Valve visar Steam Machines på CES 2014

Permalänk

bara jag som anser att mini itx riggar som man kan bygga själv inte borde anses steam machines ? .. tycker enbart datorer där tillverkaren gjort ett special chassi så att allt går att montera tajtare borde anses som det ( alien ware, ibuypower , steams egna ). för att tex webhallens bitfenix rig är ju inte något du kan få plats med i tv bänken direkt.

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Vad hände med chassit som Valve hade i prototyperna? Det verkade ju riktigt intressant med tanke på storleken och hur de löst kylningen. Hoppas de inte tänker dumpa det direkt. Med tanke på de fåtal priser som finns på bilden där så verkar det som om de kan vara rimligt prissatta. Webhallens dator kostar 12100 kr om man plockar delarna löst. Översätter man dollarpriset så landar man på någonstans mellan 9900 och 12000 kr beroende på hur man konverterar. Det var ju inget dåligt bygge med 4771, GTX 780, 16 GB RAM och 1 TB hybridlagring.

Kolla på Falcon bygget, är typ samma layout och dimensioner som valves "referensdesign". Men ja håller med att det är tråkigt att inte fler tillverkare gick på den designen, om det nu inte är så att fler har gjort som webhallen att chassit bara är en placeholder för att de inte fått igång tillverkningen på deras egna lösningar. Om de flesta kör på ett vanligt chassi så känns det lite tråkigt.

Jag har faktiskt inte hört nån som provat kontrollen som uppskattat eller tyckt att dom där touch grejerna verkar bra, hoppas verkligen att dom byter till analoger, om dosan suger kommer det vara en dealbreaker för många. varför inte bara köra med dpad och två analoger som sony och microsoft, lär ju bli bra mycket enklare för spelutvecklarna att anpassa sina spel om kontrollerna har liknande layout.

Falcon Tiki

Valve

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Fulare kontroller får man leta efter eftersom jag har inte hittat någon fulare kontroller.

Vem bryr sig hur en kontroll ser ut? Skall du ha den i sängkammaren? Jag personligen är inte intresserad av Steam Machine och jag gillar inte deras touch lösning men inte sitter jag och piper på hur den ser ut då det är det ABSOLUT minst viktiga...

Som retro samlare så säger jag som många andra att av "moderna system" så är Atari Jaguars kontroll är bland de värsta att spela med men du kanske föredrar den. (före 1985 kom väldigt många olika system med värre kontroller självklart)

Tycker du den är vackrare så använd den gärna till PC.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sKRUVARN:

Kolla på Falcon bygget, är typ samma layout och dimensioner som valves "referensdesign". Men ja håller med att det är tråkigt att inte fler tillverkare gick på den designen, om det nu inte är så att fler har gjort som webhallen att chassit bara är en placeholder för att de inte fått igång tillverkningen på deras egna lösningar. Om de flesta kör på ett vanligt chassi så känns det lite tråkigt.

Jag har faktiskt inte hört nån som provat kontrollen som uppskattat eller tyckt att dom där touch grejerna verkar bra, hoppas verkligen att dom byter till analoger, om dosan suger kommer det vara en dealbreaker för många. varför inte bara köra med dpad och två analoger som sony och microsoft, lär ju bli bra mycket enklare för spelutvecklarna att anpassa sina spel om kontrollerna har liknande layout.

Falcon Tiki
http://i.i.cbsi.com/cnwk.1d/i/tim/2012/06/21/35332634_Falcon_...

Valve
http://www.hardware-360.com/wp-content/uploads/2013/11/2013-1...

