Crytek omorganiserar – säljer Homefront till Deep Silver

Permalänk
Melding Plague

Crytek omorganiserar – säljer Homefront till Deep Silver

Efter oklara detaljer kring hur Crytek fick ordning på finanserna framgår att Deep Silver köper Homefront. Samtidigt framgår att bolaget flyttar runt i organisationen och gör nedskärningar.

Läs artikeln

Permalänk

"Studios in Frankfurt, Kiev, Budapest, Nottingham, Sofia, Seoul, Shanghai, Istanbul and Austin".
Dom har 9 studios! Trodde aldrig det iom dom inte släpper så mycket grejer :/
Kanske CryEngine som kräver en del kärlek

Permalänk
Medlem

Lättad att det ordnade sig för Crytek.

Permalänk
Medlem

Snacka om att gräva sin egna grav.

Permalänk
Medlem

Trist för de före detta Vigil Games som jobbade på Crytek USA. Jobbar för Vigil Games och släpper Darksiders och uppföljaren. Läggs ner när THQ som äger studion går under. Många får jobb på en ny studio, Crytek USA. Annonserar första spelet i juni för drygt en månad sen. Och nu läggs studion ner.

Permalänk
Sötast

Det är inte konstigt att det gick så illa för Crytek ändå.

Så otroligt många anställda, i ett stort antal studios över hela världen och endast en handfull spel släppta.

Permalänk
Medlem

Väldigt glad att Crytek gör justeringar för att rädda företaget. CRYENGINE är enligt mig den absolut snyggaste motorn som finns. Crysis spelen var också väldigt roliga!
Enda PC spelen som fått våra datorer att svettas ordentligt!

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det är bra eller dåligt. Homefront ser ut som ett riktigt bra spel, vi får hoppas att deep silver kan leverera nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Väldigt glad att Crytek gör justeringar för att rädda företaget. CRYENGINE är enligt mig den absolut snyggaste motorn som finns. Crysis spelen var också väldigt roliga!
Enda PC spelen som fått våra datorer att svettas ordentligt!

Nja, kanske när det gäller ren grafik men tror nog dom flesta datorer svettas en hel del när man lirar Arma (speciellt 3an)

Permalänk
Medlem
Skrivet av osca_r_00:

"Studios in Frankfurt, Kiev, Budapest, Nottingham, Sofia, Seoul, Shanghai, Istanbul and Austin".
Dom har 9 studios! Trodde aldrig det iom dom inte släpper så mycket grejer :/
Kanske CryEngine som kräver en del kärlek

jag jobbar i samma kontors område (dock inte samma byggnad) som Crytek i Sofia eller Crytek Black Sea som det står på skyltarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Trist för de före detta Vigil Games som jobbade på Crytek USA. Jobbar för Vigil Games och släpper Darksiders och uppföljaren. Läggs ner när THQ som äger studion går under. Många får jobb på en ny studio, Crytek USA. Annonserar första spelet i juni för drygt en månad sen. Och nu läggs studion ner.

Med all respekt men ditt inlägg är i stort sett obegripligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Med all respekt men ditt inlägg är i stort sett obegripligt.

Du behöver mer kaffe tror jag - i alla fall uppfattade jag det så här (i kronologisk ordning):

  • Vigil Games (studio) gör darksiders 1 & 2

  • THQ som äger Vigil Games går i graven -> Vigil Games läggs ner

  • Många av f.d. Vigil Games anställda blir anstälda på Crytek USA

  • Crytek får också problem och Crytek USA skärs ner

...kontentan är att det är synd om de före detta anställda på V.G. som sparkats två gånger på kort tid och antagligen ej heller fått uppleva glädjen av att färdigställa någon produkt på ett tag.

(Hoppas förtydligandet är korrekt och att det hjälper.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu framgår att Koch Media, Deep Silvers moderbolag, köper all immateriell egendom relaterat till Homefront från Crytek. Det inkluderar det arbete som hittills gjorts på kommande Homefront: The Revolution och utvecklarna bakom spelet, vilket är större delen av Crytek UK.

Omg, kan man köpa utvecklare numera? Måste man hålla dem med mat och husrum eller räcker det med att låta dem bo i stallet och äta rester?

