Övertala webhallen att börja acceptera bitcoin!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mackan_93:

Jag tycker att vi alla ska skriva mail till webhallen och försöka övertala dem att börja acceptera Bitcoin, tänk vad smidigt att direkt kunna köpa fler grafikkort med pengarna som vi drar in på mining utan att börja växla till fiat! Har själv precis skrivit ett kortare mail till dem och när jag köpte ett till grafikkort för några dagar sedan såg jag även till att fråga när/om man kommer börja acceptera bitcoin.

Varför skulle Webhallen hoppa på en valuta som sjunker och höjs i värde per sekund?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Då ställer jag frågan vem kommer bidra med kraft till alla transaktioner när alla coins är slut

Minear man riktiga mineraler kommer dom användas till något bitcoin fyller ingen annan funktion än att fungera som valuta vilket göra hela skiten meninglöst på ett sätt + att du slösar en massa el i onödan.

Permalänk
Skrivet av mackan_93:

Läs om hur bitcoin fungerar, du har inte förstått. Om en person har en maskin som ger 5 bitcoin i månaden så betyder det att om 10 personer har såna maskiner får man 0.5 istället, och om 100000 har såna maskiner så får man istället 0.00005 bitcoin.

Så nej alla kommer inte ha en maskin som ger 5 bitcoins om dan.

Precis, så när man sitter där och får 0.000005 bitcoins i månaden, är det fortfarande värt det?

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bordsvatten:

Precis, så när man sitter där och får 0.000005 bitcoins i månaden, är det fortfarande värt det?

Vinnarna i längden är elbolagen

Permalänk
Skrivet av Bordsvatten:

Nej och ingen har diskuterat om det är värt att mina eller inte?

Det kommer alltid vara värt för vissa att mina, blir det för många kommer några att sluta och på det sättet alltid ligga på en jämn nivå så att man tjänar lite på det. Men det har ju inget med något här att göra så förstår inte din poäng?

Permalänk
Skrivet av raGGGe:

Då ställer jag frågan vem kommer bidra med kraft till alla transaktioner när alla coins är slut

Minear man riktiga mineraler kommer dom användas till något bitcoin fyller ingen annan funktion än att fungera som valuta vilket göra hela skiten meninglöst på ett sätt + att du slösar en massa el i onödan.

När de 21 miljonerna är utdelade så får miners alla små avgifter som tas ut vid varje transaktion.

Permalänk
Avstängd

Grattis hoppas du var med när skiten började annars kan du aldrig komma ikapp och en tjäna ens 5 öre:))
Jag sitter här och gnider mina händer och följer denna följetong:))
Hehe:)
Älskar när folk blir lurade och bajsar ner sig oj hade jag fel????

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Tumnus:

Varför skulle Webhallen hoppa på en valuta som sjunker och höjs i värde per sekund?

Det ska de inte? De bör bara ta hjälp av en sida som coinbase som gör att de kan ta betalt i BTC och sen få fiatvaluta av coinbase.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flamso:

Det ska de inte? De bör bara ta hjälp av en sida som coinbase som gör att de kan ta betalt i BTC och sen få fiatvaluta av coinbase.

Sedan inser Webhallen att värdet sjunkit och de har gett en ofrivillig rabatt.

Bitcoins har inget egentligt värde eftersom grävandet man gör inte resulterar i något. Som att byta en Ko mot monopolpengar. Därför anser jag själv att byta bitcoins mot egentlig valuta är ganska idiotiskt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Tumnus:

Sedan inser Webhallen att värdet sjunkit och de har gett en ofrivillig rabatt.

Bitcoins har inget egentligt värde eftersom grävandet man gör inte resulterar i något. Som att byta en Ko mot monopolpengar. Därför anser jag själv att byta bitcoins mot egentlig valuta är ganska idiotiskt.

Va. De värdesäkras när man betalar med dem. Webhallen sköter inte hanteringen av Bitcoin, precis som att de inte sköter hanteringen av kontanter när det kommer till kortbetalningar.

Klart att det har ett värde. Folk värdesätter det. Det är som att byta en ko mot en bit guld med samma värde.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Alla "riktiga" valutor är skapade någon gång, oftast av privata företag. Då föredrar jag personligen en valuta som är skapad av hundratusentals vanliga privatpersoner i form av användare av valutan.

Hur vet du att valutan inte är skapad av amerikansk underrättelsetjänst?
Is the National Security Agency behind Bitcoin?
NSA report from 1996 "predicting/planning for Crypto-currencies"

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

It is.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Hur vet du att inte SEK eller amerikansk dollar är skapad av amerikans underrättelsetjänst? Vad har det för verklig påverkan på Bitcoinsystemet?

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Hur vet du att inte SEK eller amerikansk dollar är skapad av amerikans underrättelsetjänst? Vad har det för verklig påverkan på Bitcoinsystemet?