Har sett Falcon tidigare men de är rätt dyra. Hade hoppats lite på en barebonelösning med det chassit för det verkar riktigt najs. Angående kontrollern så ser jag inte riktigt vad det skulle tillföra att tillverka en till klon av Xbox 360. Då vore det ju enklare om de bara lät bli och fortsatte låta Microsoft stå för defactostandarden för handkontroller. Har själv en Xbox 360-kontroll liggande på skrivbordet och vissa spel använder jag den istället för tangentbord för att det är så mycket bättre. Skulle inte komma på tanken att spela Dust: An Elysian Tail med tangentbord. Super Meat Boy hånar ju aktivt tangentbordsanvändare varje gång man startar spelet. Fast det är klart, det är lite intressant att de faktiskt försöker göra något nytt med konceptet. För i teorin verkar det ju riktigt najs. Inte för hardcorespel utan för att göra det enklare att spela fler spel i soffan. Sen vet jag inte om deras implementation är rätt men de försökte i alla fall. För analoga styrspakar är bevisligen inte tillräckligt bra för att ersätta mus ens för slöspel.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Vem bryr sig hur en kontroll ser ut? Skall du ha den i sängkammaren? Jag personligen är inte intresserad av Steam Machine och jag gillar inte deras touch lösning men inte sitter jag och piper på hur den ser ut då det är det ABSOLUT minst viktiga...

Som retro samlare så säger jag som många andra att av "moderna system" så är Atari Jaguars kontroll är bland de värsta att spela med men du kanske föredrar den. (före 1985 kom väldigt många olika system med värre kontroller självklart)

Tycker du den är vackrare så använd den gärna till PC.
http://www.geek.com/gearlog/images/con_JaguarController.jpg

Hmm... Finns det inte i tenkeyless-version?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av vallentiin:

bara jag som anser att mini itx riggar som man kan bygga själv inte borde anses steam machines ? .. tycker enbart datorer där tillverkaren gjort ett special chassi så att allt går att montera tajtare borde anses som det ( alien ware, ibuypower , steams egna ). för att tex webhallens bitfenix rig är ju inte något du kan få plats med i tv bänken direkt.

Den är bara tillfällig. De ska ha ett annat chassi sen men det var inte färdigt så de slängde in allt i ett Bitfenix för att ha något att visa upp. Som jag fattade det var hårdvaran inne i chassit däremot det som ska användas, eller bland annat det som ska användas.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Har sett Falcon tidigare men de är rätt dyra. Hade hoppats lite på en barebonelösning med det chassit för det verkar riktigt najs. Angående kontrollern så ser jag inte riktigt vad det skulle tillföra att tillverka en till klon av Xbox 360. Då vore det ju enklare om de bara lät bli och fortsatte låta Microsoft stå för defactostandarden för handkontroller. Har själv en Xbox 360-kontroll liggande på skrivbordet och vissa spel använder jag den istället för tangentbord för att det är så mycket bättre. Skulle inte komma på tanken att spela Dust: An Elysian Tail med tangentbord. Super Meat Boy hånar ju aktivt tangentbordsanvändare varje gång man startar spelet. Fast det är klart, det är lite intressant att de faktiskt försöker göra något nytt med konceptet. För i teorin verkar det ju riktigt najs. Inte för hardcorespel utan för att göra det enklare att spela fler spel i soffan. Sen vet jag inte om deras implementation är rätt men de försökte i alla fall. För analoga styrspakar är bevisligen inte tillräckligt bra för att ersätta mus ens för slöspel.

Silverstone är väl på G med ett chassi med typ samma layout: Silverstone Raven RVZ01. Kör också med riser osv, tyvärr är det rätt fult imo, hade det vart lite stilrenare hade det vart väldigt intressant.

Permalänk
Medlem

Jag gillar konceptet och handkontrollen skulle kunna fungera men de Steam Machines som presenterats är för stora i storleken. ZOTACs maskin är möjligtvis ett alternativ för mig. Sen får webbhallen en klapp på ryggen för att de går i täten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Tycker att det är tråkigt hur betatestare inte vågar ge ärlig kritik när det är just det företaget vill ha! Man tjänar inget på att fjäska om man testar ett nytt system eller en ny titel, tvärt om.

