Publicera app på App Store som minderårig

Permalänk

Publicera app på App Store som minderårig

Börjar bli klar med mitt första spel för iOS, och vill lägga ut detta på app store, problemet är att jag är 17 år och för att lägga ut på App Store krävs det att man har fyllt 18. Vad är det lättaste sättet att lösa detta på? Skapa ett konto på sina föräldrar? Lägga upp en enskild firma?
Ett alternativ är ju att skriva att man är äldre, men det känns som det kan ge upphov till problem...

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av sleipner42:

Börjar bli klar med mitt första spel för iOS, och vill lägga ut detta på app store, problemet är att jag är 17 år och för att lägga ut på App Store krävs det att man har fyllt 18. Vad är det lättaste sättet att lösa detta på? Skapa ett konto på sina föräldrar? Lägga upp en enskild firma?
Ett alternativ är ju att skriva att man är äldre, men det känns som det kan ge upphov till problem...

Ljug inte om din ålder, det kan skapa väldigt stora problem och Apple kan vara nitiska med det juridiska.
Kontakta Apple och hör hur du ska göra, det är nog det bästa

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av sleipner42:

Finns två alternativ.
Det första alternativet är att vänta och fortsätta utveckla spelet. Några månaders extra utveckling är väl standard i branchen.
Det andra alternativet är att låta någon av dina föräldrar publicera spelet.

Jag skulle välja att vänta.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mb: MSI Z77A-G43 ATX | Ram: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | CPU: Intel Core i5 3450 3,1Ghz (Ivy Bridge) | Chassi: Cooler Master Elite 430 Svart | Psu: Fractal Design Integra 500W | Grafikkort: PowerColor Radeon HD7970 | Hdd: 1TB Seagate Barracuda | SSD: Samsung EVO Basic 256gb | Monitor: HP Compaq LA2306x 23'' & (random) Acer 19''
Diverse projekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten_alle:

Finns två alternativ.
Det första alternativet är att vänta och fortsätta utveckla spelet. Några månaders extra utveckling är väl standard i branchen.
Det andra alternativet är att låta någon av dina föräldrar publicera spelet.

Jag skulle välja att vänta.

Vänta? Vad hände om han fyllde 17 igår? Ska han vänta ett år till?

Nä, använd nån förälder eller kontakta Apple.

Permalänk

Tack för svaren! Min pappa har lagt upp ett konto som jag kan använda så nu är appen påvägen till app store

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX