Google rullar ut Android 4.4 "Kitkat" för Nexus 7 och 10

Permalänk
Medlem

4.1.2 är jelly bean :P. Dock ska 4.3 komma "snart".

Skrivet av Wrathborn771:

Väntar fortfarande på Jellybean till min S3:a..............

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

gött då blir det hem och uppdatera

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Avstängd

kanon!
Nexus 10 here

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Har någon fått (4.3) till sin galaxy s4?
Undrar verkligen om jag är den enda som inte fått den än.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mazey95:

Har någon fått kitkat (4.4) till sin galaxy s4?
Undrar verkligen om jag är den enda som inte fått den än.

japp
jag har kört 4.4 på S4an i flera veckor
så har även resten av svenska folket gjort.
varför du inte fått det får du fråga regeringen om
måste vara nån säkerhets grej

ironi

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

japp
jag har kört 4.4 på S4an i flera veckor
så har även resten av svenska folket gjort.
varför du inte fått det får du fråga regeringen om
måste vara nån säkerhets grej

ironi

Får detta medelande:

Programvaruuppdatering!
Det gick inte att uppdatera programvaran. Det inträffade ett nätvärks- eller serverfel. Försök senare.
Absolut inget fel med nätvärket dock. Testad googla, all hjälp uppskattas.

Och förlåt, jag menade 4.3 inte senaste. Läste att de skulle rulla ut version 4.3 runt två veckor sedan och har fortfarande inte fått den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mazey95:

Får detta medelande:
Och förlåt, jag menade 4.3 inte senaste.

förstod det
jag uppdaterade S4an genom Kies på datorn
http://www.samsung.com/se/support/usefulsoftware/KIES/JSP

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

förstod det
jag uppdaterade S4an genom Kies på datorn
http://www.samsung.com/se/support/usefulsoftware/KIES/JSP

aa, jo de var ett förslag, tack för hjälpen ska testa det

Mvh
Mazin

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KiXeR:

Kör AOSP 4.4 på min N4 och den rullar på utmärkt, har haft den nu sedan den släpptes.

KitKat har inte släppts till Nexus 4 än.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hmm, någon som lyckats få tag i uppgraderingen ännu ?
Syns inte röken av den än för min del iallafall.
När skulle den egentligen komma ? Var det idag, eller var det bara en pressrelease om att 4.4 kommer att komma till Nexus inom en snar framtid ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jag har då inte fått den.
Nexus 7 2013

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

4.1.2 är jelly bean :P. Dock ska 4.3 komma "snart".

Jaha, ok. Tack.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

4.1.2 är jelly bean :P. Dock ska 4.3 komma "snart".

4.3 hade redan släppts till S3, men p.g.a mycket problem och Samsung blev tvungen stänga uppdaten igen. Slö, app krascher, låsningar o.s.v. Så innan Samsung rett ut alla buggar, så kommer inte 4.3 rullas ut igen och även det rullas ut. Förmodligen blir det mindre buggigt bara.

Skrivet av Klappa:

KitKat har inte släppts till Nexus 4 än.

Skickades från m.sweclockers.com

ASOP 4.4 = ROOT custom ROM och KitKat har porterats till Nexus 4 sen Nexus 5 släpptes.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Hmm, ingen uppdatering ännu.
Försökte reda ut när den egentligen kommer, men det verkar svårt. Hittar bara något luddigt svammel om att uppdateringarna börjar "rullas ut till alla miljontals Nexusanvändare". Vadå "rullas ut" ? Antingen finns det en uppdatering att ladda ner eller så finns det inte.
Det är ju inte direkt så att alla användare ska få ett paket med en uppdatering skickat med posten eller något ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Hmm, ingen uppdatering ännu.
Försökte reda ut när den egentligen kommer, men det verkar svårt. Hittar bara något luddigt svammel om att uppdateringarna börjar "rullas ut till alla miljontals Nexusanvändare". Vadå "rullas ut" ? Antingen finns det en uppdatering att ladda ner eller så finns det inte.
Det är ju inte direkt så att alla användare ska få ett paket med en uppdatering skickat med posten eller något ?