Gillar idén med Steam Machines och hoppas verkligen att man kommer kunna applicera os och kontroll på en vanlig dator. Det hade för mig helt ändrat hur jag ser på konsol-marknaden! Största anledningen till att jag inte sitter mer framför ps3'an är att jag inte kan göra något annat än att spela just den titeln som är i maskinen atm. Vill jag kolla internet så måste jag kladda med en alfaversion av Lynx och halvt retarderade knappar som varken går rakt eller rätt.

Power to the gamers!

Håller med. Hur ska dom veta vad folk tycker är dåligt och behöver förbättras om alla håller käften om det?

Permalänk

Nu är det ju så att det är Valve i sammanhanget här, vilket medför en obligatorisk fråga: "Half-life 3 på gång, eller?"

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jolny:

SteamOS är baserat på Debian (Linux) om jag inte minns fel, så det har någon fönsterhanterare som fungerar ungefär som Windows. Men precis som på Windows kan man köra i fullskärmsläge, och det skulle förvåna mig om det inte går att välja huruvida man vill direktboota till Steam eller skrivbordet. Om de styr upp bra media-hantering i Steam så kanske man aldrig behöver växla till skrivbordet ens.

Handkontrollen ser skum ut, men den demonstrationsvideo jag såg var rätt imponerande så det kan bli bra!

Skrivet av Zotamedu:

Det ska tydligen gå att lägga in XBMC i Steam så att man startar det genom Steam direkt. Så den biten borde vara enkel. I alla fall i teorin.

Thx to y'all. Hade jag skaffat mig en steam machine, så hade jag gärna valt alienware's design på chassi och haft så att man kommer direkt till steamOS och kör igång som en 'standard' konsoll bör vara, i mitt tycke!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Hmm... Finns det inte i tenkeyless-version?

Haha Tyvärr men den finns faktiskt i three keys more version

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Jävlar va coola lådor! Kul att webhallen fick vara med på uppvisningen!

Men jag är fundersam ifall detta är rätt val jämfört med de konsoler som finns idag! (Gillar dock konceptet med steam-maskinen!)

Men jag har frågor som någon kunnig kanske kan förklara!

1. Hur kommer priset skilja sig mellan steam-maskinen och ett Xbox (one/360) samt Ps (3/4) (behöver inte jämföra ps och xbox)

2. Hur kommer prestandan skilja sig mellan -||-

3. Jag är inte direkt en fanboy av någon konsol, men själv har jag ett xbox 360 (black/slim?) och trivs väldigt bra med det! Spelar spel som typ Halo, Fifa, Madden, Nhl, Fable osv.. Liksom spel som anser vara "konsolspel"! Men skulle det verkligen vara värt att skaffa en dator när konsoler är billigare (beroende på hur fråga 1 och 2 blir) med (samma?) prestanda!

4. Tror ni att man kommer bli sjösjuk att vänja sig vid deras handkontroller?

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Fulare kontroller får man leta efter eftersom jag har inte hittat någon fulare kontroller.

Jag har en kandidat:

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Asså shit vad coolt att se Gabe irl!!! Jag tyckte att steam machines såg helt okej ut men jag tror samtidigt att det blir bättre tills dom släpps.. Men asså vilken jäkla utsikt asså!! Jag är fett avundsjuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av sKRUVARN:

Silverstone är väl på G med ett chassi med typ samma layout: Silverstone Raven RVZ01. Kör också med riser osv, tyvärr är det rätt fult imo, hade det vart lite stilrenare hade det vart väldigt intressant.

