Snabbtitt: Asrock M8 av BMW Designworks

Permalänk
Melding Plague

Snabbtitt: Asrock M8 av BMW Designworks

Taiwanesiska Asrock tar hjälp av designbyrån BMW Designworks USA i den senaste skapelsen M8, ett kompakt barebonesystem med Intel Haswell. Nu hittar nykomlingen till SweClockers testlabb.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Ser ut som ett dåligt rymdskepp...absolut ingenting jag skulle vilja ha hemma.

Permalänk
Medlem

Jag tror dom skulle tjäna mer på att bara sälja chassit för sig.

Folk vill välja själv vilket moderkort och nätagg dom ska ha.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför BMWs design team fortsätter försöka, dom kan inte designa något.
Inte ens deras bilar är ju fina

Permalänk
Medlem

Plastkupolen på sidan var inte direkt något som gör en glad i kalsongerna...

Visa signatur

Gammal sliten MSI GT70-0ND.
Raspberry Pi 3 (OSMC).

Permalänk

Några av detaljerna är enligt mig riktigt snygga, gillar industriell design. Som helhet är dock designen väldigt speciell... men inte särskilt fin att titta på. Synd!

Önskar det kom flera vågade, annorlunda designade chassin. Skulle behöva ett företag med tänk liknande Apple (som exempel) fast som bara gjorde chassin, kringutrustning och sånt.

Visa signatur

"As I went up the stair, I met a man who wasn't there
He wasn't there again today, I wish, I wish he'd go away"

Permalänk
Medlem

Mja, skulle hellre sett ett pininfarina chassi

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Designat för utseende endast. Och utseendet ser ändå ut som något som någon hemma-moddare med tillgång till lite CNC-maskiner hade gjort och impat på 15-åringar med 2006.

Permalänk
Skrivet av Tricitum:

Förstår inte varför BMWs design team fortsätter försöka, dom kan inte designa något.
Inte ens deras bilar är ju fina

Det är kontisgt då att BMWs bilar är de bilar är världen som köps mest för design och dessutom är BMW världens just nu mest lönsamma bilföretag. Men som sagt smaken är som baken. Säg vad du vill om BMW designs men jag gillar deras bilar mest, jag menar bara älskar F30 och speciellt den här:

http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=878835

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Det är kontisgt då att BMWs bilar är de bilar är världen som köps mest för design och dessutom är BMW världens just nu mest lönsamma bilföretag. Men som sagt smaken är som baken. Säg vad du vill om BMW designs men jag gillar deras bilar mest, jag menar bara älskar F30 och speciellt den här:

http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=878835

När BMW gör något normalt så blir det snyggt, men varje gång de försöker göra något extra så flippar det ur lite.

Liksom, blå LEDs var så coolt 2003.

Permalänk
Medlem

Den kommer med största säkerhet inte att infinna sig i mitt hem, personligen så faller inte designvalet mig i smaken inte heller deras tidigare samarbeten med Thermaltake var vidare tilltalande rent designmässigt.

Konstigt att de kan designa bilar som ser OK ut men när det kommer till denna typ av deisgn/produktion så blir det allt annat än stilfullt, kraftfullt eller intressant. Jag tror dock inte att jag är deras målgrupp för denna produkt.

Hursomhelst så är det alltid kul att nya saker sker även om det inte föll mig i smaken så faller det säkert någon annan rätt i mun.

Visa signatur

Hårdvara: Intel i5 4670K @ 3,4 ghz | ASUS Gryphon m-ATX | 16 GB RAM | GIGABYTE 7950 | Samsung 840 Series 250 GB | 120 GB Intel SSD | Skärmar 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" |

Permalänk
Medlem

Jag känner igen den där designen någonstans ifrån men har svårt att komma på var jag sett något liknande.
Typ någon leksak eller spel man trycker på den där åttakantiga glasbiten så blinkar det runt i olika färger.
Eller kan det vara någon konferenstelefon man sett på jobbet? De har ofta annorlunda design.

Hur som helst friskt vågat är hälften vunnet. Tror säkert många gillar designen och köper den även om den inte faller mig i smaken. Tycker det är kul när de vågar göra något annorlunda.

Permalänk
Medlem

BMW Designworks USA designar inte bilar, därför viktigt att aldrig lämna ut vilket dotterbolag/designstudio det handlar om. De har helt andra meriter än BMWs andra designcenters. Är nog bättre att tänka lite själv, eller använda italienska designfirmor eller vad som helst. Gaming/dator-serien från DesignworksUSA är inte någon höjdare. Vill man fokusera på utseende kan man hitta någon som har en designfilosofi och/eller erfarenhet som passar bättre. Jag litar inte direkt på de som designat Polaris-skotrarnas utseende iaf. Det här är bara en fortsättning på Thermaltake-designsättet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Det är kontisgt då att BMWs bilar är de bilar är världen som köps mest för design och dessutom är BMW världens just nu mest lönsamma bilföretag. Men som sagt smaken är som baken. Säg vad du vill om BMW designs men jag gillar deras bilar mest, jag menar bara älskar F30 och speciellt den här:

http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=878835

BMW designworksUSA har en väldigt liten bit i bilarnas design att göra, det mesta av det händer i München. Personligen är jag inget jättefan av bmw, men de blir snyggare för varje ny generation (något som inte kan sägas för alla tillverkare).

