Problem att skruva dit GPU?

Permalänk
Inaktiv

Problem att skruva dit GPU?

Jag har Chassit Corsair 900D och två stycken EVGA GTX 780 Ti och jag kan inte skruva fast dem. Halva hålet täcks och jag kan inte trycka kortet längre in, utan den sitter i slotten som den.väldigt irriterande. Något jag missat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon217966:

Jag har Chassit Corsair 900D och två stycken EVGA GTX 780 Ti och jag kan inte skruva fast dem. Halva hålet täcks och jag kan inte trycka kortet längre in, utan den sitter i slotten som den.väldigt irriterande. Något jag missat?

Skickades från m.sweclockers.com

ja. du försöker beskriva en bild. ta ett antal bilder, några så man ser allt & några bilder närmare så man förstår något

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217966:

Jag har Chassit Corsair 900D och två stycken EVGA GTX 780 Ti och jag kan inte skruva fast dem. Halva hålet täcks och jag kan inte trycka kortet längre in, utan den sitter i slotten som den.väldigt irriterande. Något jag missat?

Skickades från m.sweclockers.com

Väldigt knapphändig information. Komplettera gärna din beskrivning (moderkortsmodell m.m.) och/eller bifoga bilder.

Permalänk
Medlem

Och starta gärna inte flera likadana trådar.
Du får, som du säkert märkt, samma svar.

Bifoga en bild så kan vi säkert hjälpa dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-- Arkade --

Permalänk
Medlem

Moderkortsdistanser monterade?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Plocka ur grafikkorten och eventuellt andra instickskort som kan vara i vägen. Tryck sedan till baksidan på chassit. Därefter brukar det passa.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Moderator
Forumledare

*Trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist. Jag hoppas att du har förståelse för detta. Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

moderkortet kanske sitter 2 mm fel. Lossa lite på moderkortsskruvarna, sätt i grafikkortet, skruva åt allt igen.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

moderkortet kanske sitter 2 mm fel. Lossa lite på moderkortsskruvarna, sätt i grafikkortet, skruva åt allt igen.

Skulle gissa att moderkortsdistanser inte är monterade. Detta gör att instickskort inte går att trycka fast ordentligt och att monteringshålen inte passar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Finns en chans att denna del bottnar i chassit. Kontrollera!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt hur du menar men på 900D får man väl ett extra verktyg för att kunna skruva i grafikkort?
Kanske är helt ut och cyklar
Lycka till iaf!

Visa signatur

Båtbyggare med mera.