Tack för tipset, hade helt missat det. Kan hålla med om att designen är lite sådär. Är också ute efter ett rent och enkelt chassi. Får gärna vara ett mattsvart rätblock för min del så syns det inte så mycket. Ska hur som helst följa utvecklingen av Steam Machines med intresse även om jag inte är så intresserad av Steam OS. Möjligheten till extremt kompakta datorsystem är däremot väldigt intressant.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Vad i helvete är det där?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av pSYKED:

Vad i helvete är det där?

http://www.alphagrips.com/

http://www.extremetech.com/computing/76342-you-call-that-a-ke...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Valve tänker nog lite mer långsiktigt än de flesta av oss andra.
Ska man konkurrera på PC-marknaden mot Microsoft så kan man inte i längden vara beroende grejor som Microsoft styr över. Microsoft har väldigt många smarta och välmotiverade människor som arbetar åt dem. Risken är för stor att en eller två av dem ändrar lite granna i en kodsnutt som ställer till det för Valve. Tänk om nästa Xbox-kontroller skulle stänga av sig varannan minut om den kände av SteamOS, eller bara fungerar lite "dåligt". Hur skulle användarna veta om det var fel på handkontrollen, SteamOS, Valves programvaror eller fel på själva spelet?

Valve behöver få fram ett vettigt alternativ till Xbox-kontrollern.. även om nu Steam-kontrollern ser ganska speciell ut.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Varför skulle jag vilja köpa en dator som jag kan bygga själv billigare? det enda jag ser är en dator med ett special designat chassi.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mackan15:

Varför skulle jag vilja köpa en dator som jag kan bygga själv billigare? det enda jag ser är en dator med ett special designat chassi.

Varför envisas folk med att köpa bröd när jag kan baka bröd själv billigare? Senast jag räknade får jag två limpor för 15 kr när jag bakar själv. Då är det med rågmjöl, dinkel eller kanske graham också och inte bara vetemjöl. Inget socker är det heller så det är billigare, godare och nyttigare än köpt bröd. Så varför envisas folk med att köpa bröd hela tiden?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Vem bryr sig hur en kontroll ser ut? Skall du ha den i sängkammaren? Jag personligen är inte intresserad av Steam Machine och jag gillar inte deras touch lösning men inte sitter jag och piper på hur den ser ut då det är det ABSOLUT minst viktiga...

Som retro samlare så säger jag som många andra att av "moderna system" så är Atari Jaguars kontroll är bland de värsta att spela med men du kanske föredrar den. (före 1985 kom väldigt många olika system med värre kontroller självklart)

Tycker du den är vackrare så använd den gärna till PC.
http://www.geek.com/gearlog/images/con_JaguarController.jpg

Tack för kandidaterna, alla förutom Jaguarkontrollern var fulare!
Tycker det är viktigt att det även ser fint ut i vardags/TV/kontorsrummet där man har all teknik, inte bara i sovrummet.

Skrivet av Luminous:

Ja, jag undrar om Gabe kände för att markera hur många användare de har för att flytta fokus.

?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Varför envisas folk med att köpa bröd när jag kan baka bröd själv billigare? Senast jag räknade får jag två limpor för 15 kr när jag bakar själv. Då är det med rågmjöl, dinkel eller kanske graham också och inte bara vetemjöl. Inget socker är det heller så det är billigare, godare och nyttigare än köpt bröd. Så varför envisas folk med att köpa bröd hela tiden?

Du har ju en poäng men problemet i det här fallet är de billigare maskinerna från t. ex iBUYPOWER. De som vill köpa sitt färdiga bröd kommer med stor sannolikhet inte inse att versionen som är några hundra dollar billigare kommer att ha massor av problem i allmänhet eftersom att de för det första använder billig hårdvara som dessutom går helt ifrån specen. Det finns en anledning till att Valve bara stöder nvidia officiellt...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sir. Haxalot:

Du har ju en poäng men problemet i det här fallet är de billigare maskinerna från t. ex iBUYPOWER. De som vill köpa sitt färdiga bröd kommer med stor sannolikhet inte inse att versionen som är några hundra dollar billigare kommer att ha massor av problem i allmänhet eftersom att de för det första använder billig hårdvara som dessutom går helt ifrån specen. Det finns en anledning till att Valve bara stöder nvidia officiellt...

