Blev vac bannad, anklagad för fusk...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Däremot brukar det komma i vågor och sällan bara hända enskilda personer. VAC brukar sällan banna oskyldiga men när det väl händer så bannar den listor fulla. Detta brukar också sluta med att VAC-Devs går in och tar bort Vacbans efter en snabb titt i deras loggar. Vilket inte har hänt i TS fall vilket gör det ganska suspekt.

Utan att specifikt känna till hur VAC fungerar vill jag bara inflika att detta resonemang är litet riskabelt, med tanke på hur Valve verkar hantera enskilda ärenden. Om det är en enskild person som drabbas utreds ju inte ärendet vidare, och då är det väl självklart att man sällan ser enskilda personer oskyldigförklaras. De är ju stämplade som skyldiga från början, och får inte möjlighet att motbevisa anklagelsen. Det blir därför bara när något avvikande händer, som att en hel drös med människor åker dit samtidigt för samma sak, som det upptäcks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Det kommer alltid att finnas "collateral damage" oavsett vilket system man än väljer. Även i det rättsliga systemet, tom för dödsstraffsdömda.
Dock är det förkastligt att man inte kan föra en dialog mot den som anklagar en. Den som man betalat pengar till.
Jag blir ofta anklagad för fusk av spelare i CS:GO och har aldrig i mitt liv fuskat i ett onlinespel i mitt liv. Om jag skulle bli felaktigtavstängd skulle jag föra aktivt krig mot dom på alla former på samma sätt som jag skulle göra allt för att bevisa mig oskyldig om jag felaktigen anklagad för ett brott.

För det första blir många anklagade för fusk i CS:GO hela tiden. Det är inget konstigt. Att bil VAC-bannad har INGET med att bli anklagad för fusk att göra. VAC-bannad blir man om VAC känner av fusk på datorn, eller andra program som möjligtvis kan råkas tolka som fusk.

Det enda som kan hända om många klagar på att du fuskar, är att du blir Overwatch-bannad, vilket innebär att flera människor har kollat på replays på dig spela och anser att du fuskar. Denna har inget med VAC att göra.

Blir man sedan VAC-bannad så kommer Valve aldrig att lyfta på bannen, om inte de själva har fått något stort systemfel.

Att bli VAC-bannad utan att ha fuskat är extremt svårt.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av GreenSoap:

Jag själv blev VAC bannad för att jag hostade en dedikerad mw2 server.

Samma här, ville testa på Gun Game med några kompisar och några dagar senare kom VAC-ban

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem

Har du någon form av fusk i ett av Valves spel så blir du bannad på det kontot i ALLA deras spel.
Tror verkligen inte VAC är så säkert som många påstår. En bekant blev VAC bannad för några år sedan
och jag vet att han inte hade fusk, då jag till och med var med när han fick sin ban.
Men givetvis skiter Valve i det, tycker dom är dåliga. Dom kan inte veta till 100% att den personen
fuskat om dom inte kollar, litar dom på allvar på ett automatiserat Anti-Cheat program eller struntar
dom bara i det? Inte speciellt kul för dom som lägger ett par hundra spänn och blir bannade och sedan
inte får någon förklaring eller hjälp.

Permalänk
Inaktiv

ja.. ni som tror att vac är ett mirakel program kan jag hälsa att jag använt mycket olika fusk när jag var yngre. jag har aldrig blivit bannad på något spel utom den gången jag använde något som jag såg som obetydligt, det programmet gjorde var att siktet blev en cirkel istället..
jag är inte intresserad utav otrevliga kommentarer så dom får ni gärna hålla för er själva, mitt syfte med detta är att säga att vac liksom andra "anti-cheat" system fungerar långt ifrån felfritt.
ja, jag anser att man skall bli bannad för fuskande men inte när man inte fuskat. rätt ska va rätt.
det kan nog ha blivit bättre men jag är väldigt skeptisk till att det går från att man kan använda sk "detected" fusk till att det fungerar utan något bekymmer.
som sagt försök att inte tappa temperamentet allt för mycket, jag har gått igenom denna diskussion förut och vet redan vad ni har att säga för ehm.. kärleksfulla ord?

Edit: om det är tvunget att uttrycka någon spydig kommentar så är det välkommet via PM, på så sätt ser tråden inte så tråkig ut.

