Permalänk

Vad finns det för STORA möss?

Jag köpte nyligen en Qpad 5K eftersom jag hört att den skulle vara ganska stor, men dessvärre ser den ut så här i min hand:

https://www.dropbox.com/s/2ise58whzuujxqe/2014-01-04%2001.16....

Nu undrar jag helt enkelt om det finns några schyssta möss ute på marknaden som är riktigt stora? Naturligtvis är sånt här en smaksak, och jag kommer så klart vilja känna på musen i fråga, men det vore kanon om ni kunde ge förslag på några möss som ni vet om är stora, dvs större än 5K. Förhoppningen är alltså att hitta en mus som fyller hela handen, om det nu är möjligt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D CPU-KYLARE: Arctic Liquid Freezer II 420 MODERMODEM: MAG X670E Tomahawk WIFI GPU: Sapphire Radeon RX 7900 XTX Nitro+ Vapor-X RAM: 64GB Kingston FURY Beast DDR5-6000 DIMM CL36 PSU: 1000 Watt be quiet! Straight Power 12 CHASSI: Fractal Design Meshify 2 XL HDD: Crucial T700 2TB Gen5 NVMe OS: Win 11 64bit

Permalänk
Medlem

Func ms-3 är riktigt stor.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Jävlar va stora händer du har! Qpad 5k är perfekt för mig, o jag har stora händer, du har gigantiska

Permalänk
Medlem

Func Ms-3 har jag atm, jävligt stor mus. Kanske aningen för stor för mig men borde funka för dig isåfall.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Steelseries Rival.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Vilka dasslock till labbar! 5k är för liten för tycker jag också men kör på ändå med kramp i handen
Kolla så du hittar någon längre som når ut till fingertopparna. Annars får du köpa en icke gejming mus modell hamster

Permalänk
Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Boomslang 2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Func ms-3 är riktigt stor.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Func Ms-3 har jag atm, jävligt stor mus. Kanske aningen för stor för mig men borde funka för dig isåfall.

den är ju dock gjord för folk med små händer/smala fingrar. TS fingrar kommer bara ligga ovanpå skårorna för ring- och lillfinger.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk

jag har relativt stora händer och fingrar om tyckte at func ms-3 var hemsk att använda. när fingrarma inte får plats i urgröpningarna ordentligt blir dom bara obekväma. jag använder just nu en mionix naos 5200 men den är snäppet för liten för mig och jag tror den är rätt så lik qpad-musen du har i storlek.