Permalänk
Medlem

Cs go lagg

Hej!

Jo började nyss spela cs go och tycker det är riktigt roligt men en sak som jag stör mig något fruktansvärt mycket på är att efter en stund spelandes kanske i slutet av första matchen eller tidigare/senare så fryser det till och jag kan inte röra mig eller byta vapen. Ingenting kan jag då göra. När det väl börjat så fortsätter det med jämna mellan rum. Sedan när jag lagget släpper så kan jag börja på ett annat ställe eller så kan ronden vara slut. Riktigt frustrerande och förstår mig inte på varför. Har en nyköpt dator som borde klara detta galant. Kan det ha och göra med internet? Men kan spela cod på ps3 utan lagg osv.
Dator specs:
i5 processor
NVIDIA Geforce GTX760
8 gb ram.

Tackar ja till all hjälp som jag kan få!

Mvh, William

Permalänk
Medlem
Skrivet av wpwillep:

Hej!

Jo började nyss spela cs go och tycker det är riktigt roligt men en sak som jag stör mig något fruktansvärt mycket på är att efter en stund spelandes kanske i slutet av första matchen eller tidigare/senare så fryser det till och jag kan inte röra mig eller byta vapen. Ingenting kan jag då göra. När det väl börjat så fortsätter det med jämna mellan rum. Sedan när jag lagget släpper så kan jag börja på ett annat ställe eller så kan ronden vara slut. Riktigt frustrerande och förstår mig inte på varför. Har en nyköpt dator som borde klara detta galant. Kan det ha och göra med internet? Men kan spela cod på ps3 utan lagg osv.
Dator specs:
i5 processor
NVIDIA Geforce GTX760
8 gb ram.

Tackar ja till all hjälp som jag kan få!

Mvh, William

Det låter som det är din uppkoppling till servrarna som strular.
Hur väljer du server? Med den automatiska "Hitta spel" eller väljer du själv? Använder du den automatiska borde den ta till hänsyn hur bra uppkoppling du har till serven du går in i. Då borde det inte uppstå något lagg. Väljer du själv måste du kolla ping osv.

Permalänk
Medlem

När jag söker in till en match så väljer jag bara "hitta spel" och sedan söker. Hur söker man själv manuellt då?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wpwillep:

När jag söker in till en match så väljer jag bara "hitta spel" och sedan söker. Hur söker man själv manuellt då?:)

Browse Community Servers så kan du söka efter servar.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Okej tack ska testa