Permalänk
Medlem

Sjukt roligt att läsa allas inlägg om ditt o datt.

Nått som stör mig och som fler har skrivit i sina trådar är att du är dömd utan att fått försvara dig själv, men här måste man titta sig själv i spegeln och tänka efter.
Det fuskas så SJUKT mycket och skulle Valve gå igenom alla som sa att dom inte fuskat så skulle dom vart tvungen att utöka sin personal men MASSOR.
Men en spelare jag vet som fick sitt konto kapat fick Vac-bannen lyft efter att han bevisat att han var i Sverige och den som spelat på kontot var i Europa.
Så det finns kanske saker man kan göra för att titta djupare i detta men då åter till det jag skrev, Valve vill inte anställa så många.

En sak jag läst och gjort mig less på många som även skriver här i forumet är att många är såååå snabba på att döma någon, TS kan ha fuskat eller ej det är ju bara nått han vet.

Och till TS.. varför ska du ha FPS boost ?? räcker det inte med 120pfs ? eller är du en sådan som måste ha 4-500 ?

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Har du någon form av fusk i ett av Valves spel så blir du bannad på det kontot i ALLA deras spel.
Tror verkligen inte VAC är så säkert som många påstår. En bekant blev VAC bannad för några år sedan
och jag vet att han inte hade fusk, då jag till och med var med när han fick sin ban.
Men givetvis skiter Valve i det, tycker dom är dåliga. Dom kan inte veta till 100% att den personen
fuskat om dom inte kollar, litar dom på allvar på ett automatiserat Anti-Cheat program eller struntar
dom bara i det? Inte speciellt kul för dom som lägger ett par hundra spänn och blir bannade och sedan

Snacka inte om saker du inte vet, snälla sluta sprid SKIT.
Om du blir VAC bannad så bannar den på Enginen, alltså t.ex. Soruce Engine.
Alla spel som körs med samma Engine kommer du bli bannad från.
T.ex. kan du bli bannad på 1.6 men INTE på CS:GO för att dem använder sig inte av samma Engine.
Sedan så är även VAC bans delayda, dem kommer icke direkt, detta gäller dem flesta andra Anti-Cheat med, dem delayar bansen för att kunna fånga fler fuskar så att dem som tillverkar fusken inte ska kunna stänga ner det direkt och få så få kunder som möjligt bannade.
Så om du sitter hos din kompis då han blir bannad så kanske han inte fuskar just då, men hur tusan ska du veta om han fuskade NÅGON gång under de senaste två veckorna?

Till TS.
Jag tror som många andra inte på att man bara blir bannad sådär, för mig finns det några troliga alternativ:
1. Du fuskade
2. Någon har fått tag på ditt konto, fuskat och fått dig bannad.
3. Någon annan programvara/skit på datorn räknas som fusk, även om DU kanske inte använde programmet till det.

Tror du verkligen på att du inte är skyldig så får du väl ta och gå vidare?
Hur vet jag dock inte om Steam support nu ignorerar dig.
Kontakta din Konsumentrådgivare kanske, vad vet jag

Visa signatur

| 3700X | B450 Mortar Max | 2070 Super | AX860 | GL850 & UL650 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Även jag har blivit bannad på en väns konto faktiskt, då jag slarvat bort mitt egna lösenord och ville verkligen spela. Då visade det sig vara Norton Anti-Virus som hade startat en scan och det tog inte lång tid innan jag kastades ut spelet och möttes av en ruta där man de sa att jag vart VAC bannad.

Piss system och pratade med Steam supporten i flera veckor tills jag gav upp. Nu kan Steam ta sig i rövan! Inte köpt ett enda spel därifrån sedan dess.

Skrivet av Friterad:

Man får väl inte sin ban direkt med VAC utan det är en delayed ban. Med andra ord så kan eran vän/eran väns vän fuskat och ni har bara "turen" att vara med när bannen kommer.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=138517...

