Permalänk

Värde på en 2.1 Mh/s rigg

Tjena!

Hur mycket skulle man kunna sälja en 2.1 Mh/s rigg för?

Specifikationer:
Grafikkort: 3 x Gigabyte r9 280x
Minne: 8Gb Ram
Nätaggregat: be quiet! Power Zone 1000W 80+ Bronze Modular ATX
Moderkort: GIGABYTE GA-990XA-UD3 - Socket AM3+
Hårddisk: 50Gb HDD
Övrigt: 3 x riser & Chassi

Permalänk
Medlem

Så mycket som någon vill ge för begagnade datorkomponenter*?

*(runt 50% av nypris?)

Permalänk
Skrivet av babtiz_12:

Tjena!

Hur mycket skulle man kunna sälja en 2.1 Mh/s rigg för?

Specifikationer:
Grafikkort: 3 x Gigabyte r9 280x
Minne: 8Gb Ram
Nätaggregat: be quiet! Power Zone 1000W 80+ Bronze Modular ATX
Moderkort: GIGABYTE GA-990XA-UD3 - Socket AM3+
Hårddisk: 50Gb HDD
Övrigt: 3 x riser & Chassi

Färdigbyggda Riggar i dagens läge ger nog inget plus i kanten för att det är färdigbyggt, då det inte längre finns pengar att tjäna på små riggar
(om du inte har tuur att hitta någon som jag var för ett par månader sedan):)

Jag själv började med mining som många andra för sent, då det redan var slut. Men det var kul att bygga o få det att fungera, 80% av tjusningen)))
och plockar nu isär det jag byggt och säljer det i delar.

och mycket riktigt som föregående talare kan du räkna med ca 50-65% utav nypriset, GPU erna är väl det som möjligtvis minskat minst.
Tur i oturen köpte jag till bra priser, då förutom risers (men det är potatis pengar) så jag får nog igen nästan 85-90% utav vad jag gav...hoppas jag

lycka till...DS

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Jag tror som tidigare personer sagt, sälj inte som en rig, sälj det som delar så får du nog ut mer av det.

Visa signatur

| Intel Core i7 8700K || Corsair Hydro H115i || ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |
| G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 || GeForce GTX1070 ARMOR 8G OC |
| Samsung 850-Series EVO 500GB SSD x 2 || Corsair RM750X 750W v2 || Corsair Carbide 400Q |
| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |

Permalänk
Medlem

Har själv en ganska nyinköpt rigg. Tror själv att eftersom det finns så otroligt många mining rigs ute i världen tror jag det kommer skapas användningsområden för dessa även i framtiden. Bara för att vi ser ett slut/nedgång just nu så tror jag på en ljus framtid även för gpu mining. Det går alltid upp och ned även om bitcoin har haft en positiv trend länge som nu har en liten svacka.

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte bara på just mining av crypto utan tror communityn måste tänka bredare. Eftersom vi har så fantastiskt stor power med alla gpuer så varför inte använda kraften i forskningssyften, försvarssystem osv??

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad har du för typ utav R9 280X kort? Jag kör själv med ASUS TOP och får 800kh/s vilket är 2.4 Mh/s på 3st kort.

Visa signatur

Reason keeps escaping.

Permalänk
Medlem

finns inga pengar för GPU riggar att tjäna varken som BTC riggar eller att sälja som BTC riggar, de är stora, låter å kostar mer i elförbrukning än vad de drar in.

jag har lagt mindre pengar på mina ASIC enheter som idag genererar så mycket mer pengar än vad jag någon sin gjorde under hela GPU eran. då ASIC enheter är så pass billigt å köpa idag både nytt å beg. så finns det ingen mening med GPU riggar beg.

kräsen blir man också, ljudnivån är så sjukt mycket lägre med en hyffsat modärn ASIC enhet än en GPU rig.

