Permalänk
Medlem

Problem med CS:GO

Hej alla dator entusiaster!
Jag sitter här med 2 skärmar, som är kopplad till min dator.

Det är tänkt att i den primära skärmen skal jag ha spelet och i den sekundära skärmen ska jag kunna surfa under tiden man spelar (död i spelet/ under väntetid på nästa runda etc).

Nu till problemet:
När jag ska surfa på min sekundära skärm t.ex. klicka runt med musen på en sida osv, så går spelet ner på den primära skärmen så man är ute på skrivbords miljön på den primära skärmen vilket är jätte irriterande.

Finns det någon lösning åt detta problemet? ifall någon kan/vet så är jag jätte tacksam för all hjälp.

Mvh, Stanikz.

Permalänk

Anledningen till detta är för att CS:GO körs i fullscreen. Ändra i inställningarna till Windowed Borderless så kommer det fungera som du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Anledningen till detta är för att CS:GO körs i fullscreen. Ändra i inställningarna till Windowed Borderless så kommer det fungera som du vill.

Tack ska du ha, men kommer detta att påverka mitt FPS i spelet? samt HZ på skärmen?

Permalänk
Skrivet av stanikz:

Tack ska du ha, men kommer detta att påverka mitt FPS i spelet? samt HZ på skärmen?

Nej det kommer inte påverka din FPS eller Hz. Det kommer dock påverka din ljusstyrka och färger i spelet eftersom den kommer använda de inställningar som du har inställt på grafikkortet och du kommer inte ha möjlighet att ändra exempelvis ljusstyrkan i spelet, utan du måste göra det via grafikkortets kontrollpanel, på skärmen eller med ett 3:e parts program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Nej det kommer inte påverka din FPS eller Hz. Det kommer dock påverka din ljusstyrka och färger i spelet eftersom den kommer använda de inställningar som du har inställt på grafikkortet och du kommer inte ha möjlighet att ändra exempelvis ljusstyrkan i spelet, utan du måste göra det via grafikkortets kontrollpanel, på skärmen eller med ett 3:e parts program.

Upplever spelet mera laggigt, precis som om musen inte hänger med när man ska dra åt med pistolen åt höger/vänster, någon slags delay verkar det som.
Men när jag ställer in på fullscreen då känns allt normalt och bra :(.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stanikz:

Upplever spelet mera laggigt, precis som om musen inte hänger med när man ska dra åt med pistolen åt höger/vänster, någon slags delay verkar det som.
Men när jag ställer in på fullscreen då känns allt normalt och bra :(.

CS har alltid haft delay på musen i windowed mode, går tyvärr inte fixa. :/

Visa signatur

Fraktfritt Inet