Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Skapa spelapplikationer till smartphones och surfplattor

Permalänk

Skapa spelapplikationer till smartphones och surfplattor

Hej jag vet inte om jag är i rätt del av forumet nu men vi testar!

Jag är iintresserad av att lära mig att skapa spelapplikationer till Android och ios. Möjligvis andra sorters applikationer också.

Min fråga är - hur går jag till väga? Allt ifrån skapande, program och hur man lägger upp en färdig applikation efteråt.

Jag har googlat lite men eftersom jag inte vet riktigt vad jag ska söka på så blir resultatet därefter

Tack på förhand, Tony

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jansson200:

Hej jag vet inte om jag är i rätt del av forumet nu men vi testar!

Jag är iintresserad av att lära mig att skapa spelapplikationer till Android och ios. Möjligvis andra sorters applikationer också.

Min fråga är - hur går jag till väga? Allt ifrån skapande, program och hur man lägger upp en färdig applikation efteråt.

Jag har googlat lite men eftersom jag inte vet riktigt vad jag ska söka på så blir resultatet därefter

Tack på förhand, Tony

För Android behöver du en Android utvecklingsmiljö: kika här
För iPhone behöver du en iOS utvecklingsmiljö: kika här

All information hur man går till väga för att skapa sina appar, publicera dom m.m. finns på sidorna jag länkat in.

Visa signatur

-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Skrivet av dopedog:

För Android behöver du en Android utvecklingsmiljö: kika här
För iPhone behöver du en iOS utvecklingsmiljö: kika här

All information hur man går till väga för att skapa sina appar, publicera dom m.m. finns på sidorna jag länkat in.

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

http://www.kilobolt.com/zombie-bird-tutorial-flappy-bird-rema...

Där har du en bra guide som stegar igenom hur man gör ett ganska enkelt "Flappy Birds"-spel. Följer guiden själv(snart klar med den) och tycker den beskriver väldigt bra.

Permalänk
Skrivet av Snickern:

http://www.kilobolt.com/zombie-bird-tutorial-flappy-bird-rema...

Där har du en bra guide som stegar igenom hur man gör ett ganska enkelt "Flappy Birds"-spel. Följer guiden själv(snart klar med den) och tycker den beskriver väldigt bra.

Tack!

Permalänk
Medlem

Här är allt du behöver:

http://libgdx.badlogicgames.com/index.html

Du programmerar i Java, o du programmerar samtidigt till alla platformar. Enkelt. Finns många guider på youtube o annat.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite:)

Jag har programmerat som en dåre i C++ och behärskar det bra.
(Har bland annat utvecklat crazy cubes, som finns i " appar skapade av sweclockers bla bla.)

Har pillat lite på java förut och tyckte det var ganska likt.

Ialf. Hur svårt tror ni det är att gå över från Cpp till att utveckla appar för android. Antar att man utvecklar huvudsakligen i java?

Vh

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Skrivet av martin_cs:

Lånar tråden lite:)

Jag har programmerat som en dåre i C++ och behärskar det bra.
(Har bland annat utvecklat crazy cubes, som finns i " appar skapade av sweclockers bla bla.)

Har pillat lite på java förut och tyckte det var ganska likt.

Ialf. Hur svårt tror ni det är att gå över från Cpp till att utveckla appar för android. Antar att man utvecklar huvudsakligen i java?

Vh

Det går nog ganska smärtfritt att gå från C++ till Java. Det som tar längst tid är att lära sig att använda de Android specifika sakerna som Intents, Activity, Services och Content Providers etc tillsammans med API:erna.

Visa signatur

The Programmer