Behöver ett bra tillfälligt (2-3 månader) Internet utan bindningstid (Mobilt bredband)

Permalänk
Medlem

Behöver ett bra tillfälligt (2-3 månader) Internet utan bindningstid (Mobilt bredband)

Pga att företaget som ska ordna fiber till vårt radhus strular och ett missförstånd med uppsägningstid av vårt usla ADSL så är vi nu om 4-5 dagar utan Internet hemma. Gissar att det bör bli klart med fiber hos oss till sommaren och behöver därför nu ett tillfälligt Internet utan dyra kostnader för router, modem mm och bindningstid. Vanlig surf går ju att klara sig på via mobilen men eftersom jag själv vill kunna se fotboll på Viaplay och grabben ju gärna surfar runt lite på youtube så försvårar detta ju med tanke på begränsningarna som de mobila bredbanden innehåller.

Har kikat lite på Comviq 4 G där det är en engångsavgift på 495 kr och sedan 200 kr/mån men tyvärr för endast 10 Gb surf som lär försvinna fort väl?

Tele2 ska ringa upp mig och de har ju 4G med 60 Gb surf för 395 kr/månaden. Haken då är ju om jag tar utan bindningstid att jag kanske måste köpa en router eller usb modem. Har en trådlös Router D Link Dir-655 men vet ej om den fungerar ihop med Tele 2 mobila bredband? Googlade lite och lät som det kan innebära stora problem.

Någon som har tips på ett tillfälligt bra Internet utan bindningstid/merkostnader, gärna som passar med vår D-Link router så vi kan surfa på Ipad och datorer i hemmet?

(Vill som sagt kunna se fotboll på Viaplay mm men kan under denna tid skippa vardagssurf på youtube o se streamade tv-serier mm)

Visa signatur

Jack71

Permalänk
Medlem

wifog + någon gammal mobil som pallar att köra tethering?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Har läst lite om wifog men frågan är ju hur det blir att kika på fotboll på Viaplay med denna tjänst?

Visa signatur

Jack71

Permalänk
Medlem
Skrivet av jack71:

Har läst lite om wifog men frågan är ju hur det blir att kika på fotboll på Viaplay med denna tjänst?

kolla upp det, det är ju som sagt gratis

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.