Vilket grafikkort och vilken processor för Battlefield 4?

Permalänk
Skrivet av chadreed:

spelar man COD får man skylla sig själv. Haha ne men tycker det är dåligt att folk får problem med två graffikort. Mjukvaran måste bli bättre? Nvidia har inte släppt något på ett tag.. jag sitter och väntar på en uppdatering. Den nya patchen till bf4a som kom idag gjorde ju att texturer och allt möjligt blev helt kasst. (Obs) kan ha varit så att servarna inte hunnit uppdaterats.

Ne. Har inte heller sett eller hört något från Nvidia på ett tag. Senaste icke-beta drivrutiner som blivit släppta var 2013.11.19. Dom sitter väl och jobbar på något extremt för att få Nvidia korten att prestera 10x bättre än AMD i BF4.. Vem vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JagBlevTappadSom:

Om du kollar upp NerdCubed på Youtube och kollar på hans CoD:Ghosts Multiplayer video så har du exempel på SLI/CF problem. Tror dock det beror på spelet mest med tanke på vad det är för pisspel, samt att CF har säkerligen fler problem än SLI då AMD är mer 'budgetkort'.

Tvekar på att amd har mer problem i cfx än vad nvidia har i sli. AMD har pumpat ut nya drivrutiner för att fixa problem som tidigare var stora, men just nu ligger lika imo.

och amd har budget-kort för att dom flesta korten är mer prisvärda? vill gärna veta hur du tänker.

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Skrivet av Seetela:

Tvekar på att amd har mer problem i cfx än vad nvidia har i sli. AMD har pumpat ut nya drivrutiner för att fixa problem som tidigare var stora, men just nu ligger lika imo.

och amd har budget-kort för att dom flesta korten är mer prisvärda? vill gärna veta hur du tänker.

Har två perfekta exempel:

-Mitt gamla 6770 brann upp (Ingen överklockning alls eller liknande, det bara dog en dag när jag loggade in!)

-Mitt PowerColor 7970 gav pissdålig fps i spel som inte krävde särskilt mycket resurser! (Däremot var det ju PowerColor som är rätt budget. Men endå)

Aldrig haft något probem med något Nvidia kort, någonsin!

Permalänk
Medlem

Har två perfekta exempel:

-Mitt gamla 6770 brann upp (Ingen överklockning alls eller liknande, det bara dog en dag när jag loggade in!)

-Mitt PowerColor 7970 gav pissdålig fps i spel som inte krävde särskilt mycket resurser! (Däremot var det ju PowerColor som är rätt budget. Men endå)

Aldrig haft något probem med något Nvidia kort, någonsin!

Så om du nu skulle ha samma otur med dina nVidia kort som du köper i framtiden som du haft med tidigare AMD kort så är enligt dig nVidia "budget" också då? För det är ju logiken vi verkar köra på här märker jag.

Du skriver det som att det är fakta att AMD är mer "budget". Det är din åsikt tycker jag och inget annat. Finns nog många som har råkat ut för det du gjort fast med nVidia kort och blivit besvikna och därför bytt till AMD. Så försök och kanske ha det i åtanke innan du skriver sånt där om att något är budget framför något annat som om det vore fakta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

Så om du nu skulle ha samma otur med dina nVidia kort som du köper i framtiden som du haft med tidigare AMD kort så är enligt dig nVidia "budget" också då? För det är ju logiken vi verkar köra på här märker jag.

Du skriver det som att det är fakta att AMD är mer "budget". Det är din åsikt tycker jag och inget annat. Finns nog många som har råkat ut för det du gjort fast med nVidia kort och blivit besvikna och därför bytt till AMD. Så försök och kanske ha det i åtanke innan du skriver sånt där om att något är budget framför något annat som om det vore fakta.

Skickades från m.sweclockers.com

Jajajajaja nu ska du sluta vara ett sådant AMD fanboy!!

Jag tror inte det är något sammanträffande att båda mina AMD produkter haft något lurt med dem. Medans jag har haft många Nvidia kort alltifrån 8***GT, GT240, GTX770. Lite annat däremellan utan några som helst problem!

Jag baserar min åsikt från egen erfarenhet. Och från vad jag kan se så 'tycker' du bara att AMD är bra coz yolo..

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är något sammanträffande att båda mina AMD produkter haft något lurt med dem. Medans jag har haft många Nvidia kort alltifrån 8***GT, GT240, GTX770. Lite annat däremellan utan några som helst problem!

Jag baserar min åsikt från egen erfarenhet. Och från vad jag kan se så 'tycker' du bara att AMD är bra coz yolo..

offtopic

Själv så hade jag ett asus 8500 gt som brann upp (konding som läckte och sen stekte mitt gamla trådlösa nätverkskort (tror det gick lite ström mellan dem innan datorn stängdes av...) det trådlösa nätverkskortet köptes en vecka innan för 300 spänn)
well then money well spent...

(hann inte ens använda kortet btw :P, då man hade tänkt använda det hos kusin när man var där istället för att bli fast i deras kök, då routern var vid deras bord där (jättekul när ena personen som lanar sitter uppe med trådlöst och andra personen blir kvar nere (funkade dock några vändor att båda satt vid bordet där men det blev och plocka undan sen när resten av kåken skulle ha frukost) Sedan har samma kusins hd 3850 dött Billig och liten kylare på det biidrog till orsaken skulle jag tro då han inte brydde sig om att rengöra datorn så länge han kunde använda den på internet innan den pajade så var det lungt
(allt fryser sig vid all form av belastning men det är pga att han satt med skräpnätagg som exploderade ett halvår senare när han spelade med ett strömsnålare HD 4670)

(nästan allt klarade sig, en ide disk strök med nätaggets död som operativsystemet låg på men det var inte mycket mer än så som tur var
(tror det var något med power i namnet på 450W) disken var en random 80 gig som låg o skräpade iallafall så han fick sin andra sata disk på 500 gb fri till annat.

satt i rummet när det dog btw så det var intressant och se datorn frysa för första gången (kusin slog på tangentbordet och sa FAN!) sen lät det POFF och rummet blev svart medans det luktade bränd elektronik i hela rummet

synd att telefonen man tog bild med slutade funka (hade morsans gamla från 2003 ett tag innan man fick sin nokia sport) annars hade man en fin bild som visade insidan på resterna utav nätagget ^^.

Men låt oss fokusera på tråden nu iallafall heh.

skulle tro att det behövs ganska rejäl plånbok för att maxa Bf4 med 120 fps som verkade vara kravet...
gtx 780 sli eller 780ti sli beroende på upplösning på skärmen också men är det 1080p så duger det nog med ett kort.
sedan någon rejält klockad cpu som är till intels 2011 socket eller en socket 1150 I7 som man gjort delid på och klockar livet ur sen med custom vattenkylning...
svar till Sebastian I detta heh

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk

Man är väl inte fanboy bara för att man försvarar något? Både AMD/ATI och Nvidia har haft problem med vissa generationer av grafikkort, Hur många är vi inte som har behövt "baka" ett grafikkort ur Nvidias 6000/7000/8000/9000 serier till exempel?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599