Wait what? Vilken spec pratar du om? Jag vet inte om du förstod liknelsen riktigt. Folk köper bröd för att de inte orkar baka, har tid eller kan baka. Det är av exakt samma anledning som folk köper en färdig dator. De orkar inte, vill inte eller kan inte bygga en egen dator så då köper de en färdig.

Sen stödjer SteamOS bara Nvidia för tillfället för att AMD inte har släppts sina nya drivrutiner för Linux än. Både Valve och AMD har sagt att det är på väg. AMD har sagt att nya drivrutiner för Linux är på väg sedan i somras, alltså innan Valve avslöjade sina Steam Machines.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Hjälpsam

Knäppa maskiner en har Titan SLI som grafik, en annan en I7 som förlitar sig på Intels inbyggda.
Helt sjukt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ratatosk:

Knäppa maskiner en har Titan SLI som grafik, en annan en I7 som förlitar sig på Intels inbyggda.
Helt sjukt.

Fast en av dem med inbyggd grafik är ju en Gigabyte BRIX med Iris Pro. Det är ju en minimal PC. Det är halvt omöjligt att bygga något som är mindre om det fortfarande ska innehålla en 2,5" HDD.

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4889#o...

Måtten är 62 x 111,4 x 114,4 mm så den kan hållas i en hand utan problem. Volymen är 0,79 liter. Valves prototyp av Steam Machine som hyllats som pytteliten och bara marginellt större än en vanlig spelkonsol har en volym på 7 liter. Måste erkänna att jag är sugen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Varför envisas folk med att köpa bröd när jag kan baka bröd själv billigare? Senast jag räknade får jag två limpor för 15 kr när jag bakar själv. Då är det med rågmjöl, dinkel eller kanske graham också och inte bara vetemjöl. Inget socker är det heller så det är billigare, godare och nyttigare än köpt bröd. Så varför envisas folk med att köpa bröd hela tiden?

För att bröd är något man införskaffar kanske 1-3ggr per vecka beroende på antalet personer i hushåll, hur mycket man köper osv. En dator införskaffar man väl sig mer sällan än så? Så jag köper hellre brödet som är färdigbakat men kan däremot bygga min dator då det bara ska göras en gång vartannat år. Jättedålig jämförelse i mina ögon.

Visa signatur

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Tack för kandidaterna, alla förutom Jaguarkontrollern var fulare!
Tycker det är viktigt att det även ser fint ut i vardags/TV/kontorsrummet där man har all teknik, inte bara i sovrummet.

Vad säger du då om Colecovisions handkontroll och deras Super kontroll?

Måste säga att Colecovisions kontroll är hemsk för händerna efter en stund, men värst är nog styrspaken som är ett rent H-vete att använda, Super kontrollen är faktiskt bra mycket bekvämare Sen vem vill inte spela med ett pistolgrepp?

Who you gonna call? Colecovision GhostBlasters!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Fuckit AMD

Någon annan än mig som ser att de flesta Steam Machines använder sig av Nvidia kort?

Här kommer AMD förlora rejäla pengar på deras snålhet på att kunna fixa bra drivrutiner. Går ju knappt att få in nyaste drivrutiner i Windows för vissa datorer, t ex för min Dell Vostro 3550 med ett 6630M fick jag köra in drivrutiner via http://leshcatlabs.net/ eftersom jag i bios inte kan inaktivera Intel GPUn.

Permalänk

Jaha, jag som trodde att Valve hade kommit på att göra en konsol för alla sina spel. Nu verkar det ju som att det ska bli lika rörigt (inte riktigt lika rörigt) som datorer... Jag trodde att det skulle bli nån rättvis grej där alla följde speciella inställningar osv. Nu blev det ju bara datorfiaskorörasoppa.....

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I