Permalänk
Medlem

Gräsligt

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av plutoachilleus:

BMW designworksUSA har en väldigt liten bit i bilarnas design att göra, det mesta av det händer i München. Personligen är jag inget jättefan av bmw, men de blir snyggare för varje ny generation (något som inte kan sägas för alla tillverkare).

Jag tycker då en E30 är en av de snyggare bilar som har skapats. De blir absolut inte snyggare för varje ny generation!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

När BMW gör något normalt så blir det snyggt, men varje gång de försöker göra något extra så flippar det ur lite.

http://www.celsias.co.nz/media/uploads/admin/bmw_vision_effic...

Liksom, blå LEDs var så coolt 2003.

Typ alla biltillverkare har ju heltknäppa prototypbilar. i8 ser ju iofs fortfarande lite småtokig ut men jag gillar den. Ska man lansera en sportig hybrid är det lika bra att man drar till och fixar ett orginellt utseende med Ska bli spännande att se hur den står sig mot 911an.

Designen på detta chassit var dock något annorlunda. Hade nog velat se det irl innan man bestämde sig för om jag gillar det eller ej. Priset var billigare än vad jag trodde. Kan man räkna bort priset för moderkort, wifi, ljudkort och nätaggregat har man ju tjänat in en del, även om komponenterna inte står sig mot värstinggrejerna.

Permalänk
Snusfri

Tack, men nej tack.
För dyrt, för varmt, för klent nättagg för komponenter, designen kan diskuteras.

Vill se ett litet snyggt mITX-chassi med plats för kraftfulla GFX (780/290x), 200mm fläktar, 2½" och 3½" platser samt vesafästen för montering bak på skärmen.

Tror jag skall börja skissa på ett sådant

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag vill ha det moderkortet mer än något annat moderkort jag sett! Varför sälja det med ett chassi som aldrig kommer lämna deras lager?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

BMWs bilar är så överskattade, det är alltid killen som köpt sin första bil som är stolt över sin BMW och snackar om hur "fet" den är. Det är alltid slösarna som köper BMW känns det som, det finns bilar som är snyggare och effektivare än BMW. Aldrig förstått hypet kring BMW. Är de för ordet ligger så fint på tvungen? Be-em-ve.

Permalänk

Jag såg kreationen i våras i Taipei, antingen så har en hel massa deteljer förbättrats eller så har swecredaktionen sänkt sina standarder. Utseendet må vara men jag blev mest av allt förbluffad över hur dåligt ihopsatt demo-exet som visades var. Det kan vara så att andra materialval har gjort att den känns mindre plastig än tidigare och att bitarna har bättre passform än för 6 månader sedan.

Visa signatur

-----------------------------------------------
if it a'int broke, don't fix it!
-----------------------------------------------

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av solid_force:

Jag såg kreationen i våras i Taipei, antingen så har en hel massa deteljer förbättrats eller så har swecredaktionen sänkt sina standarder. Utseendet må vara men jag blev mest av allt förbluffad över hur dåligt ihopsatt demo-exet som visades var. Det kan vara så att andra materialval har gjort att den känns mindre plastig än tidigare och att bitarna har bättre passform än för 6 månader sedan.

Demo-exen jag sett på mässorna tidigare har varit avsevärt "kexigare". Tror att modellen gick ur prototypstadiet i slutet av sommaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

Förstår inte varför BMWs design team fortsätter försöka, dom kan inte designa något.
Inte ens deras bilar är ju fina

Nä alla vet ju att Citroen/Kia/Mazda/Iveco är det som gäller, tyska tillverkare och deras ingenjörer är inget annat än skräp, trots att dem totalt dominerar marknaden, jag menar tänk på alla priser och utmärkelser de mottagit, måste ha varit mutor inblandat!

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem

Eftersom BMW inte gjort en snygg bil sedan M3 E46 så är det inte så konstigt att det är så fult som det är..

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

Ibland undrar man hur det kunde bli så här. Vem var det som gav "go ahead" på den här designen? Sparka den personen och skaffa lite högre kvalitetsanspråk. BMW designworks.. Pfft..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag gillar bmw och dess utseende.

Men vad i helvete??? Jag ser ingen liknelse med BMW i det där chassit haha.

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isty:

Eftersom BMW inte gjort en snygg bil sedan M3 E46 så är det inte så konstigt att det är så fult som det är..

Ja smaken är som baken när det gäller bilar, kan hålla med om att förra 3 serien var lite sådär men fick ett litet lyft nu.

Skrivet av Deepy:

Ibland undrar man hur det kunde bli så här. Vem var det som gav "go ahead" på den här designen? Sparka den personen och skaffa lite högre kvalitetsanspråk. BMW designworks.. Pfft..

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, det var lite i värsta laget... får hålla sig till bilarna.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

fattar inte, är det här BMW som i Bayerische Motoren Werke, eller nån annan BMW ? Sjukt om det är Bayerische Motoren Werke

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Alldeles för mycket trams på detta chassi. Deras målgrupp kan inte vara BMW-ägare. Snarare 13-åringar.

Gillar formen, påminner om http://www.overclock.net/t/1386294/case-mod-sour-apple-photo-... vilket jag gillar.

(Vet att det är en PowerMac G4, men dom ser hemska ut default.)

Permalänk
Medlem

Ser ut som en projektor juh hehe

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1