De släpper säkert inte till alla länder direkt. Då det skulle överbelasta servrarna.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

De släpper säkert inte till alla länder direkt. Då det skulle överbelasta servrarna.

Aha, det är så de menar. De gör nedladdningen tillgänglig för ett land i taget.
Det lät lite som att de skickade något till alla användare en och en på beskrivningarna, tycker jag-

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av Pantsoff:

De släpper säkert inte till alla länder direkt. Då det skulle överbelasta servrarna.

Du tror inte de har olika servrar för de olika länderna? Det tror jag.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Du tror inte de har olika servrar för de olika länderna? Det tror jag.

De har flera serverparker, bla i Finland. Det man brukar göra är att rulla ut uppdateringarna till en viss andel av användarna en bit i taget och bevaka så att man inte överbelastar någonting, därav ser vissa uppdateringen tidigare än andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det någon på detta forum som fått denna uppdatering än?

Permalänk
Hedersmedlem

För dem som förskjuts ifrån Googles 18 månaders inre krets dök den här nyheten upp: http://arstechnica.com/gadgets/2013/11/cyanogenmod-publishes-...

Kanske är det jag som ligger efter och inte noterat detta innan, men i vilket fall som helst tycks det stjäla geek-statusen ifrån att köra ett custom-ROM.

Permalänk
Skrivet av StigJobs:

Tack som tusan. Fungerar underbart på min SGS III !!!

Permalänk
Medlem

Vart fann är min uppdatering? Hade högre förväntningar av google.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

nu finns det att ladda ner factory image för nexus 7,10,4, wifi och mobile

https://developers.google.com/android/nexus/images

Permalänk
Skrivet av Traktorsson:

nu finns det att ladda ner factory image för nexus 7,10,4, wifi och mobile

https://developers.google.com/android/nexus/images

Är det så man måste göra? Kommer man inte kunna uppdatera "inifrån" plattan?

Hade stavat fel till ”inifrån”.
Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Är det så man måste göra? Kommer man inte kunna uppdatera "innifrån" plattan?

Börjar också undra om det är så.
Har inte sett röken av uppdateringen inifrån plattan ännu.
Det verkar inte så kul att installera någon sådan där "fabric image". Allt man har lagrat på plattan lär ju ryka i processen.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Inaktiv

Det ser ut som om jag är den enda här som faktiskt inte tänker uppgradera till 4.4 utan stannar kvar på 4.3. Jag gillar verkligen inte ändringarna som kommer med denna uppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det ser ut som om jag är den enda här som faktiskt inte tänker uppgradera till 4.4 utan stannar kvar på 4.3. Jag gillar verkligen inte ändringarna som kommer med denna uppdatering.

Varför inte?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pantsoff:

Varför inte?

Främst att hemskärmen nu verkar vara google search-appen, försämringar för hantering av både sms och telefonsamtal.

Jag har inte bestämt mig för vilken lösning det blir, byta ut mobilen till en WP8-baserad, kosta på en iPhone, hoppas att CM fungerar eller göra som jag redan gör, fortsätta invänta Firefox OS eller åtminstone en användbar release av Ubuntu Touch.

Ars artikel är rätt läsvärd för övrigt: http://arstechnica.com/gadgets/2013/11/android-4-4-kitkat-tho...

Permalänk
Medlem

Jag har intr fått den än

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Jag har intr fått den än

Inte jag heller.
Verkar inte som att någon har fått den.
Lite falsk marknadsföring av Google här tycker jag att göra ett stort nummer av att de släpper någonting, fast de inte har gjort det veckovis efteråt.
Den där "factory image" finns visserligen, men det är knappast något gemene användare bör använda sig av. Dessutom förlorar man ju allt man lagrat på plattan även om man vet hur man installerar den.

Tycker att ett megaföretag som Google borde vara lite bättre på att hålla vad de lovar. Det lär ju inte direkt vara första gången de lägger upp en uppdatering för nedtankning, så jag har svårt att förstå vad deras problem är.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.