Permalänk

Blåskärm på grund av hårddiskproblem

Hej,

Har fått problem med min dator som har börjat på blåskärmar. Det började med en blåskärm för en vecka sedan, när jag startade om datorn hade jag helt plötsligt 2 versioner av Win7 installerade i dualboot, trots att jag inte installerat den andra. Den uppstod efter/under blåskärmen. Sedan dess har blåskärmarna ökat i frekvens. Ibland när datorn startas om står det att den inte kan hitta bootfilerna och att jag behöver reparera win7, men vid ännu en omstart fungerar det.

Jag har även blivit av med mina inställningar i Chrome då datorn sa att de var korrupta.

Jag har kört både CrystalDiscInfo och Western Digital LifeGuard Diagnostics. CrystalDiscInfo sa att min SSD var i gott skick och WD säger att en del sektorer är "dåliga" men kan repareras. Det är en Corsair Nova 128GB jag har haft i tre år. Jag har använt den som systemdisk under hela tiden, men har skrivit kanske 1TB data utöver systemet i form av spel och liknande.

Är det dags för en ny SSD eller kommer det att lösa sig med en ny windows installation?

Mvh,
Fritjof

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem