Matchmaking, vad tycker ni?
Q. Should I avoid partying with lower skilled friends because they will hurt my rating?
A. No. Firstly, the matchmaking system will take your lower-skilled friend into consideration when finding a match. And second, the system makes a prediction about how well each team member will perform in a match. So losing a match with a lower skilled player on your team is not likely to significantly impact your Skill Group. If you always play your best then your Skill Group will provide you with well matched teammates and opponents.
Detta är vad spelet säger, men det stämmer inte alls. Jag brukar köra med mina kompisar som är runt nova 3/4, och ak. Själv är jag DMG. Jag bryr mig inte så mycket om rank, men tycker det är jävligt tråkigt med tanke på att vi alltid förlorar p.g.a vi möter spelare som mina kompisar inte klarar av att hantera.
Ex 1) vårt lag har följande rank: DMG, Dubbel AK, Nova 3. Vad får vi för 2 andra? Jo, vi får en Nova 2 och en AK. Deras lag? Alla är Dubbel ak. Nice,
Ex 2) Vårt lag, samma som förra men med en till Nova 4. Vi får en Ak till på vårat lag. Deras lag? Ännu en gång Dubbel AK:s och AKs.
Detta scenario upprepas varje match och vare match förlorar vi.
Vet inte riktigt hur deras matchmaking ser ut, men det värkar som om det inte spelar någon roll hur låg rank ens kompis har, motsatta lagets rank är oftast en eller två mindre än min egen och ca 2-4 steg högre än mina kompisars. Det väldigt tufft att möta det för dem och att spela tillsammans är inte lika kul då vi aldrig vinner. Upplever ni samma problem?