Citat:

The following notification will display should you receive a VAC ban, indicating that a VAC ban is now in operation - "Your connection to this secure server has been rejected. Because of past cheating violations, you have been banned from playing on all secure services". If you receive the notification message outlined above, the VAC system has, based on its cheat signatures, detected a cheat operating on your system. As a result a VAC ban has been imposed and has come into operation to restrict you from joining VAC protected servers. It should be noted that VAC employs the use of delayed bans in order to disrupt the development process of cheats - a ban imposed today may have been the result of a cheat detected by VAC two weeks previously.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molo:

Snacka inte om saker du inte vet, snälla sluta sprid SKIT.
Om du blir VAC bannad så bannar den på Enginen, alltså t.ex. Soruce Engine.
Alla spel som körs med samma Engine kommer du bli bannad från.
T.ex. kan du bli bannad på 1.6 men INTE på CS:GO för att dem använder sig inte av samma Engine.
Sedan så är även VAC bans delayda, dem kommer icke direkt, detta gäller dem flesta andra Anti-Cheat med, dem delayar bansen för att kunna fånga fler fuskar så att dem som tillverkar fusken inte ska kunna stänga ner det direkt och få så få kunder som möjligt bannade.
Så om du sitter hos din kompis då han blir bannad så kanske han inte fuskar just då, men hur tusan ska du veta om han fuskade NÅGON gång under de senaste två veckorna?

Till TS.
Jag tror som många andra inte på att man bara blir bannad sådär, för mig finns det några troliga alternativ:
1. Du fuskade
2. Någon har fått tag på ditt konto, fuskat och fått dig bannad.
3. Någon annan programvara/skit på datorn räknas som fusk, även om DU kanske inte använde programmet till det.

Tror du verkligen på att du inte är skyldig så får du väl ta och gå vidare?
Hur vet jag dock inte om Steam support nu ignorerar dig.
Kontakta din Konsumentrådgivare kanske, vad vet jag

Sprida skit? Jag sa att du blir bannad på alla Valves spel, för att Valve har själva skrivit det, kolla upp det själv
och börja inte lacka på mig för att ha fel när jag inte alls har det.
Jag vet att det kan vara delay, dock hade han inte spelat det spelet på hur länge som helst.
Vi satt hemma hos mig och spelade, i en match så var det en fuskare och sedan lämnade vi, senare samma dag
fick han VAC ban, möjligt att det har med program att göra. Men tycker deras Anti-Cheat borde vara mycket
bättre än så för att man ska kunna lita på det, har aldrig spelat ett spel med AC som inte har massa fel i
som bannar osv även om man inte har fusk, bara för att det är Valve Anti-Cheat betyder det inte att det är felfritt precis.

Skrivet av kevve1:

Man får väl inte sin ban direkt med VAC utan det är en delayed ban. Med andra ord så kan eran vän/eran väns vän fuskat och ni har bara "turen" att vara med när bannen kommer.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=138517...

Läs ovan^

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Punkbuster är betydligt mer känsligare för tredjepartsprogram i bakgrunden. Blev kickad ett par gånger i Call of duty 2 pga. mitt antivirus men även pga. en friendapplikation i steam. VAC däremot är inte lika känslig mot dessa som det verkar däremot är anticheatet stenhård mot saker injekteras. Något säger mig att TS inte riktigt är ärlig här. VAC bannar sällan oskyldiga även om det har hänt (senast för ett halvår sedan då CS:GO spelare blev bannade trots att de var Clean däremot brukar det då bli en sk. Banwave då en massa personer blir bannade på samma gång... Detta brukar även dyka upp som en drös med trådar kort efter.. Vilket i detta fall inte har hänt) och när TS inte verkar dela kontot med någon så börjar det ringa varningsklockor. När dessutom VAC-Devs verkar ha nekat honom så lutar det ganska mycket åt att han fuskat och åkt fast.

jodå håller helt med ovan, menade dock att punktbuster kan vara lite efterblivet, men Blir man vac bannad så är det oftast en grundlig och rätt ban till 99,99999% aldrig hört något liknande om att någon skulle bli vac bannad av misstag.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Systix:

Nej jag kände flera som inte kunde spela 1.6 pga VAC bans men som hade fritt fram i dods osv. Måste varit ialf 8 år sen.

Vet själv personer som fått den briljanta iden att fuska på någon random publicserver för att sedan få en VAC ban (för snillet fick för sig att dra ner ett flera år gammalt hack från något X forum) för att sedan ha HELA sittt bibliotek VAC bannat. Allt från CS 1.6 till TF2. Detta var iof för ett antal år sedan så det kan ju ha ändrats sedan dess.

