Permalänk
Medlem

Ser ut att vara en utmärkt kylare för oss som inte vill skaffa vattenkylning! Måste dock skaffa ny dator först xD

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk

Amen vafan! Jag fick ju ffs hem min D14 igår. Säg inte att jag har gjort bort mig?!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D CPU-KYLARE: Arctic Liquid Freezer II 420 MODERMODEM: MAG X670E Tomahawk WIFI GPU: Sapphire Radeon RX 7900 XTX Nitro+ Vapor-X RAM: 64GB Kingston FURY Beast DDR5-6000 DIMM CL36 PSU: 1000 Watt be quiet! Straight Power 12 CHASSI: Fractal Design Meshify 2 XL HDD: Crucial T700 2TB Gen5 NVMe OS: Win 11 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybinette:

Amen vafan! Jag fick ju ffs hem min D14 igår. Säg inte att jag har gjort bort mig?!

Läxa för framtiden är att aldrig köpa något precis innan CES;)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Tror inte det och skulle så vara fallet är det ju bara att flytta fläkten till andra sidan.
http://www.sweclockers.com/image/red/2013/12/30/IMG_8730.jpg?...

Fläkten är väl oväsentlig i den frågan? Det är ju på andra ledden som de kan vara för lång för ett grafikkort precis under. Inte åt sidan, där kommer den bara åt ramminnena.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk

Jag köpte denna kylare för några månader sedan till min i7 3820, inser dock att jag lika gärna kunde valt 120mm modellen

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Dalton Sleeper:

På D14 är det klammorna som är en millimeter från att ta i grafikkortet, så förstår inte riktigt vad du menar?

Skrivet av Birkus:

Fläkten är väl oväsentlig i den frågan? Det är ju på andra ledden som de kan vara för lång för ett grafikkort precis under. Inte åt sidan, där kommer den bara åt ramminnena.

Jag klantade mig; tänkte på minnena, tog bort mitt inlägg.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybinette:

Amen vafan! Jag fick ju ffs hem min D14 igår. Säg inte att jag har gjort bort mig?!

D14 är minst lika bra om inte bättre IMO. Har en sådan, jag ligger oftast runt 60c load. (Med överklock).

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

På mitt ASRock p67 extreme 4 så blockeras första pci-e slotet. Man kan kanske få in nått väldigt kort nätverkskort max men då kan man inte köra PnP

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Fyfan, om man ska byta ifrå D14, få mer utrymme o jobba med Jag såg inte D14 i listan så tänkte att de inte tillhörde samma "prestanda", men H100i är heller inte med? Why?:(

Permalänk
Medlem

Imponerande att den ger samma kylning som TR Silver Arrow.

Väldigt tillfredsställande för min egen del också när jag läser testresultaten för just Silver Arrow. Sweclockers använder samma CPU, volt och klockhastighet som jag själv, och jag får samma temperatur på runt 66 grader med min rigg och Silver Arrow.

Känns bra att mitt egna bygge ligger inom referensramarna

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Medlem

Helt klart imponerande men när watten börjar skena iväg känns den nog ändå lite klen.

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

Hittade en jämförelse under lite tuffare förhållanden. NH-D14 presterar då fortfarande bättre, men endast knappt. Helt klart imponerande.

http://www.vortez.net/articles_pages/noctua_nh_u14s_review,9....

Permalänk
Medlem

Noctua levererar ännu en gång!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett ett test med BeQuiet Dark Rock pro 2.
En av de fetare luftkylarna, som inte verkar få vara med o leka i et testrigg..

Permalänk
Medlem

Väldigt många som köper slutna vattenkylare bara för att det är "vatten" och kunna säga att man har en "vattenkylare"

Sen, gnäller dom på Temp & ljudnivå.

Det fattar jag inte.

Sen finns det dom som köper slutna vattenkylare, för att dom vill spara lite plats och inte gnäller över Temp & ljudnivå. (all cred till er)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Imponerande. Synd att det inte är lika enkelt att kyla grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CallmeAl:

Hittade en jämförelse under lite tuffare förhållanden. NH-D14 presterar då fortfarande bättre, men endast knappt. Helt klart imponerande.

http://www.vortez.net/articles_pages/noctua_nh_u14s_review,9....

Forbidden står det för mej...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisskross:

Blockerar den här kylaren den översta grafikkorts sloten?

Som flera andra skrivit så beror det på moderkortet. Har själv en Noctua NH-U14S och den är ganska nära översta PCIe-platsen på mitt Asus Maximus VI Formula men inte så nära att inte grafikkortet får plats.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Forbidden står det för mej...

http://www.vortez.net/articles_pages/noctua_nh_u14s_review,1....

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Medlem

Tydligen något konstigt fel med länken. Markera bara urlen i adressfältet och tryck enter så funkar det.

Permalänk
Medlem

Imponerande av Noctua! De vet verkligen hur en kylare ska göras. Alla verkar eniga om att det är fenomenala produkter men att färgschemat är vad som stöter vissa. Men som marknadsföring och igenkännande är det genialiskt, det går inte att ta miste på en Noctua kylare

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CallmeAl:

Tydligen något konstigt fel med länken. Markera bara urlen i adressfältet och tryck enter så funkar det.

Då funkar det

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att Noctua mer eller mindre gjort en karbonkopia på klassiska Thermalright Archon?

Permalänk
Medlem

Jag köpte den mindre varianten, Noctua NH-U12S. Liknande kylare men mindre och 120mm fläkt. Fördelen är att den tar mindre plats och det inte är så tajt mot grafikkortet i första slot. Den kyler snäppet sämre, men om man inte ska överclocka väldigt högt så räcker den till och blir över. Väldigt nöjd med den för min del.

Permalänk
Avstängd

varför ska dem ALLTID vara bruna

är det verkligen NÅGON som tycker om den bruna färgen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

varför ska dem ALLTID vara bruna

är det verkligen NÅGON som tycker om den bruna färgen?

Det är många som tycker om Noctuas färgschema, inklusive jag själv, dock tror jag att den största anledningen till det är för att det är just bara Noctua som använder den.

Bruna fläktar = Kvalité.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Hedersmedlem

Finns tyvärr inga ljudmätningar. Hur som helst verkar det vara fläkten som gör att nya kylaren presterar så pass bra. D14 klarar ju att kyla en 4930 helt passivt, det gör inte U14, dvs. en D14 med U14 fläktar = Win

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Finns tyvärr inga ljudmätningar. Hur som helst verkar det vara fläkten som gör att nya kylaren presterar så pass bra. D14 klarar ju att kyla en 4930 helt passivt, det gör inte U14, dvs. en D14 med U14 fläktar = Win

Ja de som hängde med D14 var ju kassa, plastiga och högljudda. Bytte ut dom mot nåra scythe slipstream 120mm som var både tystare och hade bättre kylförmåga, dock vart det lite ghettomoddande för att få dit dom...

Permalänk

Har de ändrat något med bottenplattan, eller kan man bara byta ut gamla U12:an mot en 14?

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Monterade precis in denna kylaren! Mycket enkel montering

Visa signatur

Citera för svar.