Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Extern skärm till laptop, upptäcks om och om igen, Windows 7. Stänga av?!

Permalänk
Medlem

Extern skärm till laptop, upptäcks om och om igen, Windows 7. Stänga av?!

God fredagskväll på er alla glada sweclockare.

Jag ledsnade på att sitta och stirra in i min 15" laptop, så kopplade in min lite större 19" CRT, vilket går alldeles utmärkt, DOCK "upptäcker" windows skärmen om och om igen, med det klassiska windows 7 Auto-detect-ljudet. Det där klassiska ljudet när du stoppar in något i ett uttag.
Skärmen fungerar precis som den ska, men det där ljudet kommer igen och igen och igen. Ingen skillnad på någonting alls, förutom att windows "upptäcker" skärmen via ljudet.
Jag har googlat som en galning, jag har testat att endast låta den externa skärmen vara på. Ingenting gör att det där ljudet slutar och det börjar bli sjukt påfrestande.
Så vad jag vill veta är vad problemet är, varför beter sig windows på detta vis?
Och om ni inte vet, hur stänger man av det "auto-detect"-ljudet?
Tack för snabba svar.

Permalänk
Medlem

Upptäckte även nu, att om jag har laptopens lock öppet, går det några minuter bara tills den externa skärmen stängs av och sen håller datorn på och detectar/undetectar den externa skärmen. Under denna tid blinkar då laptopens skärm till när den detectar och undetectar.

Permalänk
Medlem

Kansketrasig kabel/adapter eller port som dom kopplat till. Ta lossa dom från datorn och skärmen så du kan kolla upp dom efter skador, böjda pinnar mm.

Testa skärmen och kabeln med en annan dator.
Låna annan kabel och skärm och testa.

Permalänk
Medlem

Löste inte problemet, men lyckades "ignorera" det. Raderade kort och gott alla windowsljudfiler. En riktig fullösning, men blev tokig på att datorn höll på som den gjorde då den externa skärmen fungerar som den ska sålänge locket på laptopen är stängd.