Skrivet av Genomresa:

Utan att specifikt känna till hur VAC fungerar vill jag bara inflika att detta resonemang är litet riskabelt, med tanke på hur Valve verkar hantera enskilda ärenden. Om det är en enskild person som drabbas utreds ju inte ärendet vidare, och då är det väl självklart att man sällan ser enskilda personer oskyldigförklaras. De är ju stämplade som skyldiga från början, och får inte möjlighet att motbevisa anklagelsen. Det blir därför bara när något avvikande händer, som att en hel drös med människor åker dit samtidigt för samma sak, som det upptäcks.

Har haft och göra med VAC och deras admins under många år då man hade servrar och spelade hyfsat seriöst.. Samtidigt hade man även och göra med PB admins och jag skulle säga att VAC går före ALLA DAGAR i veckan på min personliga förtroenderanking. PB admins är det ett helvete att ha och göra med om du inte får exakt rätt admin. Speciellt när man blir kickad för att deras halvtaskiga uppdatering inte klarar av att bocka av vissa saker på deras checklist. Att få en ban borttagen från PB eller få dem att göra något alls som fixar till deras halvtaskiga uppdateringar går helt enkelt inte eftersom de lyssnar inte. VAC admins verkar dock ibland lyssna på sina användare så att ge upp är ju bara kontraproduktivt.

Skrivet av Sneaky_rhino:

jodå håller helt med ovan, menade dock att punktbuster kan vara lite efterblivet, men Blir man vac bannad så är det oftast en grundlig och rätt ban till 99,99999% aldrig hört något liknande om att någon skulle bli vac bannad av misstag.

Inte direkt sant. Finns ett antal "Banwaves" som uppkommit med VAC ban som följd baserad på ett fel antingen hos checklistan i VAC eller pga. en uppdatering som börjat oskyldigt folk. Detta har nästan alltid lett till att VAC-devs har unbannat dessa. PB är bara känsligt. Däremot bannar inte PB för "violations" vanligtvis.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem

*** inlägg raderade ***

Jag har raderat några inlägg som inte tillförde något eller var off-topic. Se forumregel § 1.6.

/KimTjik

Permalänk
Skrivet av celoz:

Bra att du blev bannad, synd att du kan komma runt den genom att köpa ett nytt konto, nåja. En fuskare mindre ett litet tag.

asså det är ju inte fusk ? eller ?
man spelar ju inte för att få många kills ? utnaman kör mods som typ hide n seek , trickshoot mod , zombie med mera varför kan dem inte ta riktiga fuskare ?

Permalänk
Medlem

Min syster köpte ett source-acc när de kom, hon hade ingen dator att spela på och lösenordet var över all förmodan SÄKERT, när hennes nya dator kom och hon loggade in så vart hon vac-bannad. Hon hann inte ens spela spelet! Men det var några år sedan och systemet är nog bättre nu..

Så ni som säger att folk inte kan bli oskydligt vac-bannade har faktiskt fel..

/Kew

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Sprida skit? Jag sa att du blir bannad på alla Valves spel, för att Valve har själva skrivit det, kolla upp det själv
Jag vet att det kan vara delay, dock hade han inte spelat det spelet på hur länge som helst.
Vi satt hemma hos mig och spelade, i en match så var det en fuskare och sedan lämnade vi, senare samma dag
fick han VAC ban, möjligt att det har med program att göra. Men tycker deras Anti-Cheat borde vara mycket
bättre än så för att man ska kunna lita på det, har aldrig spelat ett spel med AC som inte har massa fel i
som bannar osv även om man inte har fusk, bara för att det är Valve Anti-Cheat betyder det inte att det är felfritt precis.

