Fractal Design satsar på expanderbara vattenkylningssystem

Permalänk
Medlem

Jag vill lätt ha detta!!! Jag vill ha vattenkylning till både cpu och gpu på ett enkelt och bekvämt sätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zappkiller:

Jag vill lätt ha detta!!! Jag vill ha vattenkylning till både cpu och gpu på ett enkelt och bekvämt sätt!

Precis för oss som inte har tid, plats eller ork att bygga ett riktigt vattensystem.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Kul, svårt att tycka illa om FD och slutna system fyller allt en funktion.
Vågar man hoppas på Define Mini R2 också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCouchNerd:

Tror inte de har patent på det då Swiftech har en egen variant av detta som heter Apogee Drive II

Patentet kanske bara gäller för all-in-one-lösningar? Om Swiftech inte inkräktat på patentet med den där, så antar jag att inte heller Fractal Design kommer att göra det, förutsatt att de inte marknadsför den som en all-in-one kanske. Jag vet inte, jag bara gissar.

Skrivet av SanyaIV:

Antar att FD skulle kunna licensiera detta från Asetek? Eller kanske ha den i.. uhh.. vad heter det.. fuu den där som man sätter fläktarna på.. *facepalm* känner mig dum nu... Edit: Radiatorn

Jodå, det kan de helt klart göra. Det är väl Aseteks mål, för de tillverkar väl inte egna system utan licensierar ut allt, tror jag?

Skrivet av Silldro:

Undrar detsamma. Det där vattenblocket ser lite litet ut för att innehålla pumpen. Lutar åt att de gör nått liknande Antec Kühler 650 men med en Fractal Design fläkt på.

Precis. Det blir intressant att se hur de har löst det!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Patentet kanske bara gäller för all-in-one-lösningar? Om Swiftech inte inkräktat på patentet med den där, så antar jag att inte heller Fractal Design kommer att göra det, förutsatt att de inte marknadsför den som en all-in-one kanske. Jag vet inte, jag bara gissar.

Tror inte den är marknadsförd som aio, det är ju ett cpublock + pump combo så har ingen aning där hellre. Nu har ju swiftech också aio lösningar, kollade upp angående denna och det är tydligen en egen deisgnad pump, så bör inte vara några problem då med Fractal. Gissar även jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Du måste avsky när elever går och bär på sådana varje dag, rektorn.

ONT: Kul att FD kommer in i det här spåret.

Kvarsittning för dom jä-na.,.!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk

Trevligt med fler som satsar på det kombinerade. Dock vet jag inte om jag är så förtjust i den borstade aluminiumen känns som att FD bara kör på och tråkar ut alla med det. På utsidan av ett chassi så är det snyggt men i det, nja.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits