Avskalad webbläsare?

Permalänk
Medlem

Avskalad webbläsare?

Finns det någon avskalad webbläsare för jag är trött på rutor som dyker upp med frågor och saker som förhindrar eller sinkar ner webbsurfningen?

Permalänk
Medlem

SRWare Iron är typ en bantad version av Chrome, rekommenderar den starkt. Den är väldigt rapp, och alla addons för Chrome funkar även i denna. SRWare Iron + Adblock, och du är klar.

http://www.srware.net/en/software_srware_iron.php

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Ska testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av pgu579:

Ska testa

Återkom gärna med vad du tycker. Det verkar inte finnas mycket hype runt denna webbläsaren, men den är lätt det bästa enligt mig, från riktiga datorer till små, svaga trästumpar.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Är inte chrome ganska avskalat redan?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Är inte chrome ganska avskalat redan?

Iron plockar bort mycket av det reklamrelaterade tramset som Google smyger in i bakgrunden.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pgu579:

Finns det någon avskalad webbläsare för jag är trött på rutor som dyker upp med frågor och saker som förhindrar eller sinkar ner webbsurfningen?

Vad kör du för webläsare nu? Och vad är det för rutor med frågor som dyker upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Iron plockar bort mycket av det reklamrelaterade tramset som Google smyger in i bakgrunden.

Vad är det för reklam? aldrig sett någon reklam i chrome.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Vad är det för reklam? aldrig sett någon reklam i chrome.

Samma här. Har kört Chrome i många år och aldrig sett nån reklam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Iron plockar bort mycket av det reklamrelaterade tramset som Google smyger in i bakgrunden.

Ifall du ser reklam som "Google" smyger in så har du med störst sannolikhet virus

Permalänk
Avstängd

Chrome är ju så pass avskalat att man måste installera tillägg för att uppnå normal funktionalitet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Opera 12.17 is the shait!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Rekordmedlem

Har du adware i datorn eller vad är det du grågar om ? Webläsarna i sig själva brukar bara fråga en gång om inställningar och sedan är det klart om du svarar och så gör ju alla webläsasrna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Datanisse:

Opera 12.17 is the shait!

Jag har kört opera så länge jag kan minnas...bytte till Chrome nu när norrmännen helt tappat greppet om sin webbläsare och förstört den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Vad kör du för webläsare nu? Och vad är det för rutor med frågor som dyker upp?

MEST mozilla firefox sen ie var det tills idag.

Jag fråga för internet har börja gå så trögt. De verkar gå snabbare med Iron

Med vad kollar man virus idag ? Jag har AVAST men kör jag hela systemet så låser sig datorn.

MER text
Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Vad är det för reklam? aldrig sett någon reklam i chrome.

Skrivet av niclasc:

Samma här. Har kört Chrome i många år och aldrig sett nån reklam

Skrivet av iSw3de:

Ifall du ser reklam som "Google" smyger in så har du med störst sannolikhet virus

Med standardinställningar skickar Chrome personlig data i bakgrunden till Google: https://support.google.com/chrome/answer/114836?hl=en

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pgu579:

MEST mozilla firefox sen ie var det tills idag.

Jag fråga för internet har börja gå så trögt. De verkar gå snabbare med Iron

Med vad kollar man virus idag ? Jag har AVAST men kör jag hela systemet så låser sig datorn.

Då verkar din OS-installation inte riktigt ren. Kör med MBAM och kolla av hela burken med denna.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag gör de.

Permalänk
Medlem

Vilken version av MBM kör ni?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pgu579:

Vilken version av MBM kör ni?

Jag kör den senaste "vanliga gratisversionen". Dvs v1.75.0.1300

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Jag kör den senaste "vanliga gratisversionen". Dvs v1.75.0.1300

Var hittar jag den?

jag kör nu 2.0.1 1004

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pgu579:

Var hittar jag den?

jag kör nu 2.0.1 1004

Tja du har nog en ännu senare/ste så kör på den. Jag har inte uppdaterat mer än databasen på min.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Denna tar så länge på sig att skanna... minns att dom äldre "gick" snabbare men jag låter den gå.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pgu579:

Denna tar så länge på sig att skanna... minns att dom äldre "gick" snabbare men jag låter den gå.

Antagligen för att det inte var lika mycket att söka efter.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ska man städa datorn i vanligt läge eller felsäkert läge utan nätverk?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av pgu579:

Ska man städa datorn i vanligt läge eller felsäkert läge utan nätverk?

Det beror på, felsäkert läge startar utan att ladda en massa saker vilket innebär både för och nackdelar beroende på vad som hänt och om du ev skulle behöva nätverk för ev uppdateringar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det beror på, felsäkert läge startar utan att ladda en massa saker vilket innebär både för och nackdelar beroende på vad som hänt och om du ev skulle behöva nätverk för ev uppdateringar.

När jag körde MBM i felsäkert läge utan nätverk så kunde den skanna klart och hittade skräp som jag tog bort sen testa jag köra mbm i vanligt läge men den klara inte av att komma igenom hela skanningen fast jag tagit bort skräp.

Jag vill helst inte formatera.

Finns guide för hur man gör och vilka program man ska använda?

Körde även AVAST men den låste datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pgu579:

När jag körde MBM i felsäkert läge utan nätverk så kunde den skanna klart och hittade skräp som jag tog bort sen testa jag köra mbm i vanligt läge men den klara inte av att komma igenom hela skanningen fast jag tagit bort skräp.

Jag vill helst inte formatera.

Finns guide för hur man gör och vilka program man ska använda?

Körde även AVAST men den låste datorn.

Låter som ditt minsta problem är en annan webbläsare, om din dator låser sig helt för att du kör en antivirus koll så har du ju antingen något skumt på din dator eller så är den så pass slö och gammal att den inte orkar.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av pgu579:

När jag körde MBM i felsäkert läge utan nätverk så kunde den skanna klart och hittade skräp som jag tog bort sen testa jag köra mbm i vanligt läge men den klara inte av att komma igenom hela skanningen fast jag tagit bort skräp.

Jag vill helst inte formatera.

Finns guide för hur man gör och vilka program man ska använda?

Körde även AVAST men den låste datorn.

Om du inte kommer igenom en scanning så kanske du måste starta från en annan installation, dvs boota från skiva/usb eller koppla in disken i en annan dator och starta genomsökningen från den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.