Skitdum liknelse av dig där, sorry. Eller är det en verklig fråga? I så fall så rekommenderar jag dig att gå och skvätta lite kallt vatten i ditt ansikte så du vaknar till lite. Amerikansk underättelsetjänst har inte skapat svenska kronan eller den amerikanska dollarn, det kan du läsa historieböcker för att få veta mer om.

Vad tror du själv att det har för påverkan om det nu stämmer att NSA är bakom Bitcoin?
The one with all the keys can open all the doors

Skrivet av Hullsc:

Mjo, precis - det tror jag också

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Va. De värdesäkras när man betalar med dem. Webhallen sköter inte hanteringen av Bitcoin, precis som att de inte sköter hanteringen av kontanter när det kommer till kortbetalningar.

Klart att det har ett värde. Folk värdesätter det. Det är som att byta en ko mot en bit guld med samma värde.

När vi ändå är inne på kor och guld "det verkar vara poppis" Webhallen accepterar inte var sig kor eller guld som betalningsmedel oavsett deras värde...

Kanske vi borde skriva till Webhallen att dom borde acceptera dessa "valutor" med

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Förstår mig inte på kryptavalutor.. Hur skulle det se ut i samhället ifall många företag skulle ta emot bitcoins. Då skulle majoriteten bara sitta hemma och minea ihop massa bitcoins istället för att knega på rätt sätt..

Nä.. Pengar ska man tjäna ihop på rätt sätt..

Håller helt med om att du inte förstår kryptovalutor

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Frågan är ju vad arbetskraften/datakraften för att ta fram bitcoins går till ??
Går den till något vettigt alls ??

Om datakraften gick till något liknande folding@home så skapade det iaf någonting..

Det där kan man applicera på väldigt mycket.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk

Förundras alltid över hur mycket åsikter folk som är oinsatta och inte förstår saker har. Man kan tycka att man åtminstone kunde lägga några timmar på att läsa på innan man yttrar sig men nej absolut inte, har man sett en kort artikel på aftonbladet tror man sig tydligen vara expert. Känns som det är många här som det inte finns någon anledning att diskutera med eftersom dom inte vet något om bitcoins utan bara kastar ur sig lite vad som helst. Hurr durr bitcoins är som guld och kossor fast utan värde blabla, hurr durr det är bara dom som började för 5 år sedan som kan tjäna något på mining etc etc.

Permalänk
Medlem

OKEJ GRABBAR, NU SKA NI FÅ LITE HISTORIA!

Pengar orignerade förut ifrån guld, diamanter och andra diverse värdediamanter.

Alla våra pengar idag ska teoretiskt sett kunna backas upp av ett lands resurser(guld osv:TEORETISKT:)

BItcoin och alla andra cryptovalutor har inget värde bakom sig och kommer därför aldrig ta riktigt fart, det enda bitcoins gör är att försämmra miljön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Skitdum liknelse av dig där, sorry. Eller är det en verklig fråga? I så fall så rekommenderar jag dig att gå och skvätta lite kallt vatten i ditt ansikte så du vaknar till lite. Amerikansk underättelsetjänst har inte skapat svenska kronan eller den amerikanska dollarn, det kan du läsa historieböcker för att få veta mer om.

Vad tror du själv att det har för påverkan om det nu stämmer att NSA är bakom Bitcoin?
The one with all the keys can open all the doors

Menar att valutorna oftast är öppen källkod, och allting körs som peer to peer. Vad för påverkan kan de egentligen ha som inte communityn direkt kan patcha bort?

Självklart har underrättelsetjänst lika mycket om inte mer kontroll över amerikansk dollar, att tro något annat är bara dumt.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Puttefnasket:

När vi ändå är inne på kor och guld "det verkar vara poppis" Webhallen accepterar inte var sig kor eller guld som betalningsmedel oavsett deras värde...

Kanske vi borde skriva till Webhallen att dom borde acceptera dessa "valutor" med

Mhm det är jätteroligt! Det finns dock inte så många smidiga sätt att betala med varken kor eller guld på internet. Det finns däremot för Bitcoin.

Ni som är skeptiska kan ju skita i det och hoppas att det går åt helvete, det är inte speciellt relevant egentligen. Speciellt inte när resonemangen känns hämtade från högstadiet.

Visa signatur

Permalänk

Bitcoin ÄR fiat. Banka in det i skallen. Tack.

Permalänk
Skrivet av Wasp:

OKEJ GRABBAR, NU SKA NI FÅ LITE HISTORIA!

Pengar orignerade förut ifrån guld, diamanter och andra diverse värdediamanter.

Alla våra pengar idag ska teoretiskt sett kunna backas upp av ett lands resurser(guld osv:TEORETISKT:)

BItcoin och alla andra cryptovalutor har inget värde bakom sig och kommer därför aldrig ta riktigt fart, det enda bitcoins gör är att försämmra miljön.

Förutom att i princip alla länder har övergett guldfoten idag, eller i Sveriges fall för ca 80 år sedan... Så papperspengar är just det - papper som symboliserar värde för att vi alla kommer överrens att de gör det. Såsom Bitcoins har värde för att folk anser att de har det. Att en stat tryggar värdet betyder mindre och mindre just nu då även många "välfärdsstater" håller på att skuldsätta sig upp över öronen.