tycker min 60GH/s låda låter mycket då den låter mer än min 180GH/s låda... så nu är jag inne på att försöka få ned ljudet med nya fläktar till min 60GH/s rigg. om jag lyckas så blir det faktiskt tyst och jag har ungefär 200 gånger mer hashing prestanda än när jag var på "top" med mina GPU riggar.

mine:ar bara BTC atm, bara en av mina riggar som klarar Scrypt. så jag har inte givit mig in på det. multiminer har en neat funktion som känner av vilken krypto valuta som har bäst värde och kan då byta valuta att mine:a automatiskt, har bara tittat å testat funktionen, inte satt i riktig drift.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaXaNN:

Har själv en ganska nyinköpt rigg. Tror själv att eftersom det finns så otroligt många mining rigs ute i världen tror jag det kommer skapas användningsområden för dessa även i framtiden. Bara för att vi ser ett slut/nedgång just nu så tror jag på en ljus framtid även för gpu mining. Det går alltid upp och ned även om bitcoin har haft en positiv trend länge som nu har en liten svacka.

Håller med dig, det finns cash att tjäna fortfarande, men man måste vara alert och snabb som fan och ha koll på all möjliga saker.

Visa signatur

Chassi: Fractal design refine r3 Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD5 REV 3.0 Grafikkort: XFX Radeon R9 280X 3GB (Tahiti XTL) Crossfire Processor: AMD FX 8350@5Ghz CPU kylning: Corsair H110 Minnen: Kingston 16GB (4x4096MB) CL11 2133Mhz Beast Series Nätagg: XFX Proseries XXX Edition 850W Hd: Samsung SSD Basic 840-Series 120GB Fläktar: Cougar vortex 120mm*2, Fractal design silent series 140mm r2*4, Fractal design 120mm*2

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

finns inga pengar för GPU riggar att tjäna varken som BTC riggar eller att sälja som BTC riggar, de är stora, låter å kostar mer i elförbrukning än vad de drar in.

jag har lagt mindre pengar på mina ASIC enheter som idag genererar så mycket mer pengar än vad jag någon sin gjorde under hela GPU eran. då ASIC enheter är så pass billigt å köpa idag både nytt å beg. så finns det ingen mening med GPU riggar beg.

kräsen blir man också, ljudnivån är så sjukt mycket lägre med en hyffsat modärn ASIC enhet än en GPU rig.

tycker min 60GH/s låda låter mycket då den låter mer än min 180GH/s låda... så nu är jag inne på att försöka få ned ljudet med nya fläktar till min 60GH/s rigg. om jag lyckas så blir det faktiskt tyst och jag har ungefär 200 gånger mer hashing prestanda än när jag var på "top" med mina GPU riggar.

mine:ar bara BTC atm, bara en av mina riggar som klarar Scrypt. så jag har inte givit mig in på det. multiminer har en neat funktion som känner av vilken krypto valuta som har bäst värde och kan då byta valuta att mine:a automatiskt, har bara tittat å testat funktionen, inte satt i riktig drift.

Fan det vare ingen dålig hashrate du hade där, du kan bli rik om du byter från bitcoins till valutor när dom släpps och svårighetsgraden är låg.

Visa signatur

Chassi: Fractal design refine r3 Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD5 REV 3.0 Grafikkort: XFX Radeon R9 280X 3GB (Tahiti XTL) Crossfire Processor: AMD FX 8350@5Ghz CPU kylning: Corsair H110 Minnen: Kingston 16GB (4x4096MB) CL11 2133Mhz Beast Series Nätagg: XFX Proseries XXX Edition 850W Hd: Samsung SSD Basic 840-Series 120GB Fläktar: Cougar vortex 120mm*2, Fractal design silent series 140mm r2*4, Fractal design 120mm*2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaXaNN:

Jag tänker inte bara på just mining av crypto utan tror communityn måste tänka bredare. Eftersom vi har så fantastiskt stor power med alla gpuer så varför inte använda kraften i forskningssyften, försvarssystem osv??

Varför inte stödja forskningen i SweClockers Folding-lag?
http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/