Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat. Eventuellt kan du gör en lucka under MB ifall du vill byta kylare utan att plocka bort allt.

Kul ide!

Emil

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt databord! Bra jobbat!

Har själv börjat planera ett byggprojekt men i mindre format men fortfarande i ATX storleken. Det svåra tycket jag är att få allt tätt och hur man ska få till det med fläktfilterna så det är lätt att rengöra dem. Har du några skisser eller ritningar på hur du tänkte, skulle vara trevligt att se

Lycka till du är nästan i mål

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

Ser väldigt intressant ut, hade inte tvekat på att köpa ett sånt bord för att sedan själv kunna montera på komponenter.
Försök göra en lucka som på en kista så att du kan snabbt öppna luckan istället för att plocka isär bordet.

Annars är detta ett 5 av 5 projekt!

Permalänk
Medlem

Ett tips jag tänkte på.

fräs ner en kant på hålet till datorn och sedan lägger du i plexi sedan skaffa någon snygg trälist som är tunn runt.

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Medlem
Skrivet av cads:

Riktigt trevligt databord! Bra jobbat!

Har själv börjat planera ett byggprojekt men i mindre format men fortfarande i ATX storleken. Det svåra tycket jag är att få allt tätt och hur man ska få till det med fläktfilterna så det är lätt att rengöra dem. Har du några skisser eller ritningar på hur du tänkte, skulle vara trevligt att se

Lycka till du är nästan i mål

Jag har inte ritnigar/skisser jag har bara byggt och planerat under byggets gång :D. Jag har limmat och skruvat fast alla träbitar sen så skall jag lägga en gummilist som kommer under bordsskivan så att det blir tätt och fläktfilterna kommer jag att lägga fast med magnet tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Ett tips jag tänkte på.

fräs ner en kant på hålet till datorn och sedan lägger du i plexi sedan skaffa någon snygg trälist som är tunn runt.

Jag har lackat bordsskivan och så har jag lagt lister runt hålet så att plex glaset blir jämnt med bordsskivan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qade:

Jag har inte ritnigar/skisser jag har bara byggt och planerat under byggets gång :D. Jag har limmat och skruvat fast alla träbitar sen så skall jag lägga en gummilist som kommer under bordsskivan så att det blir tätt och fläktfilterna kommer jag att lägga fast med magnet tror jag

Aha låter lovande! Kör järnet

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

Jättefint! Det här är ju bättre än de lösningar som finns att köpa då du har en "urgröpning" där man ska ha benen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Riktigt kul bygge! nästa steg borde va att sätta skärmen på en arm eller liknande på baksidan så den "flyger"

Visa signatur

Nya Datorn:M/B:ASUS B550-F|CPU:AMD Ryzen 9|RAM 64GB|Disk:2x1TB M.2|GPU:Radeon 5500xt 8GB|Chassie:Fractal Design Define R7|Skärm:48"4K LG|
Server:M/B:Asus M4N78 SE|GPU:GF8600GT|CPU:AMD Phenom2 X4 2.8Ghz|RAM:8Gb|B]SSD[/B]:Corsair Force 3 120GB|Chassie:Fractal Design Define R2|
HTPC:M/B:MSI 880gma-e45|GPU:ASUS Radeon HD 7770|CPU:AMD Athlon2 X6 3,2Ghz|RAM:Corsair XMS3 12GB|SSD:OCZ 64gb|OD:Samsung Bluray|Chassie:Chieftec Hi-Fi HM-02SL

Permalänk

Riktigt najs!

Visa signatur

Chassi: Fractal design r2 PSU: 850W CPU: Intel I5-2500k @ 3,3Ghz GPU: Asus GeForce GTX 560 RAM: Kingston 8Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 1TB OS: Win7

Permalänk
Medlem

Tjusigt!
Får du några vibrationer via bordet från datorn? Ser inte på bilderna om du har ljudisolerat och dämpning någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Tjusigt!
Får du några vibrationer via bordet från datorn? Ser inte på bilderna om du har ljudisolerat och dämpning någonstans.

Jag har ingen ljudisolering eller dämpning men jag får inga vibrationer från datorn

Permalänk
Avstängd

Häftigt! 4 brödrostar av 5 möjliga :-)

Vilka ben! Rejäla saker att ta i må jag säga!
Skämt åsido, du skriver att du inte är någon snickare och att det inte är perfekt - det gör väl inget? I den bästa av världar är inget 100%. Jag är imponerad av ditt arbete. På bilderna kunde man se bygget från början till slut. Bildbeskrivningar hade varit bra dock. Jag blev inspirerad av ditt bygge. Jag är utbildad möbelsnickare på gymnasienivå så jag är intresserad av att veta vilka "moment" under byggprocessen som var svårast? Avslutningsvis vill jag bara säga hur glad jag blir av medlemmar här på SweClockers som tillverkar/modifierar exempelvis möbler för att bättre passa användarens önskemål. Hantverk är fint!

Keep up the good work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hokulv:

Vilka ben! Rejäla saker att ta i må jag säga!
Skämt åsido, du skriver att du inte är någon snickare och att det inte är perfekt - det gör väl inget? I den bästa av världar är inget 100%. Jag är imponerad av ditt arbete. På bilderna kunde man se bygget från början till slut. Bildbeskrivningar hade varit bra dock. Jag blev inspirerad av ditt bygge. Jag är utbildad möbelsnickare på gymnasienivå så jag är intresserad av att veta vilka "moment" under byggprocessen som var svårast? Avslutningsvis vill jag bara säga hur glad jag blir av medlemmar här på SweClockers som tillverkar/modifierar exempelvis möbler för att bättre passa användarens önskemål. Hantverk är fint!

Keep up the good work!

Ja benen är lite stora dom är 70x70mm men bigger is better Det svåraste var nog att få allting att bli stabilt & hållbart skulle jag säga. Men allting har lyckats på första försöket så jag kommer inte på nånting som har varit svårt

Permalänk

>prochekt

Projekt. Jag lovar att det finns ett inverterat förhållande mellan datorkunnighet och grammatik på sweclockers.

Permalänk
Medlem

Kul projekt, ser bra ut!

Själv är jag bra sugen att bygga ett eget chassi till en HTPC jag tänkt införskaffa så småningom, detta gav mig lite inspiration att sätta igång!

Har du några nya projekt på gång?

Visa signatur

Monitor: C49RG90S CPU: i9-10900K GPU: GTX 3080

Permalänk

Riktigt riktigt snyggt, imponerad!

Visa signatur

MB: ASUS TUF X670E-PLUS GAMING | CPU: AMD Ryzen 9 7900X3D | COOLING : Arctic Liquid Freezer II 240 | RAM: Kingston 64GB | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: MSI RTX4070 Ventus 12GB | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: BenQ SW271 | CHASSI: Fractal Design Meshify 2 Compact | OS: Win11

Permalänk
Medlem

Tja, har du mått och så till denna?

Visa signatur

CPU: Intel I5 4690k OC: 4.6 GHz
GPU: AMD sapphire TRI-X 290 4GB 3 st Benq monitors i Eyeinfinity
Moderkort: MSI Z97m
Ram: 8GB corsair 2133Mhz
SSD: Intel 520 240GB