Här är ditt år på SweClockers!

Någon med Android som köper appar via kontantkortet?

Permalänk
Medlem

Någon med Android som köper appar via kontantkortet?

Undrar hur det funkar om man köper en andra enhet, typ en surfplatta (med enbart wifi), och kör med samma googlekonto på den.
Jag lär ju kunna ladda ner alla appar jag köpt på mobilen då, men kommer jag även kunna köpa appar direkt på plattan, och få pengar att dras från mobilens kontantkort?
Eller funkar det bara från samma enhet där SIM-kortet sitter liksom?

Någon som testat och vet hur det funkar?
Eller inte testat men ändå vet hur det funkar

EDIT: Osäker vad detta betyder...är en wifi-platta en dator eller en mobil enhet liksom?
I vilket fall så bör det ju funka att köpa och tanka hem på mobilen först, sedan ta bort, och ladda ner på plattan via wifi...om än omständigt för stora appar.

Citat:

Debitering via operatören är bara tillgängligt på mobila enheter där Google Play Store appen Google Play Butik används, inte på datorer.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

Vad jag vet kan man inte betala med SIM-kortet utan man kopplar ett Mastercard eller visa till sitt google account.

Visa signatur

GA-P55-UD3 | Intel Core i5 750 @ 4Ghz 24/7 clock med H50 | Vengeance, 8gb @ 1600Mhz | 6950 CF| M4 64gb SSD | Corsair 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik541:

Vad jag vet kan man inte betala med SIM-kortet utan man kopplar ett Mastercard eller visa till sitt google account.

Det funkar alldeles utmärkt, pengarna dras direkt från kontantkortet, och gör man återköp är de strax tillbaka där igen.
Jag trodde det framgick från min post att jag gör det, på min mobil, men frågan var om jag då även kan köpa från en surfplatta via wifi, på samma konto, och få pengar att dras från mobilen.
Eller om det är kopplat till enheten med SIM-kortet på nåt sätt när man betalar så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Pengarna dras alltid från det kortet (ej SIM-kortet utan Kontokort eller liknande) som Google kontot är kopplat till, detta oavsett vilken Android du köper från. Har du 10 enheter kopplade till samma konto (vet ej om det finns nån begränsning) kan du köpa från vilken som helst av dem och sedan installera på vilken som helst av dem förutsatt att appen stödjer enheten.

EDIT: såg nu det andra svaret och kan bara tillägga att inga personer jag känner har nåt kontantkkort kopplat till sin smartphone så jag vet inte fungerar i så fall.

Visa signatur

CPU: 9900K
GPU: RTX 4070
RAM: 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av synapz:

EDIT: såg nu det andra svaret och kan bara tillägga att inga personer jag känner har nåt kontantkkort kopplat till sin smartphone så jag vet inte fungerar i så fall.

Ok, tack, fast frågan är ju då om SIM-kortet anses vara kopplat till googlekontot eller om det bara är kopplat till mobilen...
I värsta fall kan man väl köpa och ladda ner på mobilen, deleta direkt, och sedan ladda ner det på plattan

Fast vore ju trevligt om nån här inne visste.
Med tanke på hur smidigt det är så borde ju fler än jag köpa appar från kontantkort...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASBR:

Ok, tack, fast frågan är ju då om SIM-kortet anses vara kopplat till googlekontot eller om det bara är kopplat till mobilen...
I värsta fall kan man väl köpa och ladda ner på mobilen, deleta direkt, och sedan ladda ner det på plattan

Fast vore ju trevligt om nån här inne visste.
Med tanke på hur smidigt det är så borde ju fler än jag köpa appar från kontantkort...

Det är väl bara att prova? Kostar ju inte många kronor att testa.

Visa signatur

GA-P55-UD3 | Intel Core i5 750 @ 4Ghz 24/7 clock med H50 | Vengeance, 8gb @ 1600Mhz | 6950 CF| M4 64gb SSD | Corsair 650W

Permalänk
Medlem

Jag brukar köpa appar genom mitt Telenor abonnemang. Antar att det är samma som att köpa via kontantkort. Detta kan jag bara göra med telefonen. På plattan finns det inte som betalalternativ. Men går ju som sagt utmärkt att köpa med telefonen och sedan tanka ner det på plattan

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik541:

Det är väl bara att prova? Kostar ju inte många kronor att testa.

Om jag haft en platta skulle jag givetvis testat!

Skrivet av Majkey:

Jag brukar köpa appar genom mitt Telenor abonnemang. Antar att det är samma som att köpa via kontantkort. Detta kan jag bara göra med telefonen. På plattan finns det inte som betalalternativ. Men går ju som sagt utmärkt att köpa med telefonen och sedan tanka ner det på plattan

Aha, ja det borde ju vara samma.
Ok, man får göra så då alltså ... nåväl, det är ju en nödlösning som får duga i så fall, tack så mycket för att du svarade

Visa signatur

Permalänk

Jag gör det.

Jag gör det. Har comviq och det fungerar väldigt bra bara att välja en app och köpa så dras det pengar från kontantkortet.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|