Läs ovan^

Citat:

Valve games

The Valve Anti-Cheat system is enabled for servers displaying the Secured shield logo. Using custom skins, sounds or maps and playing multi-player mods which do not modify core .EXE and .DLL files will not result in a VAC ban

Cheating in one of the following Source games will result in a VAC ban for all games in the list and your items from Team Fortress 2 will be removed except any items that have been purchased:
Counter-Strike: Source
Half-Life 2: Deathmatch
Day of Defeat: Source
Team Fortress 2

Cheating in one of the following Gold Source games will result in a VAC ban for all games in the list:
Counter-Strike
Condition Zero
Ricochet
Day of Defeat
Team Fortress Classic
Half-Life: Deathmatch
Deathmatch Classic

Note:

Excluding the games listed above, VAC bans will only apply to the game the cheat was detected in. For example, a VAC ban in Modern Warfare 2 will not affect Modern Warfare 3.

Du har inte funderat på att läsa igenom tråden innan du postar felaktigheter som fakta? Det står nämnligen på ett flertal ställen, så ja, du sprider skit.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Och sen har man sätt servar där man blir bannad för att man är svensk med. Inget konstig i detta spel, räcker att man döda en admin 2 gånger så blir man bannad från servern. kul spel.

Det är ju dock inte spelets fel, utan serveradmins som är dumma i huvudet. Idiotiska människor finns det gott om tyvärr, bara tråkigt att dom verkar ta allt personligt som admins.
En korrekt jämförelse borde väl snarare vara att man blir bannad via Punkbuster för att det rättvist ska jämföras med VAC ban, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Systix:

Du har inte funderat på att läsa igenom tråden innan du postar felaktigheter som fakta? Det står nämnligen på ett flertal ställen, så ja, du sprider skit.

Nej, det gör jag verkligen inte, sa jag att source grejen var fel?
Men senast jag läste om VAC (vilket var ett tag sedan) så stod det att blir man bannad i ett Valve spel
så blir man det i alla Valve spel (alltså INTE alla spel på steam men alla spel som Valve äger).
Du kanske borde förbättra din läsförståelse om något

Permalänk
Medlem
Skrivet av KewiinG:

Min syster köpte ett source-acc när de kom, hon hade ingen dator att spela på och lösenordet var över all förmodan SÄKERT, när hennes nya dator kom och hon loggade in så vart hon vac-bannad. Hon hann inte ens spela spelet! Men det var några år sedan och systemet är nog bättre nu..

Så ni som säger att folk inte kan bli oskydligt vac-bannade har faktiskt fel..

/Kew

Köpte hon cs source eller köpte hon ett steam konto med source på?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Fel.

Skrivet av Friterad:

Visa gärna var jag ska kolla, men du har fel.

Skrivet av Friterad:

Du kanske borde förbättra din läsförståelse om något

Återigen, fel.

VAC bannar enligt min tidigare post och så har det varit sedan innan du blev påtänkt. Fanns mängder av exempel på det när source var nytt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB

Permalänk
Medlem

Hände mig för några år sedan. Är numera bannad på alla source spel, och 1.6. Fick helt enkelt köpa nytt.

Efter veckor av tjat och långa meddelanden till supporten erkände dom att det inte fanns några bevis för att jag fuskan "vilket jag inte gjorde" och att VAC systemet ibland bannade folk som hade virus på sin dator som kunde lika en fusk program. Dock kunde dom inte ta bort bannen men fick rabatt på CS source.

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Som kör samma spelmotor. Som vi redan tagit upp tidigare i tråden.
Blir du bannad i 1.6 får du spela source, TF2 och allt sådant än fast alla dessa spel är valves.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Systix:

Fel.

Visa gärna var jag ska kolla, men du har fel.

Återigen, fel.

VAC bannar enligt min tidigare post och så har det varit sedan innan du blev påtänkt. Fanns mängder av exempel på det när source var nytt.

Skrivet av Gainsgoblin:

Som kör samma spelmotor. Som vi redan tagit upp tidigare i tråden.
Blir du bannad i 1.6 får du spela source, TF2 och allt sådant än fast alla dessa spel är valves.

Jag sa att det var ett tag sedan och dom kanske har uppdaterat texten? För innan vet jag att det stod
att fuskar man i ett Valve spel så får man ban i alla spelen. Du kan inte påstå att jag har fel och säga
att jag sprider skit, det är snarare i så fall "gammal fakta".

