukar oftast lita mer på In Game tester som Sweclockers gör än Benchmarks.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tumnus:

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/processor/amd-so...

Vad snackar du om?

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/176532-intel_core_i5-...

Skiljer nästan 400:- mellan dessa två CPUer. Dessutom handlade detta inte om pris utan att du för absolut ingen anledning eller bevisföring kallade 8350 för en värdelös processor med det enda argumentet att 4670K presterade bättre.

Skit samma detta kommer hålla på i en evighet, men tänker man faktiskt lite grann så varför i hela friden skulle man köpa 8350 om man ändå köper "high-end" GPU och vill kunna använda den fullt ut..
Folk får köpa vad dom vill, vill man köpa den får man göra det.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Alla sidor har olika tester och olika testresultat. Det beror helt enkelt på att hårdvara inte är helt identiska och det kan skilja mellan exemplar. Vanligvis brukar det inte skilja enormt mycket mellan Sweclockers och tex. Anandtech. Vissa sidor förlitar sig på benchmarks medan Sweclockers kör in game tester. Detta kan ge olika resultat även det. Jag brukar oftast lita mer på In Game tester som Sweclockers gör än Benchmarks.

Precis. Det är som att jämföra en amerikansk sidas temperatur resultat mot en russisk sidas temperatur resultat. Helt ojämförbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Håller helt med. 290 är ett fruktansvärt prisvärt kort. Synd bara att kylaren är så pass kass som den är.. Däremot med en eftermarknadskylare på den så borde det inte vara några problem. Förutsatt att AMD fortsätter att leverera väldigt klockvänliga kort så kan det bli årets produkt i grafikkortsväg.

Asus verkar ha riktigt intressanta intressanta kort på gång baserade på R9 290 och R9 290X med nytt kretskort, bättre kylning, kraftigare spänningsdel m.m.

http://www.nordichardware.se/Grafik/asus-toppmodell-av-radeon...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.