Permalänk
Medlem

fundering streaming

God morgon !
sitter och funderar på att skaffa mig en billig surfplatta för att streama lite Netflix och lite surf från sängkanten och hitta denna på Media markt
http://www.mediamarkt.se/mcs/product/NURVO-7%22,90952,389034,...

(Obs den har en smidig processor haha)

det jag funderar över är ifall 512 mb i ram räcker att streama med ? jag tänker att den kommer buffra häcken av sig konstant

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem

Nexus 7 är annars ett mycket bra val.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60SD

Permalänk
Medlem

Du får vad du betalar för. Jag skulle knappast gå mycket under Nexus 7 i prestanda. Samt att billigare plattor oftast har gamla CPUs som inte kanske har fullt stöd för avkodning av video eller funktioner applikationer vill kunna nyttja.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

"Smidig processor"? Haha, dom hittar ju på vad som helst.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Du kanske ska ta med i värderingen vad den har för skärm om du ämnar att kolla på video, så du får en trevlig användarupplevelse ur just den aspekten.

Permalänk
Medlem

äh skiter i den plattan även fast den är billig om den då kanske inte klarar av att streama så känns det som jag kan leva utan den .

får kolla runt ifall man hittar nå bättre beg då jag inte har nån större lust att lägga några stora pengar på en plattan

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem

Då folk uppgraderar som tusan hela tiden, kanske du kan hitta en 10" Android i bra kvalitet för en tusenlapp. Apples produkter brukar ju vara överprisade på begagnat marknaden, annars kunde det kanske varit något.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

lider ju av svår äppleallergi så det lär bli en android eller mot förmodan en win platta men man får tacka för hjälpen att spara 399kr

Visa signatur