Permalänk
Medlem

Unranked, möter DMGs

Hallå där!

Jag och en polare som är just nu unranked (vi har ännu inte vunnit 10 matcher). Dem två första matcherna var väldigt enkel, första mötte vi ungefär silver 1-3 Så vi vann med 16-1.
Andra matchen var det ungefär densamma och vi vann med ungefär samma resultat, vi möte nova 1or.

Den tredje matchen så blev det lite tuffare men som tur var så hade vi ett bra team så vi vann den också och det visade sig sedan att dem hade två st MGE och några MG 2.

In på det fjärde gamet så mötte vi ett fullt team med DMGs och MGEs, och det gick inte så vidare så vi förlorade med 16-5...

Nu har vi förlorat två games i rad mot folk i denna rank, alltså DMG och MGE.

Det jag undrar är alltså varför vi möter folk på sån hög rank? Är det för att vi är två st som söker unranked? För så som jag minns det på mitt förra account så mötte jag max nova 4 till typ MG. Jag har alltså gjort ett nytt account enbart för att jag ska kunna spela och lära polaren, vill inte sabba min rank på mitt riktiga account.

Mvh

Visa signatur

CPU: i5 3570k @ 4.2 Mobo: ASrock z77 Extreme4 ATX GPU: GTX 680 SC HDD: 1TB Western Digital SSD: Samsung 830 128GB PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO Ram: Corsair 8GB 2x 4096MB Chassi: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Ens första 10 games möter man väl bara unranked? och sedan avgörs din rating beroende på hur det gått i gamesen.

edit: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1670063...

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5800X3D | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dulingen:

Ens första 10 games möter man väl bara unranked? och sedan avgörs din rating beroende på hur det gått i gamesen.

edit: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1670063...

Nej, man möter inte endast unranked under sina 10 första games.

Visa signatur

CPU: i5 3570k @ 4.2 Mobo: ASrock z77 Extreme4 ATX GPU: GTX 680 SC HDD: 1TB Western Digital SSD: Samsung 830 128GB PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO Ram: Corsair 8GB 2x 4096MB Chassi: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Systemet provar väl helt enkelt eran skill.
Samt kan det vara folk som spelar tillsammans med orankade osv.

Permalänk
Medlem

Du har ju hidden MMR också, precis som i alla spel.

Permalänk

Negev eco är ju uppenbarligen den ända lösningen!
Men helt seriöst, bara att härda tyvärr - din MMR går nog snart ner ska du se!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är ju det som den "prövotiden" som unranked är till för, att du ska få möta massor olika ranks så att systemet kan lägga in dig i matcher som passar din rank.

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Som ovanstående skrev ^^
Att vara unranked kan vara riktigt jobbigt om man inte nu är så bra men det är bara att spela på och vinna 10 matcher

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb