Digital presentation med PowerPoint - Fjärrpresentation

Permalänk
Medlem

Digital presentation med PowerPoint - Fjärrpresentation

Hej! Har fått i uppdrag att ta fram en lösning som gör att vi kan vi kan presentera våra produkter för kunder utan att behöva resa ut till dem. Alltså någon form utav mjukvara där kunden kan följa med i våran Powerpoint presentation från deras egen dator i t.ex. Karlstad medan jag sitter på kontoret i Uddevalla. Känner till ett fleratal tjänster som jag testat och som inte fyllt de kraven vi har och som nämns nedan.

Då vi inte kan räkna med att alla kunder har ljud, samt inspelnings enheter inkopplade till deras datorer så kommer vi ringa kunden via vår vanliga telefon. Alltså behöver ljud inte överföras via tjänsten.

Vi har heller inget krav på att presentera för mer än en kund i taget och därför behövs inte stöd för flera åskådare.

KRAV:
Kunden skall inte behöva installera plugins eller speciell mjukvara.
Kunden skall kunna se min muspekare eller annat markeringsobjekt så jag hela tiden kan visa vart jag befinner mig i presentationen.
Kunden skall kunna se de inbäddade filmerna utan alldeles för dålig FPS.
Då vi inte kräver stöd för varken ljudöverföring eller flera åskådare så skall det vara en gratis eller lågt prissatt tjänst.

För att sammanfatta vore en tjänst som join.me eller Teamviewer perfekt om fps'en var så man kunde spela upp filmer någorlunda bra (10 fps). Samt att de genererade en vanlig webblänk istället för att tvingas installera plugins osv.

Tackar för svar!
- Marcus