Permalänk
Medlem

Kontroll av ny dator

Hej jag har planerat att köpa en ny dator, den kommer att användas till spel, redigering och annat normalt datoranvändande.
Budget är relativt obestämd men jag tänkte hålla mig mellan 15-20 k.

Detta är det förslag jag har tagit fram och jag vill bara höra om någon har något att invända?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/6652676/2014-04-07

Processorkylare kommer att köpas separat och finns därför inte med i paketet.

Permalänk

Glömt CPU-kylare? Du har med ett mountingkit men ingen kylare.

Om du har 20k kan du ju alltid pröjsa lite mer pengar för att få en GTX 780 Ti om du vill, men vet inte riktigt om du behöver prestandan.

Tänker du lagra mycket data? I så fall tycker jag du borde lägga in en hårddisk för att komplettera din SSD, jag tror inte 250gb räcker så långt om du ska installera massa spel och program på den, de tar ju rätt mycket plats nuförtiden, och om du dessutom ska lagra det du redigerat behövs ju ännu mer plats. Satsa på den här tycker jag.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4.5 GHz - GPU: ASUS GeForce GTX 660 Ti 3GB - MB: ASUS Z87-K - HDD: 1TB Seagate SSHD + 120GB SSD - Chassi: Corsair Obsidian 550D - RAM: G.Skill Ares 16GB @ 1600 MHz

Permalänk

Kan även vara värt att lägga till 1000 kr för en 500 GB SSD. Ser bra ut annars.

Visa signatur

Bästa färdigbyggda stationära gamingdatorn under 10000 kr? http://www.agumagamingdator.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exapoke:

Glömt CPU-kylare? Du har med ett mountingkit men ingen kylare.

Om du har 20k kan du ju alltid pröjsa lite mer pengar för att få en GTX 780 Ti om du vill, men vet inte riktigt om du behöver prestandan.

Tänker du lagra mycket data? I så fall tycker jag du borde lägga in en hårddisk för att komplettera din SSD, jag tror inte 250gb räcker så långt om du ska installera massa spel och program på den, de tar ju rätt mycket plats nuförtiden, och om du dessutom ska lagra det du redigerat behövs ju ännu mer plats. Satsa på den här tycker jag.

Processorkylare köper jag separat, nämnde det längst ned i inlägget.

Känner inte riktigt att 780 Ti är värt de extra pengarna, tror jag klarar mig bra på ett vanligt 780.

Glömde nämna att jag redan har en lagringsdisk på 1 tb så det löser jag.