Jag står inför valet av dator! Har kikat runt lite innan har gjort ett paket på inet.se
Datorn ska huvudsakligen används till att spela med och jag kommer att vilja spela spel som watch dogs, Witcher 2 och 3. Alltså ganska krävande på antingen high eller ultra. Helst ska datorn vara då liten som möjligt.
Jag har en hemma, men hade faktiskt glömt att ta med en. Så tack så mycket Annars har du tips på bra processor kylare och nätagg som går bra i mindredator? Så skulle jag vara jättetacksam. Väldigt sugen på att beställa så snart som möjligt, hur stor skillnad kommer det vara på haswell refresh? det är ju inte alltför långt kvar till 2 juni.
Jag har en hemma, men hade faktiskt glömt att ta med en. Så tack så mycket Annars har du tips på bra processor kylare och nätagg som går bra i mindredator? Så skulle jag vara jättetacksam. Väldigt sugen på att beställa så snart som möjligt, hur stor skillnad kommer det vara på haswell refresh? det är ju inte alltför långt kvar till 2 juni.
Jag har ett prodigy M, och om man inte kör med bracket för montering av hårddisk horisontell så går det in nästan vilken tornkylare som helst. Min är 165mm hög, Thermalright Hr-02, men den finns tyvärr inte att köpa i Sverige längre.
Jag har liknande komponenter i det chassit utan problem. Tror att mina grejer står i signaturen, men i skrivande stund ser jag den inte. Jag har iaf ett 7950, en hyper 212-fläkt, en ssd och två 3,5tumsdiskar utan problem. Håller sig tyst och sval även vid spelande.
Har plockat bort bracketen för montering av diskar och har dem i botten istället. Har även satt panelen med knapparna upp och ner på vänster sida så det inte drar sladdar rakt igenom chassit, och man får knapparna på rätt sida om man har datorn till höger om sig. Jag har inte gjort en undersökning, men jag gissar att de flesta har datorn till höger i någon mån.
edit: sket i cd-läsare också, pulade in sladda där. Det blir rätt tight annars.
De mAtx chassin jag byggt i är fractal arc mini, silverstone tj08-e och silverstone sg09b. Alla tre var bra kvalite, sg09b var lite mindre (yttermått) vilket jag gillade dock lite mer omständigt att montera. Ifall du vill kolla på alternativ.
Läst allas kommentarar och kikat runt lite på forumet och tänkte göra på detta, : http://www.inet.se/kundvagn/visa/6727178/2014-05-05.
Men vill gärna bara ha en extra koll innan jag drar iväg en beställning. Är det ngt som skulle kunna tweekas eller liknande.
Tacksamma för många och alla svar hitills iaf
Läst allas kommentarar och kikat runt lite på forumet och tänkte göra på detta, : http://www.inet.se/kundvagn/visa/6727178/2014-05-05.
Men vill gärna bara ha en extra koll innan jag drar iväg en beställning. Är det ngt som skulle kunna tweekas eller liknande.
Tacksamma för många och alla svar hitills iaf