Exportera email från iPhone till Windows Live mail?

Permalänk
Medlem

Exportera email från iPhone till Windows Live mail?

Enligt topic.

Har en iPhone med en hel del mail på, bilagor etc. vill exportera dessa mail så att jag kan komma åt det hela på min PC med Win7 och Windows Live mail.
Någon som har haft samma problem och har en enkel lösning? (gärna utan inblandning av MacOS X dator. )

Visa signatur

//lots of Random Servers\\
\\-xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-//

Permalänk
Medlem

Finns mailen inte på någon server ?

Permalänk
Medlem

Är det inte bara att lägga till det aktuella mailkontot i en epostklient på din dator?

Permalänk
Avstängd

Som de ovan säger så ligger inte mailen i din telefon utan på en server och du behöver bara ansluta till den servern med Windows LiveMail och på så vis få tillgång. Är det någon form av Apple-mail vet jag inte riktigt hur du ska gå tillväga men det lär finnas hjälp i hjälpen för LiveMail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Som de ovan säger så ligger inte mailen i din telefon utan på en server och du behöver bara ansluta till den servern med Windows LiveMail och på så vis få tillgång. Är det någon form av Apple-mail vet jag inte riktigt hur du ska gå tillväga men det lär finnas hjälp i hjälpen för LiveMail.

Förutsatt att man inte kör POP3 då, men det hoppas jag ingen gör längre

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KiWo:

Förutsatt att man inte kör POP3 då, men det hoppas jag ingen gör längre

Jag tror att LiveMail fungerar med POP3, däremot gör väl inte W8-appen det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag tror att LiveMail fungerar med POP3, däremot gör väl inte W8-appen det.

Jo det är möjligt men POP:ar du mailen till telefonen så är ju risken stor att man inte har någon kopia på servern. Brukar väl finnas en inställning men det är ju sällan default tyvärr. Dock är det ju inte ett problem man ser allt för ofta nu för tiden.

Permalänk
Medlem

ansluter man via IMAP i livemail så får man mapparna samt de nyare mailen.
De gamla mailen verkar vara med POP-inställning dvs de har gått ner i telefonen och finns endast där.
Telefonen kör i nuläget på IMAP så nya mail är inga problem, men behöver få över de gamla mailen och bilagorna.

Visa signatur

//lots of Random Servers\\
\\-xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-//

Permalänk
Medlem

Testa om det går att flytta mailen (på iphonenen) till en annan mapp som tillhör ett annat mailkonto (kanske fungerar med samma också) då kan det vara så att den kopierar mailen till det andra kontot och att du med hjälp av det kontot sedan kan öppna dem i din dator.

Jag har själv flyttat mail så mellan icloud och gmail, då använde i och för sig båda kontona imap, men det kan vara värt att testa.