Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk

nvlddmkm slutade fungera

Tjenare alla ... köpte nyligen en ny dator

Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB
Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE LP SVART
ASUS GeForce GTX 760 DirectCU II 2GB
Intel i7 4790K
ASUS Z97-A ATX

(har ett Corsair 620w agg sen innan)

allt funkar prima förutom just Watch Dogs !

eller ja det funkade bra ett par dagar .. numera får jag bara

" Grafikdrivrutinen nvlddmkm slutade svara och har återställts. "

efter att det händer kan man inte ens starta Chrome utan att nvlddmkm crashar

Jag har prövat att klocka upp/ner/standard grafikkortet
Jag har prövat med Geeforce Drivers ver. 327, 334, 337 och 340 alla med samma resultat

jag har även testat att byta plats på 760'n till en annan PCI-e plats
jag har nu till och med installerat om Windows .. allt kommer fram till samma sak .. så fort jag startar (eller efter nån minut) så krachar Geforce Drivers
och spelet avslutas, jag har i två dar läst forums och googlat och märkt att ingen verkar komma fram till nånting ås jag tänkte att jag försöker fråga här

Permalänk

** Uppdatering ** stoppade in mitt gamla GTX 460 Soc som jag hade i min gamla dator allting startar och funkar bra har tillomed spelat Watch_Dogs i 5 timmar utan minsta problem

Fredag kl:11.40 stoppade in mitt nya GTX 760 och startar datorn .. startar chrome för att skriva detta mail och nvlddmkm crashar en 4-5 ggr innan jag ens kan komma in på mailen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tinywitch:

** Uppdatering ** stoppade in mitt gamla GTX 460 Soc som jag hade i min gamla dator allting startar och funkar bra har tillomed spelat Watch_Dogs i 5 timmar utan minsta problem

Fredag kl:11.40 stoppade in mitt nya GTX 760 och startar datorn .. startar chrome för att skriva detta mail och nvlddmkm crashar en 4-5 ggr innan jag ens kan komma in på mailen

Ganska uppenbart att ditt graffe inte är ska vi säga helt ok, så byt detta ASAP.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)