Permalänk

Så det var såhär man säkrade kapital genom att sälja ett av sina större IP Homefront och en hel spelstudio. Det går inte bra för Crytek nu. Däremot på tiden att de skär ner i sitt företag och minskar sina anställda eftersom de uppenbarligen inte har råd med så många som man haft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Nja, kanske när det gäller ren grafik men tror nog dom flesta datorer svettas en hel del när man lirar Arma (speciellt 3an)

När jag spelar Arma 3 så "svettas" min PC med hela 35% CPU användning och 40% GPU användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

Du behöver mer kaffe tror jag - i alla fall uppfattade jag det så här (i kronologisk ordning):

  • Vigil Games (studio) gör darksiders 1 & 2

  • THQ som äger Vigil Games går i graven -> Vigil Games läggs ner

  • Många av f.d. Vigil Games anställda blir anstälda på Crytek USA

  • Crytek får också problem och Crytek USA skärs ner

...kontentan är att det är synd om de före detta anställda på V.G. som sparkats två gånger på kort tid och antagligen ej heller fått uppleva glädjen av att färdigställa någon produkt på ett tag.

(Hoppas förtydligandet är korrekt och att det hjälper.)

Fattade att det var synd om killarna på Virgil men punktueringen rörde ihop det lite. Tack för översättningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Med all respekt men ditt inlägg är i stort sett obegripligt.

Haha, jo det kunde varit bättre formaterat. Men menade precis som dpom86 förtydligade i inlägget efter.

Permalänk
Medlem

Deep silver vet hur man gör en bra story. Hoppas det smittar av sig på homefront.

Permalänk
Avstängd

spelet ser tråkigt ut, jag förbokade ettan och det var nytt på flera sätt.
multiplayern var som ett riktigt bra CoD.

om de inte hade dragit ner grafiken hade jag lätt kört det mer.

Det var skit taktiskt och genomtänkt.
detta ser sämre ut, förutom om man bara jämför grafiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Nja, kanske när det gäller ren grafik men tror nog dom flesta datorer svettas en hel del när man lirar Arma (speciellt 3an)

Jo men det beror väl främst på storleken och ytorna, inte detaljrikedom, fina texturer och ljussättning.
Säger inte att det spelet ser dåligt ut. Men det är svårt att jämför 2 så olika spel.

Arma 3 är väl det mest CPU krävande spelet som existerar idag?

^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Jo men det beror väl främst på storleken och ytorna, inte detaljrikedom, fina texturer och ljussättning.
Säger inte att det spelet ser dåligt ut. Men det är svårt att jämför 2 så olika spel.

Arma 3 är väl det mest CPU krävande spelet som existerar idag?

http://static4.gamespot.com/uploads/screen_kubrick/536/536043...
^
http://www.dsogaming.com/wp-content/uploads/2013/03/c5YwOs8h....

http://media.pcgamer.com/files/2013/02/crysis3-2013-01-22-10-...

http://cdn2.wccftech.com/wp-content/uploads/2014/05/Crysis-3-...

Ja, Arma är väl mer tänkt att det ska vara verklighetsbaserat i gameplayen snarare än i grafiken. En kombination av båda hade inte varit fel men det skulle kräva ganska så påkostade komponenter

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagnusL:

När jag spelar Arma 3 så "svettas" min PC med hela 35% CPU användning och 40% GPU användning.

Då är det nog något fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Då är det nog något fel

Intel Core i7-3770K | AMD RADEON™ HD 7970 3GB = PC Masterrace

Skämt å sido, går hans 7970 i 45% så är något väldigt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Intel Core i7-3770K | AMD RADEON™ HD 7970 3GB = PC Masterrace

Skämt å sido, går hans 7970 i 45% så är något väldigt fel.

http://media.bestofmicro.com/O/Q/406538/original/arma-19-and-...

Precis, kanske han spelar i 720p Medium settings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Precis, kanske han spelar i 720p Medium settings?

Min poäng var väl mest att om en dators grafikkort inte får 100% usage i ett spel så flaskar processorn grafikkortet.
Men när även hans prolle går i 35% så blir jag väldigt förbryllad. Någonting stämmer inte.

Normalt ska det se ut såhär.

Cpu 10-90% - Gpu 80-100% Usage. Såhär vill man att det ska se ut. Gpu är flaskhalsen i systemet.

Cpu 70-100% - Gpu 30-100% Usage. När processorn flaskar till och från så sänkts Gpu usage också.
Processorn går på knäna och kan inte förse grafikkortet med information tillräckligt snabbt för att Gpun ska utnyttjas till fullo.

Men i hans fall så belastas varken Gpu eller Cpu mer än 50% då är något väldigt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Då är det nog något fel

Ja, det är en singel trådad spelmotor ifrån 2001.

http://forums.bistudio.com/showthread.php?147533-Low-CPU-util...
http://feedback.arma3.com/view.php?id=716

Permalänk
Medlem

Om den nu är singeltrådad hur kommer det sig att flertrådiga cpu'er har bättre prestanda?