Blaupunkt B39C4K-TC är 4K UHDTV för 6 000 kronor

Permalänk
Melding Plague

Blaupunkt B39C4K-TC är 4K UHDTV för 6 000 kronor

Högupplösta tv-apparater fortsätter falla i pris. Den nya bottennoteringen är 4K-upplöst modell från Blaupunkt för endast sextusen kronor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fränt!
Undra när 4k projektorer börjar kosta vettigt..?

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk

Blir lite smått sugen, men sen så finns det någonting som heter prioriteringar...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

100Hz. Vad är input lag på den?

Picture Format 480i/480p/576i/576p/720i
720p/1080i/1080p

Stödjer den bara dessa och 4K upplösningen?

Permalänk
Avstängd

Jag vill ha 4K i mobiltelefoner med en 3.5 tums skärm.

Visa signatur

Jag har aldrig fel

Permalänk
Medlem

39-tum av alla storlekar... tycker den ser väldigt skum ut... men om det papparet stämmer kanske det hade varit en trevlig "glo på film medan jag surfar/jobbar" skärm...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gör Blaupunkt tv Big suprise for moi...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Hur ser färgerna ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

Gör Blaupunkt tv Big suprise for moi...

Det är förmodligen rebranded TLC, typ samma skräp IKEA säljer, kostar runt 1500:- att köpa in från Kina.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur är det med bildegenskaperna för den här modellen? Jag menar, Blaupunkt är väl inte något high-end märke så vitt jag vet.

"Vi säljer en brödrost, men det är lugnt -- den har 4K!"

Permalänk
Medlem

typ lagom storlek att ha som datorskärm ju!
Inputlag är ju en viktig grej då förstås...

Permalänk

Suck...

HDMI-version?
60Hz?

Frågor ALLA som ska köpa 4K-tv vill ha svar på, men som INGEN som säljer 4K-TV vill svara på.
=(

Permalänk
Medlem

Gissar på att även denna endast är 30hz över HDMI?

Permalänk
Medlem

Finns antagligen en stor jävla dealbreaker på den

Permalänk
Medlem

Ge oss Oled apparater istället

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ser ut att vara ännu en Seiki-replika. Var finns meningen i att göra paneler med så extremt kass färgåtergivning och svärta?

Permalänk
Inaktiv

Den är ju inte så snabb!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Ser ut att vara ännu en Seiki-replika. Var finns meningen i att göra paneler med så extremt kass färgåtergivning och svärta?

Men det är ju 4K!!!

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Skrivet av anon171844:

Haha näe det kan man lätt säga xD

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrfish:

Men det är ju 4K!!!

Men den kan bara visa TV med max 1080p?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite konstig mellanstorlek för 4k? Såpass liten så att vanligt tv bruk inte skulle suga med 1920x1080 och för stor för att användas till skrivbordet.

Trevligt med 4k såklart..men det är nog inte denna som folk rusar till butiken för att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yohooo:

Jag vill ha 4K i mobiltelefoner med en 3.5 tums skärm.

Varför?
För att skärmen ska äta ännu mer batteri trots låg ljusstyrka osv.?

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

ny tv som blev billigare? NetOnNet har redan ändrat pris på andersson till 6K vem väljer 40" istället för 50" hahaha
prisjakt han inte ens uppdatera pris

Permalänk

usb 2.0 uuuuuhhhh trodde det var 2014 nu ja

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Avstängd
Skrivet av inkui:

Varför?
För att skärmen ska äta ännu mer batteri trots låg ljusstyrka osv.?

Nej varför skulle jag vilja att den ska dra mera batteri? De kommer säkert på något ska du se.!!

Visa signatur

Jag har aldrig fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av inkui:

Varför?
För att skärmen ska äta ännu mer batteri trots låg ljusstyrka osv.?

Because Irony...

Han syftar nog på att 39" och 4K upplösning är jämnförtbart med hans kommentar.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gambit_2K:

Because Irony...

Han syftar nog på att 39" och 4K upplösning är jämnförtbart med hans kommentar.

Ja lite så, finner det förresten intressant att jag är en han...

Visa signatur

Jag har aldrig fel

Permalänk
Medlem

Även om 4K TV kommer på 100 tum för under 5000 kr(knappast troligt men ändå) så vad spelar det för roll? Vi har inte ens 720p i de flesta programmen än i marknätet. Konsoler klarar inte mer än 1080p. Det enda jag kan tänka mig är när Netflix m.fl. börjar streama i 4K, vilket de börjar med i år. Men det är ändå bara en del av många delar.

Desktop monitorer, laptops och tablets är det enda logiska just nu med 4K.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Because Irony...

Han syftar nog på att 39" och 4K upplösning är jämnförtbart med hans kommentar.

Det är sarkasm inte ironi.

Skrivet av Umbrellas:

Även om 4K TV kommer på 100 tum för under 5000 kr(knappast troligt men ändå) så vad spelar det för roll? Vi har inte ens 720p i de flesta programmen än i marknätet. Konsoler klarar inte mer än 1080p. Det enda jag kan tänka mig är när Netflix m.fl. börjar streama i 4K, vilket de börjar med i år. Men det är ändå bara en del av många delar.

Desktop monitorer, laptops och tablets är det enda logiska just nu med 4K.

Varför skulle några kanaler vilja sända eller streama i 4K om ingen har en 4K tv? Man måste ju börja någonstans..

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME