Dator dör efter CS:GO competetive match

Permalänk

Dator dör efter CS:GO competetive match

Tjena!

Den senaste två månaderna har min dator mystiskt stängts av efter att jag spelat klart ett CS:GO competetive game. I början trodde jag och mina polare att det var nätagget som krånglade men nu den senaste veckan har det nästan hänt efter varje game och det går mig på närverna!

Please help! :'c

CS:GO settings:
Global shadow quality: Low
Model/texture details: High
Effect detail: Low
Shader detail: High
Multicore Rendering: Enabled
Miltisampling Anti-Aliasing Mode: 4x MSAA
Texture Filtering mode: Anistropic 4x
FXAA Anti-Alising: Disabled
Wait for vertical sync: Disabled
Motion Blur: Disbaled

Specs:
CPU:AMD FX 8350 4.0Ghz (stockkylare)
GPU:AMD Radeon hd 6770
Moderkort:Asus M5A78L
PSU:AXp 500P12P 500W
HDD:Random 500gb

Permalänk
Medlem

Cs Go är sjukt cpu tungt. Har du kollat din temp på cpun så den inte går för varm?

Visa signatur

Chassi:CaseLabs Mercury S8 | Mb:Asus Prime X299-A | Cpu:i7 7800x | Vattenkylning:720+240+120 rad D5+D5 x-top | Gpu:Evga 980 TI SLI | Ram:Corsair vengeance 32GB | Psu:Corsair Ax860 | SSD:Samsung 1TB+256GB+128GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rain_drop:

Tjena!

Den senaste två månaderna har min dator mystiskt stängts av efter att jag spelat klart ett CS:GO competetive game. I början trodde jag och mina polare att det var nätagget som krånglade men nu den senaste veckan har det nästan hänt efter varje game och det går mig på närverna!

Please help! :'c

CS:GO settings:
Global shadow quality: Low
Model/texture details: High
Effect detail: Low
Shader detail: High
Multicore Rendering: Enabled
Miltisampling Anti-Aliasing Mode: 4x MSAA
Texture Filtering mode: Anistropic 4x
FXAA Anti-Alising: Disabled
Wait for vertical sync: Disabled
Motion Blur: Disbaled

Specs:
CPU:AMD FX 8350 4.0Ghz (stockkylare)
GPU:AMD Radeon hd 6770
Moderkort:Asus M5A78L
PSU:AXp 500P12P 500W
HDD:Random 500gb

Kolla temperaturerna på grafikkort och processor, kan hända att någon/båda blir överhettade och gör att datorn dör.
Annars kan du stresstesta komponenterna genom någon/några av Burnintest, prime95, aida64, furmark och samtidigt hålla koll på tempsen

Permalänk

Det slog mig nu att jag glömde att berätta att jag allaredan har kört prime95 och furmark samtidigt och tempen håller sig som den ska, inget kritiskt alls :3

Dock dör den fortfarande och dropar frames stup i kvarten...