Källor:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Myntfot
Finska statsskulden i realtid. Sorry, har ingen svensk variant till hands just nu: http://velkakello.fi

Undrar varför alla rage:ar över kryptovalutor, men ni slänger väl skit på folk som handlar med aktier också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Bitcoin ÄR fiat. Banka in det i skallen. Tack.

Inte enligt definitionen.

Citat:

Fiat money has been defined variously as:

• any money declared by a government to be legal tender.

• state-issued money which is neither convertible by law to any other thing, nor fixed in value in terms of any objective standard.

• money without intrinsic value.

Permalänk
Entusiast

Eller så säljer ni era bitcoins å handlar för SEK ist. Förstår inte problemet, och förstår verkligen inte varför webhallen ska behöva lägga till ett betalsystem som kommer användas av ytterst få personer.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Firkraag:

Eller så säljer ni era bitcoins å handlar för SEK ist. Förstår inte problemet, och förstår verkligen inte varför webhallen ska behöva lägga till ett betalsystem som kommer användas av ytterst få personer.

Varför inte? Om det finns köpvilja så är det ju vettigare. Och då har det inte ens tagits upp att avgifterna är lägre.

Jag som kund hade handlat för det. Jag som kund vill ha det. Varför ska de inte erbjuds det?

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av raGGGe:

Det kommer tas ut en transaktionsavgift på ett par procent så de som bistår med kraften för att beräkna alla transaktioner kommer få betalt den vägen. Så det där med att det är gratis är en sanning med modifikation. Det finns redan idag system för transaktionsavgifter inlagt.

Skrivet av Flamso:

Jag som kund hade handlat för det. Jag som kund vill ha det. Varför ska de inte erbjuds det?

Jag som kund vill handla för foton jag har tagit. De är väldigt fina och jag har fått betalt för att ta en del av dem så bevisligen har de ett värde. Varför ska de inte erbjuda ett system för det?

Fast det hade varit lite intressant om Webhallen införde ett sådant system och sedan visade hur stor försäljningen för Bitcoins var över tid. Vore lite intressant att se hur stort intresset och köpkraften är i verkligheten. För vad folk säger och vad folk gör av två rätt olika saker.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Zotamedu:

Jag som kund vill handla för foton jag har tagit. De är väldigt fina och jag har fått betalt för att ta en del av dem så bevisligen har de ett värde. Varför ska de inte erbjuda ett system för det?

Fast det hade varit lite intressant om Webhallen införde ett sådant system och sedan visade hur stor försäljningen för Bitcoins var över tid. Vore lite intressant att se hur stort intresset och köpkraften är i verkligheten. För vad folk säger och vad folk gör av två rätt olika saker.

Mhm, det är jätteroligt.

Det funkar vansinnigt bra på Humble Bundle, till exempel. Där sköts det genom Coinbase och transaktionerna går fort och ganska smärtfritt. Fördelarna är ju att JAG slipper växla BTC fram och tillbaka bara för att använda det för att betala med.

Så jag frågar igen: Varför inte?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Mhm, det är jätteroligt.

Det funkar vansinnigt bra på Humble Bundle, till exempel. Där sköts det genom Coinbase och transaktionerna går fort och ganska smärtfritt. Fördelarna är ju att JAG slipper växla BTC fram och tillbaka bara för att använda det för att betala med.

Så jag frågar igen: Varför inte?

För att det knappast är gratis, varken i pengar eller tid, för Webhallen m.fl. att start upp en sådan verksamhet samtidigt som kunderna som skulle använda systemet är ytterst få sett till helheten? Att ett företag skulle lägga ut en massa pengar på att ta emot ett fåtal betalningar från ett fåtal individer som vill kunna nyttja sina bitcoins som annars saknar värde i samhället är inte sunt. Finns väl några företag som hoppar på gimmicks så fort de dyker upp, men de flesta ser till att intäkter ska överväga utgifter.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Tommy:

För att det knappast är gratis, varken i pengar eller tid, för Webhallen m.fl. att start upp en sådan verksamhet samtidigt som kunderna som skulle använda systemet är ytterst få sett till helheten? Att ett företag skulle lägga ut en massa pengar på att ta emot ett fåtal betalningar från ett fåtal individer som vill kunna nyttja sina bitcoins som annars saknar värde i samhället är inte sunt. Finns väl några företag som hoppar på gimmicks så fort de dyker upp, men de flesta ser till att intäkter ska överväga utgifter.

Vet inte om jag skulle kalla det för "massa pengar". Men det är sunt att vänta med beslutet tills de hittat en tjänsteleverantör som är stabil. I övrigt så verkar det rätt mycket billigare än att ta emot kortbetalningar, till exempel. Och lite goodwill skadar aldrig.

Sen saknar Bitcoins inte värde i samhället heller, men du behöver inte förstå konceptet.

Visa signatur