Dell knäcker Lenovo X1 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av X1t:

Min erfarenhet är att de flesta projektorer man springer på är VGA, vart hittar du alla dessa projektorer utan vga?

Majoriteten av projektorer i mötesrum m.m. har HDMI men det är vanligt att bara VGA är framdraget för att installationen är gammal men projektorn har byts.

Kanske anledning att ha en lång HDMI kabel i väskan....

Permalänk
Medlem

Kan inte titta på filmen "The requested video is not allowed to be played in embedded players". Hittar den inte heller på youtube. Kan nån länka?

Edit: Hittade länken tidigare i tråden men videon var visst privat

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Hedersmedlem

VGA är den universella standarden för att koppla in sin bärbara till projektorn i mötesrum...

Latitude 7000-serien har släppt bort VGA så det är en HDMI och en mini-DP. För att helgardera mig så beställde jag till alla som skulle ha en sådan (7240 eller 7440) en uppsättning av mini-DP -> VGA, mini-DP -> DVI, mini-DP -> DP adaptrar.

Har stationär dator på jobbet men satt upp ett gäng av dessa laptops. Jäkligt härliga är de.
Skulle inte privat tänka mig att köpa laptop från någon konsumentinriktad tillverkare som asus, acer & samsung (har en äldre Dell latitude). Det är fler detaljer som de flesta nog inte tänker på, förutom uppenbara som att dockningsport saknas (antar jag). Men ta bara det som att konsumentserierna har idiotiska tangentbordslayouter. Själv är jag flitig användare av Home, End, Insert (nåja) och Delete och de ska vara rätt placerade (till höger om F#). Latitude-serien har de fördömligt placerade, lika så Lenovo X1 carbon såg jag. Men en google bildsök på konsumentserier (kanske även Dells vostro och XPS?) har dem endera placerade till höger om Retur i en egen kolumn (!) eller så får man använda Fn-knappen för att komma åt dessa.

Och... jag vill se den här videon som artikeln bygger på. Om någon hittat den på annat ställe så länka in här i tråden!

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

ingen som har mirror på videon?

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Irriterande att de har dolt klippet. Som ovan, har någon en mirror?

Permalänk
Medlem

Men vafan... Videon får inte bäddas in tydligen och när jag går direkt till videon via källkoden så står det att videon är privat. Varför får vi inte lov att se den längre?

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:
  • 13" laptops med 10" skärmar, för folk vill ha 3" dödyta runt skärmen.

  • Lågupplösta skärmar med sämre upplösning än 5" mobiltelefoner.

  • Optiska läsare för folk köper CD/DVD lol!

  • Mekaniska hårddiskar för alla älskar en långsam surrande, burrande dator.

  • Snålt med RAM cuz who needs multitasking in a idiocracy?

  • VGA-port för HDMI och DisplayPort finns inte.

  • USB 2.0 portar för varför hänga med i utvecklingen?

  • 2–3 cm tjock för att Barbie är för smal.

  • 2–6 kg tung för att träning är bra för musklerna!

  • Låg kvalité som knastrar och skramlar, för varför ha kvalité när man kan vara ignorant?

  • Stor, fet Dell logga med färger som bryter hårt och gärna glittrar & glänser så kunderna inte glömmer bort att det är en Dell när det blir dags för ny dator.

  • Dussintals klistermärken för alla vet att klistermärken ökar prestandan!

  • Medföljande skräpmjukvara för hur skulle folk klara sig utan 30-dagars version av Norton Antivirus?

Du lyckades iallafall få mig att skratta, min moster envisas med Dell så jag vet vad du menar.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte heller videon, någon med en annan länk?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk

Bäst att man testar detta i butiken innan man köper nästa dator

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Vilka jä*** f***** som gömmer videon på det där viset!! Vad är de rädda för? Dålig PR? Det är nog lite sent att tänka på det nu.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Hållbarhetsmässigt skulle jag kunna välja en Carbon, fick en skickad till mig med Posten en gång. Fraktsedeln var klistrad på locket och den var bara marginellt flidd i ett par hörn efter Postens hantering i 40+ mil. Bara fälla upp locket och väcka den från viloläget.

Dock går den bort då det saknas nätverksport och dockningskontakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nja

Skrivet av warh0g:

den dator är alldeles för buggy för mig. fast den har ju lite drag i sig, men släpar efter alldeles för mycket.

Permalänk
Hjälpsam

Skulle vilja se tillverkarna börja göra reklam för hur enkelt det är att rengöra deras fläktar och kylare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Hållbarhetsmässigt skulle jag kunna välja en Carbon, fick en skickad till mig med Posten en gång. Fraktsedeln var klistrad på locket och den var bara marginellt flidd i ett par hörn efter Postens hantering i 40+ mil. Bara fälla upp locket och väcka den från viloläget.

Dock går den bort då det saknas nätverksport och dockningskontakt.

Hej! Det finns väl knappast några Ultrabooks i X1:ans slimmade format med port för att docka i mekanisk sådan, OneLink-serien är ju avsedd för detta ändamål. Angående Ethernet så finns det ju en USB3.0 till RJ45-adapter tillgänglig, återigen med tunnheten i beaktande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av X1t:

Min erfarenhet är att de flesta projektorer man springer på är VGA, vart hittar du alla dessa projektorer utan vga?

För fem år sedan så var VGA vanligast, men jag tror att det ändrats de sista åren. Dels så har stora platta skärmar/TV tagit över rollen ifrån projektorer i väldigt många fall, och dels så är de flesta lite mer högupplösta projektorer anslutna med någon form av digital anslutning.

Här i Norge så är det (iaf på konsultbolag och oljebolag som jag vistas på) numera vanligast med framdragen HDMI ifrån plattskärmarna eller projektorerna. I några enstaka fall så är det DVI, VGA eller tom WiFi som gäller för att ansluta sig, men det är inte lika vanligt som HDMI.

Har man som jag (TP X1:a som i nyheten) bara miniDP så får man vackert ha med sig en rad adaptrar för att kunna ansluta sig.

Appropå gångjärnen så har jag aldrig haft problem med dem. Ser ut att vara gjorda i något annat sorts material än resten av locket (som dock är gjort i kolfiber). Kan ju absolut vara en konstruktionsmiss på ThinkPad:en, men är å andra sidan så känner jag inte att det är någon stor risk för att det skall bli något problem i verkligheten.

Sällan man får någon möjliget att trycka så skärmen vrider sig mer än 180 grader på en dator oavsett om man har den i knät eller på bordet. Lite nyfiken; har det hänt någon här nånsin?

Har nog varit lite slarvig och tappat både flera telefoner och flera datorer i golvet (en HP privat, och en ThinkPad på tidigare jobbet) som resulterat i att skärmarna spruckit, men har aldrig råkat ut för detta scenario.

Tror inte heller att jag kommer göra det då jag alltid går runt med datorn stängd (stänger alltid av automatisk standby vid lockstänging på alla mina datorer - hatar verkligen den funktionen innerligt).

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/