Permalänk
Medlem

Låg FPS i CS:GO

Hej!

Skulle behöva lite hjälp med min FPS i CS:GO. Den ligger konstant på runt 130-150 in game men jag vet att mina komponenter är kapabla till mer.
Jag har stängt av V-Sync, jag har fps_max 300 och skrivit massor med grejer i launch options så att spelet har tillgång till alla processorkärnor m.m. Kan det ha att göra med att min dator är dåligt optimerad på något sätt? Min kompis har en dator med en klenare Ivy-i5:a och ett GTX 660, dock är det en färdigbyggd HP. Han har inte ändrat ett smack och ligger på 299 FPS konstant i 1080p. Inget fungerar för mig, tacksam om jag får hjälp! Snälla, be mig inte att googla, det har jag gjort så du behöver inte slösa din tid. (Y)

Specs:

Intel Core i5 3570K, oklockad
Asus GTX 760 DCU2 med senaste drivisarna, har testat gamla
8GB 1333mHz DDR3

Permalänk

Har mycket svårt att tro att din kompis kör på maxade inställningar om det du skriver är sant.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Har mycket svårt att tro att din kompis kör på maxade inställningar om det du skriver är sant.

Varför skulle jag ljuga? Jag har inte sagt att han kört det maxat men jag kör med lägre upplösning och allt avstängt till och med.

Permalänk
Medlem

Har du testat ändrat din "mat_queue_mode"? testa 2 eller -1 samt ha "-threads 4" i launch options.

Permalänk

Själv kan jag ju tycka att det bästaste är att låsa max fps via msi afterburner eller liknande till skärmens uppdateringsfrekvens och erhålla klockren synkning av frames samt visning på skärmen.,, men det kanske bara är jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Själv kan jag ju tycka att det bästaste är att låsa max fps via msi afterburner eller liknande till skärmens uppdateringsfrekvens och erhålla klockren synkning av frames samt visning på skärmen.,, men det kanske bara är jag

Bör jag köra 60fps då eftersom jag kör på laptop?

Permalänk
Skrivet av Gh0sTy^:

Bör jag köra 60fps då eftersom jag kör på laptop?

Man undviker ju att fps och uppdateringsfrekvensen på skärmen går i osynk, vilket ger intryck av stutter och annat tråkigt. Alternativt köra på dubbla uppdateringsfrekvensen, dvs 120hz, om man upplever att det känns följsammare.
SStryper man fps'en på så vis stressar inte grafikkortet ihjäl sig med ökad strömförbrukning och slitage på bildrutor som ändå inte "uppfattas" på skärmen

Permalänk
Medlem

Har nu hittat en lösning. Följde dessa instruktioner https://www.youtube.com/watch?v=RaRHyNTwa-Q