Permalänk
Medlem

Jag skrev inget om att du spred skit, även om du gör det då det är gammal och utdaterad information.
Vad jag vet så har man aldrig blivit bannad i ett sourcespel om man fuskade i 1.6 dock.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bullen181:

Jag blev bannad i HL2: DM för att Norton Antivirus startade en sökning medans jag spelade. VAC bannar ifall ett program startar i bakgrunden med.
Absolut alla som blir bannade fuskar inte. VAC är ett osäkert system. Därför har skaparna av t.ex. RUST skapat sitt egna skydd då VAC bannar oskyldiga. Min polare fick t.om ett nytt RUST account när han blev bannad för att han glitchat fast. Med andra ord, det är fullt möjligt att bli bannad för absolut ingenting man gjort.

Ja, för att Norton startar i bakgrunden känns som en logisk förklaring va? Om du bara visste hur många processer som körs i bakgrunden så hade du blivit mörkrädd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Att ha ett system som auto-bannar folk är galenskap. Nu vet jag inte exakt hur vac funkar men om inte en person aktivt går igenom varje acc bann för att studera exakt vad det var som triggade vac är det idioti.

Inget program är fail-proof. Inte ens något utvecklat av Valve. Just i OPs fall är det svårt att veta exakt vad som hände eftersom det inte finns några bevis. Fortfarande tycker jag att Valve ska kolla igenom varje vac bann om man skickar en förfrågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

VAC bannar bara om den upptäcker att du laddat fusk i sourcemotorn och spelat på en VACserver.
Alltså har du fuskat, kanske inte i CSGO men valfritt multiplayerspel med sourcemotorn gäller.

Overwatch kan man överklaga då det är spelarna som sköter det, spela rent istället så går det mycket bättre för dig.

Det finns andra spel som har VAC. Natural Selection 2 i Spark-motorn kommer i minne

Permalänk
Medlem

CS:GO kostar ju nu 2.99 euro så nu kommer det nog finnas en fuskare i varje game ...

så nu har du om inte annat en ny chans att köpa det billigt å se till att inte fuska igen ^^

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Läste ungefär hälften av tråden och slutade sedan, det är inte någon som kommer ihåg de felaktiga ban:sen som delades ut för flera veckor sedan? Fanns trådar på reddit där folk helt sonika laddade upp alla sina replays mm. för att bevisa att de inte fuskat. De hade inte fuskat, blivit bannat av VAC (vill jag minnas), men fick bannen upphävd. Kan inte säga säkert, men vill minnas att det var runt en eller tre stycken.

Är du oskyldig så fixa bevis och gå och klaga på rätt ställe.

Jag kanske minns fel, men det jag iaf. vet är att VAC har ett rätt bra rykte för att sätta dit fuskare och om du nu har fuskat så var det väl lika bra. Det som däremot är dåligt är att det inte visas minsta tillstymmelse till bevis.

Permalänk
Medlem

Oavsett om han har fuskat eller inte tycker jag det är konstigt att man inte får ett mer specifierat mail där man klargör varför personen blivit bannad. Om det skulle vara något sådant som att man har ett virus eller liknande som skapar detta problem, någon annan mjukvara eller dylikt så blir man ju mest troligt bannad igen när man skapar ett nytt konto.

Jag förstår att det finns så mycket fattiga människor som inte tål att förlora och måste fuska och sedan påstår att de aldrig har gjort det och gråter för support eller dylikt, men för någon som kanske blivit bannad helt ovetande måste det ju kännas otroligt jobbigt och frustrerande. Är väl dock inget som är unikt för steam kanske, men fortfarande beklagligt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Oavsett om han har fuskat eller inte tycker jag det är konstigt att man inte får ett mer specifierat mail där man klargör varför personen blivit bannad. Om det skulle vara något sådant som att man har ett virus eller liknande som skapar detta problem, någon annan mjukvara eller dylikt så blir man ju mest troligt bannad igen när man skapar ett nytt konto.

Jag förstår att det finns så mycket fattiga människor som inte tål att förlora och måste fuska och sedan påstår att de aldrig har gjort det och gråter för support eller dylikt, men för någon som kanske blivit bannad helt ovetande måste det ju kännas otroligt jobbigt och frustrerande. Är väl dock inget som är unikt för steam kanske, men fortfarande beklagligt.

Dom vill väl inte berätta vilket fusk för att försvåra för folk som gör fusken.. blir man vac bannad utan att ha fuskat vore det nog en idé att ominstallera hela datorn.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.